7e Moezel Let's Ride (Eifel/Hunsrück) - 13 t/m 15 mei 2016

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

De datum voor de zesde Let's Ride Mosel staat weer vast: 13 t/m 15 mei 2016. De Moezel Let's Ride wordt gehouden nabij het Moezel stadje Traben-Trarbach, zo'n tweehonderd km vanaf Maastricht.

Afbeelding

Het gebied heeft prachtige technische singletracks en mooie uitzichten zonder dat dit in aangelegde mountainbike routes is vastgelegd waar je file moet te rijden. We zullen die dagen drie mooie routes rijden van zo'n 45 km en 1500 hoogtemeters. De routes zijn zowel technisch als conditioneel uitdagend. Schrijf je dus alleen in als je deze uitdaging aankan.

Ik kan de routes het best beschrijven als xc+. XC omdat je nog altijd overal zelf (omhoog) moet fietsen en + omdat je soms behoorlijk technische all-mountain passages tegenkomt

Videobeelden van dit gebied vind je op youtube. Informatie over de voorgaande editie vind je hier

De routes moet ik nog samenstellen, maar misschien deels als vorig jaar:
Dag 1 (vrijdag): Rondje richting Bernkastel Kues, Freeride Bikepark Monzelfeld, en natuurlijk het Ameisenpad met 25 switchbacks naar beneden, 's avonds pasta
Dag 2 (zaterdag): Rondje richting Starkenburg, Enkirch, misschien Zell, 's avonds uit eten in Traben-Trarbach.
Dag 3 (zondag): Moet ik nog uitstippelen, een iets kortere route om nog de thuisreis te kunnen aanvangen.


Net als de voorgaande jaren probeer ik weer een goedkoop onderdak te regelen, anders zal ik aanvullend betaalbare pensions in de omgeving aandragen. De prijs zal 35 euro bedragen voor het hele weekend. De prijs is per weekend voor iedereen die blijft slapen, ongeacht het aantal dagen dat je meedoet. In de prijs zit dan inbegrepen ontbijt en op vrijdag avondeten (pasta). Zaterdagavond gaan we ergens uit eten en is dan voor eigen rekening (we delen het totaal bedrag van de rekening door het aantal meeeters).

Het maximale aantal deelnemers is 15 personen. De slaapplaatsen zijn onder twee locaties verdeeld. een groot huis met 10 man, een klein huis met max 4 personen. De bevestiging voor de overnachtingsplek voor het kleine huis moet ik nog krijgen en alle deelnemers na de 10e inschrijving zijn hierdoor onder voorbehoud, tenzij anders afgesproken.

De voorwaarden:
* deze
* Iedere deelnemer dient zich ZELF in te schrijven, met email en telefoonnummer, je forum en echte naam
* Kosten voor het weekend dienen voor 1 mei te zijn voldaan en kunnen vanaf 1 april overgemaakt worden
* Deelname wordt bepaald op volgorde van inschrijving, extra inschrijvingen komen op een reserve lijst. Er zijn een groot aantal voorinschrijvingen van ouddeelnemers.
* Ruime ervaring in het rijden in heuvelachtig landschap en technische single trail

Deelnemers (volgorde van inschrijven):
1 ) KevBel
2 ) Terrunky
3 ) ?
4 ) IQZero
5 ) Opperhoofd
6 ) Remedy
7 ) Niwies
8 ) rutger079
9 ) edkars
10 ) gomez
11 ) ?
12 ) MacReal
13 ) Onnozel
14 ) Cube2be
15 ) Chemini

Laat zo snel mogelijk weten wanneer je wilt afzeggen, zodat mensen op de reserve lijst ook een kans krijgen om mee te doen en we niet met lege slaapplekken blijven.

Er zijn nog twee plaatsen vrij
Laatst gewijzigd door eiri op do 28 april 2016, 21:10, 9 keer totaal gewijzigd.
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

4 to go
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Gaat weer snel :) :P
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Begin van de ochtend stond de teller nog op 8 :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Veel plezier, ziet eruit als een toffe omgeving!.
Aangezien ik begrijp dat hier al eerder gebiked is: iemand gpxjes of Strava-linkjes van mooie ritten in de omgeving? Mag via PM :)
Everybody bought a new bike!
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ik heb geen gpx voor je, maar dit was dag 1 van 2 jaar geleden. Cijfers kloppen niet(met de telefoon gelogd), maar het geeft een idee van de route.


https://www.strava.com/activities/142660452" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Tof, dank.
Ik ben deze zomer met bagage door het Moezeldal gefietst, toen vroeg ik me al af of daar ook te biken valt. :-q
Everybody bought a new bike!
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Het aantal deelnemers is bereikt. Verdere inschrijvingen komen op de reserve lijst. Dit jaar veel nieuwe deelnemers.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Ik heb me trouwens niet dubbel ingeschreven (5 en 13) :D
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Haha Onno :P Leuk dat jij er ook weer bij bent! Op de Giant? :D
Onnozel
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 27 april 2011, 13:40
Mijn mountainbike: Cube reaction gtc pro

Leuk nog een bikende Onno :D
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Om verwarring te voorkomen noem ik me het weekend Onnodig, jij Onnozel...

@Kevin, inderdaad, nog niets anders, ding bevalt me prima. Al zit er wel een vork met bijna 4 cm minder inbouwhoogte in... :D
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Opperhoofd schreef:@Kevin, inderdaad, nog niets anders, ding bevalt me prima. Al zit er wel een vork met bijna 4 cm minder inbouwhoogte in... :D
Lefty? :P

Edit: ik zat net in je SYS te kijken en zag dat je de Manitou Tower Pro bedoelt :-q
Maar is deze dan ook 120mm net als de SID, en dan 4cm minder inbouwhoogte? Of heeft die wel minder veerweg?
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Zo. Snipperdagen zijn genoteerd. Ik heb er nu al zin in!
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

KevinBel schreef:Lefty? :P

Edit: ik zat net in je SYS te kijken en zag dat je de Manitou Tower Pro bedoelt :-q
Maar is deze dan ook 120mm net als de SID, en dan 4cm minder inbouwhoogte? Of heeft die wel minder veerweg?
Deze gemist... :roll:
De Manitou heeft minder veerweg. De mindere inbouwhoogte is veeeel beter voor de Anthem. De 120mm SID is omgebouwd naar 90mm en zit nu in een andere fiets. Voor dit weekend kan ik de SID weer ombouwen naar 120mm en in de Anthem zetten. Al denk ik zelf dat iets meer veerweg en ander aanvoelende fiets me ineens wel goed over de meest technische passages helpt :winkie: :lol:
Plaats reactie