5e Moezel Let's Ride (Eifel/Hunsrück) - 16-18 mei 2014

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

De datum voor de vijfde Moezel Let's Ride staat weer vast: 16, 17 en 18 mei 2014. De Moezel Let's Ride wordt gehouden nabij het Moezel stadje Traben-Trarbach, zo'n tweehonderd km vanaf Maastricht.

Afbeelding

Het gebied heeft prachtige technische singletracks en mooie uitzichten zonder dat dit in aangelegde mountainbike routes is vastgelegd waar je file moet te rijden. We zullen die dagen drie mooie routes rijden van zo'n 45 km en 1500 hoogtemeters. De routes zijn zowel technisch als conditioneel uitdagend. Schrijf je dus alleen in als je deze uitdaging aankan.

Ik kan de routes het best beschrijven als xc+. XC omdat je nog altijd overal zelf (omhoog) moet fietsen en + omdat je soms behoorlijk technische all-mountain passages tegenkomt

Videobeelden van dit gebied vind je op op mijn site. Informatie over de voorgaande editie vind je hier

De routes moet ik nog samenstellen, maar misschien deels als vorig jaar:
Dag 1 (vrijdag): Rondje richting Bernkastel Kues, Freeride Bikepark Monzelfeld, en natuurlijk het Ameisenpad met 25 switchbacks naar beneden, 's avonds pasta
Dag 2 (zaterdag): Rondje richting Starkenburg, Enkirch, misschien Zell, 's avonds uit eten in Traben-Trarbach, waar dan ook een mountainbike wedstrijd is (Eifel/Moselcup)
Dag 3 (zondag): Moet ik nog uitstippelen, een iets kortere route om nog de thuisreis te kunnen aanvangen.

Net als de voorgaande jaren probeer ik weer een goedkoop onderdak te regelen, anders zal ik aanvullend betaalbare pensions in de omgeving aandragen. De prijs zal 35 euro bedragen voor het hele weekend, afhankelijk van het aantal deelnemers en het onderdak dat ik kan vinden. De prijs is per weekend voor iedereen die blijft slapen, ongeacht het aantal dagen dat je meedoet. In de prijs zit dan inbegrepen ontbijt en op vrijdag avondeten (pasta). Zaterdagavond gaan we ergens uit eten en is dan voor eigen rekening.

Ik vertrek op donderdagavond, maar je mag zelf bepalen of je vrijdag ochtend aankomt als we maar rond 10:00 uur kunnen starten met de fietstocht. De details volgen in de aankomende maanden.

Het maximale aantal deelnemers is rond de 15 personen, mede afhankelijk van het onderdak dat ik kan regelen, je eventuele eigen onderdak eigen (lucht)bed, of mensen die een dubbel bed willen delen. Overige deelnemers komen op de reserve lijst. Ik heb op dit moment alleen nog slaapplaatsen voor 10 a 11 man en moet nog bevestiging krijgen voor een tweede huisje. Ik kan evt. helpen met het vinden van alternatieve slaapgelegenheden.

Graag zou ik met één snelle deelnemer een keer vooraf in het gebied afspreken, zodat we ook gids voorin de de groep hebben ;-) Ik kan voor deze deelnemer een kosteloze slaapplaats regelen in dit weekend vooraf.


De voorwaarden:
* deze
* Iedere deelnemer dient zich zelf in te schrijven, met email en telefoonnummer, je forum en echte naam
* Kosten voor het weekend dienen voor 1 mei te zijn voldaan en kunnen vanaf 1 april overgemaakt worden
* Deelname wordt bepaald op volgorde van inschrijving, extra inschrijvingen komen op een reserve lijst. Er zijn een groot aantal voorinschrijvingen van ouddeelnemers.
* Ruime ervaring in het rijden in heuvelachtig landschap en technische single trail

