Beginners omgeving Amersfoort

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

theritz - het waarom is duidelijk, de eerste uitleg was wellicht iets te kort en bondig....
Suggestie voor Bruce is om een topic aan te leggen voor Utrecht - dan fiets ik ook graag een keertje mee!

Overigens - ik woon in Utrecht maar werk in Amersfoort - in welk groepje mag ik dan mee ;-)

In het verleden als eens samengefietst met wat Amersfoorters (nog na te lezen in het andere Amersfoort topic) -> dat was erg leuk, weer wat nieuwe tracks geleerd en laten zien!
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Tymon, dan ben je een randgeval :-)

De trend is dat we vanuit Amersfoort vertrekken en dan een rondje omgeving Amersfoort doen. Als je in Amersfoort werkt en een keer aan wilt haken dan wil ik je best toevoegen alleen denk ik dat het vooral veel 'geleuter' voor je gaat zijn van ons onderling en weinig mogelijkheden waar jij zelf wat mee kunt. Maar, stuur gerust je 06 in een PM dan kwak ik je er alsnog bij en dan mag je dat zelf ervaren.
Mister Björn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 9 april 2008, 18:36
Mijn mountainbike: Santa Cruz Highball 22

Zojuist ook een pb gestuurd om met aan te melden :D
Ghost89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 12 juni 2015, 12:40
Mijn mountainbike: snel

Bij deze eis ik Zeist op als homebasis van de inwoners aan Utrecht, ik neem mijn jachtgeweer alvast mee.. 8)
Anyway, ik doe de rondjes met Bruce-Mikey in Amerongen/Rhenen :-q, of wanneer nodig een eigen topic voor "omgeving Utrecht" voor mensen die daar behoefte aan hebben zodat we mensen uit heel NL kunnen uitnodigen die mee willen knallen, cheers no hard feelings. :cry: :~
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

:~
pointblanque
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 12:37

Voordat we gaan moddergooien eerst eens wat nuanceren :wink:

In let's ride worden topics geopend om proberen af te spreken samen met andere mensen een stuk samen te fietsen, hier staan al diverse topics geopend door mensen uit utrecht.
De reden dat maurits probeerd een scheiding te maken tussen mensen uit omgeving amersfoort komt omdat de app groep al behoorlijk wat mensen bevat, net als de facebook pagina.
Dit ter voorkoming dat mensen die sporadisch eens een route uit omgeving amersfoort fietsen zich aan gaan melden en het overzicht op een gegeven moment kwijt is.
Er word tevens gevraagd of er meer bikers uit utrecht zijn, dit topic is niet het juiste topic hiervoor.
Mocht iemand wel regelmatig de routes rond amersfoort fietsen dan is diegene uiteraard welkom.

Dit heeft dus niks met claimen te maken, het is niet de bedoeling dat het idee gecreëerd word dat het een gesloten club alleen voor bepaalde leden is. En je lidmaatschap is inwoner van Amersfoort, absoluut niet.
Wel is het de bedoeling dat je regelmatig de routes rond amersfoort fietst zodat mensen kunnen aansluiten, daar is het idee van dit topic + de what's app groep + de facebook pagina door ontstaan.

Stel je steekt de tijd en moeite in een groep amerongen/leersum en omgeving en iemand uit friesland meld zich aan omdat die 1x per jaar die route rijd, dan streeft dit het doel voorbij.
Tevens indien zich een grote groep aanmeld die (voorbeeld) 1x per jaar een bepaalde route rijd dan word het onoverzichtelijk.

Mocht je regelmatig de routes rond amersfoort (amersfoort, den treek, zeist, soest, soesterduinen) fietsen, dan ben je mijn insziens van harte welkom om je aan te melden en mee te fietsen! ("De trend is dat we vanuit Amersfoort vertrekken en dan een rondje omgeving Amersfoort doen.")

