Global Fat-Bike Day 2013 - The ride - 7 December

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Gisteren mijn Caribou voor het eerst op een XC rondje getest. Wat gespeeld met de bandendruk en stapvoets door zandbak. Wel leuk Als XC man was het even wennen in de bochten en vooral het aanzetten erna. Toen ik eenmaal doorhad dat je er ook plat doorheen kan werd het helemaal fun.

Maar goed, zoals het er nu uitziet ben ik er bij (eRveHa op DP) en kom ik met de fiets die kant op, ben ik tenminste warm...of uitgeput.
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Vandaag een zeer geslaagde "Global Fatbike Day - The Ride" gereden. De opkomst was super: bijna 30 man, 1 dame en een hele jonge dame (de hele rit gillend van plezier in het kinderzitje!!).

De organisatie was top, nogmaals dank daarvoor! We hebben een prachtige rit gereden rond de zandafgraving in Lunteren met een borreltje onderweg en pannenkoeken na afloop!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4074
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb op DP foto's en filmpje bekeken.....balen dat ik er niet bij kon zijn :evil:

Wel interessant: op het filmpje (stukje met moeilijke klimmetje) zie je de tendens dat de "echte" fatbikes omhoog komen op stukken waar 29+ en/of fat-front af moeten haken.
Michiel van de Grift
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 19:56

MonkeyRider schreef:Ik heb op DP foto's en filmpje bekeken.....balen dat ik er niet bij kon zijn :evil:

Wel interessant: op het filmpje (stukje met moeilijke klimmetje) zie je de tendens dat de "echte" fatbikes omhoog komen op stukken waar 29+ en/of fat-front af moeten haken.
Dat viel mij vanmorgen ook op, toen ik het filmpje bekeek. Dit was een hele steile klim, met op het punt waar 29+ afhaken een verhoging met boom wortel dwars over het pad. Hier hadden de echte fatbikes net even wat meer grip om vaart te houden.

Het was erg leuk, volgende keer zou ik als ik jou was om te proberen er bij te zijn.
Let your riding do the talking.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4074
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Michiel van de Grift schreef:
MonkeyRider schreef:Ik heb op DP foto's en filmpje bekeken.....balen dat ik er niet bij kon zijn :evil:

Wel interessant: op het filmpje (stukje met moeilijke klimmetje) zie je de tendens dat de "echte" fatbikes omhoog komen op stukken waar 29+ en/of fat-front af moeten haken.
Dat viel mij vanmorgen ook op, toen ik het filmpje bekeek. Dit was een hele steile klim, met op het punt waar 29+ afhaken een verhoging met boom wortel dwars over het pad. Hier hadden de echte fatbikes net even wat meer grip om vaart te houden.

Het was erg leuk, volgende keer zou ik als ik jou was om te proberen er bij te zijn.
Wanneer wordt "de volgende keer" ?? :-D
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

MonkeyRider schreef:.....Wel interessant: op het filmpje (stukje met moeilijke klimmetje) zie je de tendens dat de "echte" fatbikes omhoog komen op stukken waar 29+ en/of fat-front af moeten haken.
Kan mede komen doordat de meeste fatbikes 2 X 10 hebben en de Krampus 1 X 10.
En wat is hier het praktisch nut van?
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

nou, ik zag een krampus met 1x1 klimmetjes opkomen waar menig 2x10 moest afstappen haha
denk toch dat het hem hoofdzakelijk in de benen/techniek zit.

Dat was een heeel erg leuk dagje! Heel relaxed en gezellig!
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Het was een hele mooie dag. Voor mij bekend terrein. En dat klimmetje kom ik ook wel op met een normale 29er...Kwestie van terreinkennis...Mijn Caribou heeft ook maar 1x10 (evenals mijn 29er). Wel is het zo dat ik met mijn normale 29er meer op techniek moet fietsen, dus op het 'beruchte' knikje met steen halverwege even kracht van de pedalen en met je gewicht spelen. Terwijl met de fatbike is het zitten en stampen, grip hield ik toch wel...

Maar goed, het stukje zand heb ik altijd vermeden en daar kwam ik nun zonder problemen voor de eerste keer in 15 jaar doorheen...dat was gaaf!

Dus zeer geslaagd en voor herhaling vatbaar!

Richard
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Maaarrrrrrr... zijn er foto's?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hahaha, briljante foto! Leuk man!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie