Aachernerwald lets ride

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Svp weer on topic:
@odp: exacte locatie mag ik je niet geven, maar als je vanaf de Entenpfuhl naar boven rijdt en rechts aanhoudt totdat je helemaal bovenaan bent vind je in de struiken een schuilkelder :winkie:
Without biking no fun.
Without fun no biking.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Oh... kruising Kreuzerweg, Rivierweg, Osterweg, bovenop bij de 5-sprong? Of ergens anders omhoog bij de Entenpfuhl?
Voor we weer back on topic gaan wil ik deze discussie hier wel even voeren. Antwoord heb je ook nog niet gegeven.

Stel, je spreekt hier op het forum af om eens lekker wat trails te gaan aanleggen door wild wat te gaan snoeien op bv de Utrechtse Heuvelrug, of op de St Pietersberg. Wat zouden de vrijwilligers die daar hun best doen in goed overleg met de lokale boswachters en overheden van vinden?
Serieus, als je niet uitkijkt is het weer zo gedaan met de goede naam die je hebt opgebouwd en gaat het bos weer op slot, einde gedogen. Of dat nou in Nl is of in Dtsl. Zonde, want er liggen daar prachttrails.
Gooi niet je eigen glazen in, en niet andermans glazen. Beschouw jezelf te gast bij de buren in het Aachenerwald.
Maar goed, misschien doen jullie wel eea in overleg met Aachen? Bel ze anders en bied je aan om vrijwiliggerswerk voor/met ze te doen, stem het tenminste af.
Er gedoogd rondrijden is 1, er het bos bewerken en er eens even lekker trails gaan aanleggen is 2. Laat Gelandefahhrad Aachen er aanspreekpunt zijn en de boel coordineren, zou ik zeggen :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Dit is eigenlijk wel een beetje onzin want alles buiten het bikepark en de 2m brede paden is niet gedoogd en dus illegaal. Een beetje bijschaven/snoeien van de illegale trails is inderdaad illegaal maar maakt het berijden hiervan wel een stuk aangenamer. We doen dit niet alleen voor ons plezier maar zeker ook voor alle andere rijders. Het gebeurt HEEL vaak dat ze gewoon bomen omsnoeien of met traktors over het pad rijden om zo maar de mtb paden kapot te maken/ te versperren.
! let op! op de enduro 2.0 trail hebben ze net voor het 2e segment in een blinde hoek een boom met echt scherpe takken midden op de trail omgezaagd/gelegd !
Lekker veilig dus.
Ik vind mensen moeten minder zeiken en meer delen en eens respect hebben voor elkaar.

Maar goed dit is een eindeloos topic en is niet on topic van deze post.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

On topic is ‘Let’s ride Aachenerwald’. ‘Let’s snoei Aachenerwald’ is ook een ander topic :wink: ...
Hoe handig is het om dat hier in het openbaar aan te kondigen en te bespreken als je weet hoe gevoelig dat daar ligt? En waarom zou je niet de moeite nemen om het met de lokale MTB-club af te stemmen?
Concrete lastige confronterende vragen. Vooralsnog nul echte goede antwoorden gehoord.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

1. inderdaad niet handig om de werkzaamheden aan te kondigen maar ach je weet nooit en 2. de lokale club doet dat ook niet aangezien de trails illegaal en niet van hun zijn.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Handigst: hier vooral lekker Let’s Riden, en begin desnoods een snoei-What’s-app-groepje, minste kans op ingegooide glazen, scherven, etc :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik las hierboven iets over de breedte van paden. In NRW is het minimaal 3m!
De deelstaten zijn vrij in de invulling van dit regeltje, sinds de landelijke regel van 2m is komen te vervallen.
Helaas heeft NRW besloten dit te verschdrpen naar 3m en de aanvulling dat het pad het gehele jaar toegankelijk moet zijn voor motorvoertuigen.
Maw, het pad moet 3m breed zijn en het gehele jaae toegankelijk voor motorvoertuigen, anders is fietsen verboden.
Enige uitzondering hierop zijn de fietspaden, daar is fietsen uiteraard toegestaan.
Wettelijk geneuzel natuurlijk, maar iemand die anderen uitnosigd om daar te fietsen of trails te bouwen, moet natuurlijk wel op dw hoogte zijn vd regels.
Verder zit je in die regio ook wel eens op Belgisch of Nederlands grondgebied.
Lijkt me een lastige situatie om daarin verantwoordelijkheid te nemen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Jammer dit :((

Voor iedereen die graag eens mee wil : geef je op en laat je niet ontmoedigen door bovenstaande berichten :-q
Without biking no fun.
Without fun no biking.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Ik vind niet dat het meteen ontmoedigend is, we kunnen het toch gewoon over dit onderwerp hebben en hier afspreken voor een volgende let's ride?

Officieel mag het allemaal niet wat we daar doen buiten de door TSTM genoemde 3m paden ;)

Aurelius geeft gewoon zijn mening, die velen zullen delen en gewoon aan de veilige kant is. GFAC is net als vele andere organisaties overal ter wereld druk bezig met het behouden van de mogelijkheid in de bossen te MTBen. Blijft uiteraard jammer dat dit nodig is...

Er zijn echter ook genoeg GFAC-leden die hier en daar wel eens een oude trail weer openen of uitbreiden zonder dit met hun bestuur overleggen.

Het oorsprongelijke idee, dat door het bikepark minder "wild" gefietst wordt, is helaas niet helemaal uitgekomen. Daarvoor is het bikepark simpelweg te klein. Sommige leden vinden zelfs dat het averechts gewerkt heeft. Mensen komen voor het bikepark, zijn na een paar uurtjes klaar en gaan dan nog op ontdekkingstocht.

Ik ben dan ook als local wel blij met het onderhoud van de heren. Wil ze alleen meegeven geen grote sprongen/features te bouwen en al zeker niet bomen te gaan kappen oid.

Aurelius heeft trouwens stiekem wel helemaal gelijk dat het bespreken hiervan beter in een WA-groep past ;) Ik had ook niet moeten vragen waar de trail ligt.
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

WTF, mannen. Stop met ons de les te lezen?
Without biking no fun.
Without fun no biking.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Jou wordt de les niet gelezen. Er worden slechts enkele kritische vragen gesteld en opmerkingen geplaatst (die ergens op gebaseerd zijn), die je klaarblijkelijk nogal lastig vindt om te beantwoorden. Maar je was er zelf de aanleiding voor, dus ga er op een normale manier op in, zou ik zeggen. Daar is een forum toch voor?

Je verzocht me vanochtend middels PB reeds 'vriendelijk' te stoppen met hier te posten. Mijn vriendelijke antwoord en serieuze uitleg heb ik je terug ge-PB'd (wil die mailwisseling hier ook wel even posten hoor, in het kader van de maximale transparantie; kun je eventueel ook zelf doen, geen enkel bezwaar tegen).

Wat is er nou mis met de bijdrage hierboven van odp, thasingletrackmastah en mij? Inhoudelijk ben je nog steeds nergens op ingegaan. Hoe duidelijker en normaler je antwoordt, hoe minder het bij anderen jeukt om erop in te moeten gaan.
Mijn devies gaf ik al: vooral lekker Let's Rides blijven organiseren, maar denk een beetje na over wat je in het openbaar doet en zegt, hier, en in het bos waar je te gast bent... wie wil er nou niet in het Aachenerwald kunnen (blijven!) fietsen :-q ? That's all :bier: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Ik snap het ook even niet meer. Volgens mij wordt hier niemand de les gelezen, ik bedank me zelfs nog voor jullie trailcare...

Niet iedereen denkt automatisch na over de door Aurelius aangekaarte punten en ik haak hier gewoon op in. TSTM komt gewoon even slim doen met zijn duitse Waldautobahnen kennis :P ;)

Laten we het inderdaad gewoon weer over de let's rides hebben vanaf nu!
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Les talking: more riding :-q
Without biking no fun.
Without fun no biking.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Less yappin' more brappin' :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Stennis
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 20 oktober 2007, 22:26

TSTM weet schijnbaar zelfs al hoe het in Spanje geregeld is , heb ik me laten vertellen :D
Plaats reactie