Anderzijds mocht dit niet het geval zijn en je rijd vaak de routes Amerongen/rhenen dan is de mogelijkheid hier een topic over te openen en mensen uit te nodigen met jou mee te rijden.(lijkt me best leuk, amerongen is alweer een tijdje geleden :wink: )

Mocht er verdere onduidelijkheid zijn over het doel van dit topic dan is het misschien handig dit verder via pb te bespreken :-q
Gebruikersavatar
BruceAllMIkety
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 14:50
Mijn mountainbike: Blauwe Kenjen
Contacteer:

:lol: Dat er al bijna een A4 geschreven moet worden over de reden waarom Ghost niet welkom is says it all...

pointblanque schreef:Voordat we gaan moddergooien eerst eens wat nuanceren :wink: /joke BRING IT ON MUDMAN/joke off

In let's ride worden topics geopend om proberen af te spreken samen met andere mensen een stuk samen te fietsen, hier staan al diverse topics geopend door mensen uit utrecht.
De reden dat maurits probeerd een scheiding te maken tussen mensen uit omgeving amersfoort komt omdat de app groep al behoorlijk wat mensen bevat, net als de facebook pagina.
Dit ter voorkoming dat mensen die sporadisch eens een route uit omgeving amersfoort fietsen zich aan gaan melden en het overzicht op een gegeven moment kwijt is. Seriously, Overzicht, op Whatsapp, Facebook ?

Er word tevens gevraagd of er meer bikers uit utrecht zijn, dit topic is niet het juiste topic hiervoor. Wellicht hoopte Ghost iemand te vinden uit de omgeving Utrecht om met Regelmaat naar Amersfoort te gaan ?
Mocht iemand wel regelmatig de routes rond amersfoort fietsen dan is diegene uiteraard welkom. Je snapt zelf wel, met dit soort acties, dat een nieuweling daar dus totaal geen zin meer in heeft

Dit heeft dus niks met claimen te maken, het is niet de bedoeling dat het idee gecreëerd word dat het een gesloten club alleen voor bepaalde leden is. En je lidmaatschap is inwoner van Amersfoort, absoluut niet. Nee, maar eigenlijk als je niet uit Amersfoort komt, of in een ( random straal) rondom Amersfoort , mag je niet aansluiten. Nee je moet eerst vaste klant worden op de route in Amersfoort, daarna mag je met "de guys" mee.

Wel is het de bedoeling dat je regelmatig de routes rond amersfoort fietst zodat mensen kunnen aansluiten, daar is het idee van dit topic + de what's app groep + de facebook pagina door ontstaan.

Stel je steekt de tijd en moeite in een groep amerongen/leersum en omgeving en iemand uit friesland meld zich aan omdat die 1x per jaar die route rijd, dan streeft dit het doel voorbij. Van harte welkom ! Leuk om eens met een Fries te fietsen, ik zal zelfs voorstellen om met de groep 1 x per jaar naar Friesland te gaan.

Tevens indien zich een grote groep aanmeld die (voorbeeld) 1x per jaar een bepaalde route rijd dan word het onoverzichtelijk.Gelukkig fietsen er al geen grote groepen MTB-ers rond in Nederland :~ . En dan nog, groep opsplitsen, en rekening houden met elkaar.

Mocht je regelmatig de routes rond amersfoort (amersfoort, den treek, zeist, soest, soesterduinen) fietsen, dan ben je mijn insziens van harte welkom om je aan te melden en mee te fietsen! ("De trend is dat we vanuit Amersfoort vertrekken en dan een rondje omgeving Amersfoort doen.")

Anderzijds mocht dit niet het geval zijn en je rijd vaak de routes Amerongen/rhenen dan is de mogelijkheid hier een topic over te openen en mensen uit te nodigen met jou mee te rijden.(lijkt me best leuk, amerongen is alweer een tijdje geleden :wink: )


Mocht er verdere onduidelijkheid zijn over het doel van dit topic dan is het misschien handig dit verder via pb te bespreken :-q
Doel van Let's Ride = Door Bikers voor Bikers volgens mij. En als het nou een Let's ride is van "The Salsa Green Mile" of een Kubus LTD meeting of w/e , en je hebt geen Salsa, of Cube. Sure, dan kun je zeggen, sorry gast, maar je Ghost past hier niet in thuis.

Maar als iemand uit de omgeving Utrecht voor de afwisseling wil biken in Amersfoort. En daarmee hoopt ook wat mede bikers te ontmoeten mogelijk zelfs bike buddies aan overhoud ,dan hoort zo iemand van harte welkom te zijn. Sharing is Caring !

