7e Moezel Let's Ride (Eifel/Hunsrück) - 13 t/m 15 mei 2016

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1064
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

Opperhoofd schreef:
KevinBel schreef:Lefty? :P

Edit: ik zat net in je SYS te kijken en zag dat je de Manitou Tower Pro bedoelt :-q
Maar is deze dan ook 120mm net als de SID, en dan 4cm minder inbouwhoogte? Of heeft die wel minder veerweg?
Deze gemist... :roll:
De Manitou heeft minder veerweg. De mindere inbouwhoogte is veeeel beter voor de Anthem. De 120mm SID is omgebouwd naar 90mm en zit nu in een andere fiets. Voor dit weekend kan ik de SID weer ombouwen naar 120mm en in de Anthem zetten. Al denk ik zelf dat iets meer veerweg en ander aanvoelende fiets me ineens wel goed over de meest technische passages helpt :winkie: :lol:
Kan nog wel een 140mm revelation of een 120mm Pike voor je meenemen... ;)
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Opperhoofd schreef:Al denk ik NIET dat iets meer veerweg en ander aanvoelende fiets me ineens wel goed over de meest technische passages helpt :winkie: :lol:
Even mezelf verbeteren. Niet goed ingetypt, nu past het beter bij de smileys.

Die Pike 120mm klinkt wel goed! Scheelt me ombouwen... :winkie:
HkNeef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 413
Lid geworden op: ma 2 augustus 2010, 18:05

Bij Bernkastel Kues ligt ook een vaste MTB route van +/- 30km. Dit is inclusief het Ameisenpad. Afgelopen zomer heb ik deze een aantal keren gereden. Leuke route en volledig aangegeven. Ook bij Traben Trabach heb je mooie paadjes. Een daarvan is vanaf de Ruine Grevenburg naar beneden met wat trappen en switchbacks. Bij de Ruine Grevenburg kan je tevens lekker een kopje koffie drinken en wat eten, maar is niet elke dag geopend. Onderaan deze afdaling zit er links naast de brug over de Moezel ook nog een leuke cafe/restaurant.

Verder heb je veel mooie wandelpaden waar het gedoogd wordt om te fietsen, mits je je snelheid aanpast en uiteraard vriendelijk groet. Paden zoals de Eifelsteig, Moselsteig etc. Als je eenlokale wandelkaart hebt, te halen bij de lokale VVV of vakantiepark, kan je alle wandelpaden in de regio zien. Zowel de Eifelsteig als Moselsteig bevatten ook stukken die omhoog niet of nauwelijks fietsend te doen zijn vanwege hellingraad al dan niet in combinatie met obstakels zoals traptreden etc. Dus stukjes lopen met de fiets aan de hand en/of op de nek zul je dan niet aan ontkomen.
Laatst gewijzigd door HkNeef op do 10 maart 2016, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1064
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

Thanks Holger, goed om te weten! :-q
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ruine Grevenburg , is dat waar die steile klim begint(verhard) waar we vervolgens linksaf het bos weer induiken?
Anyway, zojuist een (budget) dropper overgenomen van Kevin. Daarmee wordt mijn bosracer weer iets geschikter voor de uitdagingen die Erwin voor ons in petto heeft 8)
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Hier gaat de dropper dit weekend terug naar Duitsland, heb ik weer een werkende in mei :-q
Dan moet mijn chief toch wel geschikt zijn dacht ik zo.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Gadver, ik denk dat ik er ook maar een moet halen. Al is het maar zo'n simpele met handbediening onder het zadel. Altijd beter dan de quickrelease klem van de vorige keren heb ik gemerkt.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Als je er dan toch een koopt, doe er dan gelijk 1 met een stuur bediening. Ik zou er niet aan moeten denken om net voor een afdaling even snel onder mijn zadel te moeten graaien naar een hendeltje.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Volgens mij heb ik liever zonder. :-q Zeer waarschijnlijk zit dat ding er dat weekend op en heel misschien een paar andere ritjes.

