Mont Ventoux partner

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Tymon schreef:Voor degenen die ooit nog het plan hebben -> beklimming is prima te doen, alleen maar brede karresporen.
ik zei dat tegen m'n vriend die er onlangs off road heeft afgedaald (55 minuten, pfff, lijkt me pittig). hij klom over asfalt omdat hij dacht dat offroad klimmen niet zou lukken. best een technische fietser, niet de beste klimmer.
ben zelf wel benieuwd of ik (niet de beste techniek, wel een redelijke klimmer) het zou kunnen.
Wil er wel eens heen, 't klinkt veelbelovend :-q
Scott_Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: za 13 augustus 2011, 09:06
Mijn mountainbike: On-One Lurcher 29ér Carbon zelf opgebouwd f bouw

Hallo Mede Mudplugger.

Ik ben zelf ook de Mont Ventoux offroad naar beneden gereden.
Vanaf het restaurantje de route op gepakt naar beneden best wel een link stukje vanaf het parkeerplaats.
Op een gegeven moment een 3 sprong en daar rechts gegaan en dan zat je op de route naar bedion.
Heb er 45 min over gedaan en heeft me een setje remblokjes gekost maar het was echt heel mooi zeker voor herhaling vatbaar volgend jaar.
What Goes Up Must Come Down And Expect The Unexpected.

"Ze zeggen dat auto's rijden op geld en je vet maakt, terwijl fietsen lopen op vet en je geld bespaard"
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

@Dreezz en alle anderen...
Het beklimmen van de door ons gereden offroad route op de Mont Ventoux is zeer goed te doen. Tuurlijk, je klimt je 3 uur het zweet in je bilnaad, maar het is erg gaaf. Naast de door ons gereden route, zijn er meer onverharde routes die je omhoog kunt pakken.

Ik heb daarom het nodige uitgezocht. Voor alle informatie over het offroad beklimmen van de Mont Ventoux kun je dus hier terecht: http://mtbtrails.nl/mtb-trails-fr/mount ... nt-ventoux

Heb je vragen / opmerkingen / complimenten :D :-q , let me know.
Roboer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 21:48
Contacteer:

Dit jaar vanaf 20 Juli tot 3 Augustus zit ik op een camping in de buurt van Bedoin. Zijn er mensen van hier die samen onverhard omhoog willen rijden? Stuur een PB dan kunnen we telefoonnummers uitwisselen en te zijner tijd iets afspreken.
Plaats reactie