Maargoed, ik post bijna nooit op het forum, want ik fiets liever ,maar dit vond ik nogal "anno 2015". En de onredelijke , zichzelf tegensprekende uitleg van zowel Pointblanque als theritz dragen niet bij aan jullie "gastvrijheid" (Je bent van harte welkom, maar voordat je mag komen moet je eerst: dit, dat zus , zo, paars, blauw groen, DAN..... MAAR van harte welkom)

Maargoed, ik ga biken :bier:
pointblanque
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 12:37

pb gestuurd met uitleg vanaf mijn kant: volgens mij bedoelen we ongeveer hetzelfde en is alleen de verwoording anders.
Mochten er verder inhoudelijke reacties zijn op mijn bericht, dan graag via pb.

Hopelijk kan de inhoud weer on-topic :-q
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

Wanneer gaan we weer een rondje doen? :winkie: :winkie:
Amstellovic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 16:57

Ghost,

Ik zie dat je net nieuw bent op het forum. Welkom!
Als ik jou was zou ik met een dergelijke houding al niet eens meer met die gasten willen rijden.
Man man man, wat een gastvrijheid zeg :~

Het is vooral jammer dat ze er al bij voorbaat vanuit gaat dat je 'slechts' een keer per jaar mee wil gaan.

pointblanque, jammer dat je bij voorbaat iemand afwijst en hem niet de kans geeft om in te burgeren in de groep van Amersfoort.
Misschien is hij wel elke let's ride aanwezig.
Utrecht naar Amersfoort is ongeveer een half uurtje rijden. Zelf zit ik ook vaak een tijd in de auto om mooie tracks te rijden.

Verder ben ik het volledig eens met Bruce! Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!

Je bent van harte welkom om een keer in de omgeving Lunteren te biken!
Of we spreken af in de omgeving Utrecht (Zeist is ook erg mooi!)
Ohja, daar schijnt dit topic niet voor te zijn...

Misschien kunnen we met Bruce een groepje vormen en een Let's ride aanmaken waar wél iedereen welkom is.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Volgens mij is deze discussie al gevoerd en afgesloten door de betrokkenen, ik zie dan ook geen reden om hem weer te herstarten. Iets met muggen en olifanten en stormen in een glas water ed.

On-topic dus aub.
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Ik vind het bijzonder vervelend kritiek te krijgen van forumleden die helemaal niet betrokken zijn geweest bij dit initiatief. Dus in plaats van het af te kraken kun je ook denken "Heej, wat een leuk initiatief voor mensen uit Amersfoort e.o.! Ik ga ook zoiets starten!" Leef je uit. Pak de handschoen op, zet je beste-stuurlui-staan-aan-wal-pet af en start iets.

Afijn: als je dus in de regio van Amersfoort woont en ook zo'n rottige agenda hebt als de rest van de groepsleden... haak gerust aan via een 06-nummer in een DM naar mij. Ik snap dat er nu een zweem van geslotenheid over de groep is gegooid maar die komt niet van de groep zelf!
hans1982amersfoort
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 13 juli 2015, 09:35

Hoi allen. Ik woon aan de rand van Amersfoort (tegen Soest aan) en heb zaterdag een bike gekocht omdat er zoveel bossen zijn in de achtertuin. Zondag ben ik mee geweest met vrienden maar die hebben nogal een voorsprong als het gaat om techniek. Met andere woorden: ik ben opzoek naar mtb maatjes die ook beginner zijn (of die het niet erg vinden om met een beginner te rijden) en in Amersfoort en omgeving regelmatig willen fietsen.

Ik hoor graag van jullie!
N13ls
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 11 januari 2015, 18:33

Hoi Hans,

PB je naam en telefoonnummer even naar The Ritz om toegevoegd te worden in de WhatsApp groep.

Of zoek op Facebook naar Mountainbikers Amersfoort en wordt lid van deze groep
thegreat
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 09:46

Hoi iedereen, ik was benieuwd of deze MTB groep nog actief is. Ik ben recent in Vathorst komen wonen, lang uit de running (conditie slecht dus) maar wil graag weer rijden. En samen rijden is mijn inziens altijd gezelliger en geeft motivatie. Ik ben benieuwd of jullie nog actief (ad hoc) rijden en of ik een keertje (of meer) kan aanhaken.
Plaats reactie