Redelijk vlot omhoog fietsen lukt me wel, hard naar beneden is wat anders. Dus tijd om even aan dat hendeltje te zitten heb ik wel. Maargoed, ik realiseer me ook wel dat velen achteraf toch vaker met de dropper fietsen dan ervoor gedacht, en dan de remote erg waarderen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Als je een dropper kiest met externe kabel geleiding is op en af bouwen zo gepiept, zeker als je remleiding of schakel kabel buiten langs via de bovenbuis loopt. (kwestie van een paar tie-wraps)
Meestal rijd je vanaf een klim direct door naar de afdaling. Dan kun je tijdens een klim je zadel alvast lager zetten, maar klimmen met 1 hand en een zadel op half zeven is ook niet alles. Je moet er tenslotte op zitten om hem te laten zakken.
Beter is dan de fiets net de afdaling in laten "vallen" en met een knopje even snel je zadel laten droppen.

Uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf weten ;) Maar iedereen die ik ken en een dropper heeft gekocht laat hem eigenlijk vaker zitten dan ze gedacht hadden. Iedereen met een zadel bediende dropper komt daar eigenlijk wel van terug, omdat je haast alsnog moet stoppen om te droppen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Sterker nog, op de Anthem zitten wat dedicated nokjes voor een dropper.
http://mtb.opperhoofd.com/anthem/002-iodine2wheels.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (oude foto)
Call me a fool :D

Met een hand fietsen doe ik wel vaker, ook tijdens klimmen.
Ik denk iedereen wel, of hebben jullie nooit jeuk? ;-)
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Dropper, can not bike without :D Zeker in de moezel, heel erg aan te bevelen. Remote geen remote, alles beter dan afstappen en verstellen. Maar remote is wel veel makkelijker :-q
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

In dat geval lijkt het me een no-brainer ;)
Je zou het kunnen proberen met een KS E-TEN oid, die heb je al voor minder dan €150,-.

Ik fiets ook wel eens met 1 hand, maar probeer nu eens je zadel in een lage positie te denken, in een steile klim, met 1 hand aan het stuur, met een spannende afdaling achter de top.
Als je al weet dat er een spannende afdaling na de top zit natuurlijk, dat weet je niet altijd van tevoren ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
HkNeef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 413
Lid geworden op: ma 2 augustus 2010, 18:05

edkars schreef:Ruine Grevenburg , is dat waar die steile klim begint(verhard) waar we vervolgens linksaf het bos weer induiken?
Anyway, zojuist een (budget) dropper overgenomen van Kevin. Daarmee wordt mijn bosracer weer iets geschikter voor de uitdagingen die Erwin voor ons in petto heeft 8)
Euh... Niet zoals ik me herinner. Ik ben tweemaal bij de Ruine geweest. De eerste keer vanaf de L191 (Google Maps) De tweede keer vanaf boven de heuvelrug, erg leuke technische draaien en keren vanaf de top naar het stukje asfalt dat je naar de Ruine brengt (Google Maps)

Maar waar het natuurlijk omdraait bij de ruine zijn de switchbacks naar beneden (Google Maps). Hier liggen ook diverse betonnen traptreden, die met vochtig weer glad kunnen zijn (let daar op!).

En alvast "Viel Spaß!"

p.s. nog een paar plaatjes om in de sfeer te komen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Ik heb die switchbacks bij de Grevenburg een aantal weken geleden nog gereden, maar die doe ik nooit in de route. De treden in de switchbacks zijn niet heel erg prettig waardoor je geen snelheid kan maken en maar voor heel weinigen echt helemaal te rijden. Ik neem altijd op laatste dag afdaling vanaf Starkenburg tot aan Trarbach. Die gaat heeel erg hard (en je kan er ook heel hard onderuit, weet Fanman nog) meestal met veel rokende remmen beneden
Plaats reactie