Deelnemers (volgorde van inschrijven), aankomst:
Operhoofd (?)
dustin (donderdagavond)
JeroenV (vrijdagavond)
Euzeman (vrijdagochtend)
Ferdinand van Essen (?)
edkars (donderdagavond)
IQzero (donderdagavond)
Niels (donderdagavond)
KevBel (donderdagavond)
Eenkameleon (donderdagavond)
fanman (vrijdagavond)
willards (vrijdagavond)
westerhof (vrijdagavond)
alex de veld (donderdagavond)
mtbdriver (donderdagavond)
brum (donderdagavond)
racy-desi (donderdagavond)

Inschrijvingen zijn nu wel even gesloten, ivm beperkt aantal bedden.
Laatst gewijzigd door eiri op zo 11 mei 2014, 12:34, 7 keer totaal gewijzigd.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik ben bezig om mijn vriendin te masseren, ze vond dat ik al te veel weekendjes weg was. Ik ben het daar uiteraard niet mee eens. Mocht het me niet lukken dan ga ik dat weekend naar Daun en doe ik de zaterdag rit mee.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Gelijk maar de vraag alvast.
Ik woon zelf In Den Bosch, wie wilt er carpoolen?
Ik heb zelf een auto met een fietsendrager voor 2 fietsen.
Kan infeite 1 of 2 personen met fiets meenemen (1 fiets dan wielen uit het frame en dan achterin).

Als ik het zo zie gaat de route via maastricht. Dus ergens langs de A2 kan geregeld worden ook.
Ik hoor et wel :P
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Wil hierbij forumlid Brum en mezelf graag opgeven :D
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Even een status update:

Wat bedden betreft zit ik al meer dan vol. Het grote huis heeft 10 slaapplaatsen, 11 als er een koppel is (één van de dubbelbedden is wel erg knus). Het kleine huis 3 slaapplaatsen, maar heb ik nog geen definitieve bevestiging van. Dus kom ik met de huidige inschrijvingen al 4 plaatsen te kort als ik alle bedden kan regelen. Enkele mensen hebben alternatieven aangegeven (tent), maar dan nog zijn er wat plaatsen te kort.

Ik zal de voorlopige alternatieven geven:
- luchtbed of ander camping bedje, ruimte genoeg in het grote huis
- een eigen pension (ik kan daarvoor een adres geven voor twee personen)
- jeugdherberg in traben-trarbach, ik dacht 21 euro per nacht, wel beter snel zelf te reserveren en is zo'n 6 km verderop
- ik kijk nog of ik een aantal andere alternatieven kan vinden

Toch ook als ik geen tweede gids vind is het huidige aantal wel maximaal. Ik rij meestal niet voorop, dus is het soms moeilijk de gehele groep op de route te houden..

Laat even weten wat voor jou de mogelijkheden zijn die je wilt. Anders is de volgorde van inschrijven bepalend voor het toekennen van de bedden. Eigen slaapplaatsen hoeven natuurlijk niet de volledige bijdrage te voldoen.
IQzero
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 13:18
Mijn mountainbike: Giant Trance / Trek remedy / Cove shocker

Zeg Eiri, als je de route voor zondag aan het uitstippelen bent neem je dan wel weer dat leuke richeltje daar boven die huisjes mee? :-D
Are you a mountain biker or a roadie on dirt?
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Ja, het worden wel weer ongeveer dezelfde routes, nu wel met ameisenpad en wildstein in de eerste routes, anders komen we daar misschien weer niet aan toe en die wil je eigenlijk ook niet missen

Dit weekend ga ik mijn nieuwe PIKE daar eens uitproberen.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

En hoe is je PIKE bevallen? :)
Praten we dan over een MTB trouwens? Want PIKE ken ik zo ff niet...
Al nieuws over het 2de huisje?
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

De PIKE moet ik nog een wat verder afstellen, gebruikte nog niet mijn gehele veerweg, dus ik verhoog de sag nog wat. Heb er eigenlijk te kort op gereden. Morgen ga ik een rondje van doen van de tweede dag van het weekend.

Nieuws over het 2e huisje zal nog even duren. De eigenares is er in deze tijd niet zo vaak. Ik ben verder nog op zoek naar goedkope slaapalternatieven. Als ik meer weet meld ik het.
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

KevinBel schreef:Praten we dan over een MTB trouwens? Want PIKE ken ik zo ff niet...
Nee, ik heb het over zo'n pike : :tong
Afbeelding

Vandaag heb ik een groot deel van route van dag 2 gereden. Het was enorm zwaar: Veel modder, door de zwijnen omgeploegde paden, omgevallen bomen, versperringen door B50 werkzaamheden, een lawine:

Afbeelding

Afbeelding
(Dit is geen single trail)

Blijkbaar heb ik me ook verteld met het aantal hoogtemeters, want op 30 km zat ik al op 1300 hm. Dat wordt nog wat puzelen en rekenen.

De route van dag 1 van vorig jaar blijft nagenoeg hetzelfde.
In de route van dag 2 wil ik zoveel mogelijk singletrail stoppen met de mooiste paden, maar dat is nu dus iets te veel van het goede. De mooie afdaling van vorig jaar bij zell komt ook te vervallen. Die is te ver weg en het stuk daarna is niet echt meer interessant. Wel jammer, want die afdaling is één van mijn meest favoriete om lekker op flow naar beneden te rijden.
Op dag drie willen mensen vaak vroeger naar huis en wordt de route dan toch wel ingekort. Vorig jaar vervielen hierdoor wel een aantal mooie paden, dus die zet ik in dag 2. Ik bedenk nog wel iets daarvoor, of bepaal dat in het weekend zelf.
Laatst gewijzigd door eiri op zo 16 februari 2014, 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
JeroenvV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 5 november 2006, 11:25
Mijn mountainbike: SC Tallboy CC | Scott Scale 910
Contacteer:

Het moet nog beginnen, maar de voorbereiding is alweer top! Veel zin in het weekend Erwin!
IQzero
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 13:18
Mijn mountainbike: Giant Trance / Trek remedy / Cove shocker

Ik hoop dat de route van dag een wel iets droger is dit jaar ;-)
Are you a mountain biker or a roadie on dirt?
Gebruikersavatar
Racy-Desi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 2 maart 2011, 17:22
Mijn mountainbike: Merida AM5000

Aiiiiii, dat was snel vol. De opkomst wordt steeds groter. Leuk om te zien! Ik dacht ik ga even kijken óf er weer een Eiffelweekend is en zo ja wanneer...maar ben al te laat. Mochten er veel afvallers zijn dan hoor ik het graag.
~ Geen doel is te ver als je plezier hebt in wat je doet ~
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Vandaag heb ik bevestiging ontvangen van het tweede huisje. dat betekend dat, inclusief 3 deelnemers die in een eigen pension overnachten, en enkele grote dubbelbedden, er 17 slaapplaatsen zijn. Met de toezegging van enkele deelnemers om op alternatieve wijze (tent, etc.) te overnachten, lijkt het me dat elke inschrijver deel kan nemen. Ik zal het één en ander in de aankomende dagen en gegevens voor de bijdrage per mail toezenden.

De groep is wat groter dan ik aanvankelijk van plan was, dus ben wel benieuwd hoe dit gaat bevallen met maar één gids, ik hoop dat er ook een snelle rijder is met een gps apparaat, zodat deze vooraan de weg kan aangeven. De tracks zal ik vooraf nog toezenden. Graag hoor ik zo spoedig mogelijk als er toch nog mensen gaan afzeggen.

Tot nu toe zijn de ritten, exclusief de opwarmronde iets korter, zo'n 35 km, maar de hoogtemeters komen soms net boven de 1500 hm uit, dus wordt wel een flinke inspanning. dag 1 is nagenoeg hetzelfde als vorig jaar. Dag 2 zit alles in wat mooi is in de direct omgeving en in te passen in een rondje. Dag 3 wordt een beetje ad-hoc in het weekend zelf bepaald. Dag 2 heeft nu nog wel wat opstakels, zoals een kleine aardverschuiving/lawine, waar ik nog een alternatief voor moet vinden.
JeroenvV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 5 november 2006, 11:25
Mijn mountainbike: SC Tallboy CC | Scott Scale 910
Contacteer:

Zin in!!!
Plaats reactie