Zomer Rit 134 km rit 18 juli 2020

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
PaganiProductions

Het gaat gewoon door.
Route bepaal ik pas op de dag zelf.
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Wat is de startlocatie? Station roermond? Dat is ruim 20 min. fietsen naar Meinweg/bosgebieden.
Is het niet handiger om bijv. als startlocatie het bezoekerscentrum Meinweg te kiezen? Of de manage Venhof? (gratis parkeren, direct aan bossen)

Welke route had je in gedachte? Hoeveel km of uur?
Plan je een route richting meinweg/vlodrop-station? Of meer richting Swalmen?
PaganiProductions

skyalloy schreef:Wat is de startlocatie? Station roermond? Dat is ruim 20 min. fietsen naar Meinweg/bosgebieden.
Is het niet handiger om bijv. als startlocatie het bezoekerscentrum Meinweg te kiezen? Of de manage Venhof? (gratis parkeren, direct aan bossen)

Welke route had je in gedachte? Hoeveel km of uur?
Plan je een route richting meinweg/vlodrop-station? Of meer richting Swalmen?
Station Roermond om 11.00 in de morgen.
ik ben in 10 minuten al in het bos via de Kemp ben ik snel in het bos.
Andere routes zijn ook mogelijk.
Ook Roerdalen echt en Leudal.
minimaal 2 uur op de fiets.
Roermond is voor iedereen lekker centraal.
Het handige is te komen met trein en in de buurt zijn parkeer garages.
Weet ook nog wel een paar landwegen waar je ook kan parkeren komen vaker mensen wandelen en fietsen etc.
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Als je het intressant wilt houden zou ik gaan voor de Meinweg. En dan richting Vlodrop Station en eventueel een stukje duitsland. Roerdalen, Echt en of Leudal zijn ook leuk maar veel brede paden / wegen en weinig hoogte verschil.

Op GPSies.com staan vanaf Venhof enkele routes van met name mij...

Ik zou toch kiezen voor een verzamelplek aan de rand van Roermond, dit in verband met gratis parkeren. En niet iedereen komt met de trein...

Maar goed, ik ga niet mee dus zal verder geen advies geven.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Inderdaad gaat mijn voorkeur uit naar buiten het centrum parkeren...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Ik sluit me aan bij Rudy78.
Leudal is leuk, maar ligt op (ongeveer) 10km van de startlocatie. Waarbij die 10km enkel ook nog enkel en alleen asfalt gaat zijn..... Vanuit het station ben je in een kwartiertje ongeveer bij de golfbaan 'Herkenbosche', waar wat leuke trails liggen.

Ik haak af en ga niet mee met deze Let's Ride.
De combinatie van ongelukkig gekozen startlocatie (ik snap niet waarom je bij het station in het centrum zou willen starten ipv bij een grote parkeerplaats aan een mooi bosgebied...)

Maar vooral ook vanwege de onduidelijkheid in welk gebied er gereden zal gaan worden: Leudal, meinweg, regio Echt?

Veel plezier!

Ik zal zondag onderweg zijn rondom 'Herkenbosche', vlodrop station en 'Dalheimer muhle'.
Mocht de Let's Ride naar dit gebied gaan, dan heeft het zeker potentie een leuke ride te gaan worden!
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Wie gaan er nu concreet nog mee zaterdag? Ik heb de Let's Ride nog in mijn agenda staan maar voor zo'n reis wil ik wel wat gezelligheid :P
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
PaganiProductions

Vlodrop is te ver uit de buurt voor mij
In de buurt van Lerop kom je ook parkeren zonder te betalen
Omdat Roermond lekker centraal voor iedereen en makkelijk te vinden is kan je zo overal heen
Langs de A73 kan je ook in de buurt parkeren is wel een landweg Lerop
6077 NW

https://goo.gl/maps/UsMWZszbCnR2" onclick="window.open(this.href);return false;
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Ok, ik begrijp dat je vast blijft houden aan je startlocatie (station Roermond).
Kun je misschien wel aangeven hoeveel kilometer je ongeveer in gedachte hebt om te gaan fietsen?

En misschien kun je toch een keuze maken welke kant de route op gaat? Richting Meinweg/Dalheimer muhle of compleet de andere kant op richting Leudal? Ik snap dat je de uiteindelijke precieze route pas op de dag zelf gaat bepalen, maar ik neem aan dat je wel in gedachte hebt welke richting je uit wil gaan.
En, ben je van plan onderweg een koffie-pauze te doen bij bijv. Venhof, de Witte Steen, etc.?

(Ik probeer je te helpen om je Let's Ride tot een succes te maken.)
PaganiProductions

skyalloy schreef:Ok, ik begrijp dat je vast blijft houden aan je startlocatie (station Roermond).
Kun je misschien wel aangeven hoeveel kilometer je ongeveer in gedachte hebt om te gaan fietsen?

En misschien kun je toch een keuze maken welke kant de route op gaat? Richting Meinweg/Dalheimer muhle of compleet de andere kant op richting Leudal? Ik snap dat je de uiteindelijke precieze route pas op de dag zelf gaat bepalen, maar ik neem aan dat je wel in gedachte hebt welke richting je uit wil gaan.
En, ben je van plan onderweg een koffie-pauze te doen bij bijv. Venhof, de Witte Steen, etc.?

(Ik probeer je te helpen om je Let's Ride tot een succes te maken.)
ik rijd een ongeveer 1 uur en daarna ben ga is pauze pakken.
Waarschijnlijk ga bij de kemp de heidebaan in de het bos en ben je zo op de meinweg kan ik overal heen richting swalmen/reuver of richting Herkenbosch/Vlodrop
Roerdalen/Sint Berg/Montfort Echt/susteren kan ook
In circa 10 min kan ik het bos zijn.
afstand word minimaal 30 km.+ 2 uur.
Op sommige stukken zijn paadjes nog niet vrij of liggen er bomen over het pad.
https://www.google.nl/maps/place/6045+E ... d6.0056468" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Even een tip voor dit topic.
Je wilt iets organiseren met anderen, dus zul je ook rekening moeten houden met anderen.
Het feit dat jij geen auto hebt en dus met de trein komt, wil niet zeggen dat anderen dan ook maar met de trein willen komen.
Dat is namelijk erg onhandig voor velen.
Stel je woont in een drop 10 km van een station.
Dan moet je dus eerst daar heen fietsen, trein in, paar keer overstappen.
Je kan geen extra kleding / eten / drinken / materiaal meenemen of je moet alles meezeulen op de fiets.
Daarnaast moet je dan met de bezwete en vieze kleding en fiets weer terug de trein in en 10 km naar huis fietsen.
Daarnaast is het OV vaak duurder.
Mensen die met de auto komen zadel je op met parkeerkosten.
Dit alles kan je oplossen door ergens anders af te spreken, wat al vaak gevraagd is.
En het kost jou geen extra moeite, want je moet toch al van het station naar het bos fietsen.
Dus wat is nou het probleem om buiten de stad af te spreken?
PaganiProductions

Jamis Diablo schreef:Even een tip voor dit topic.
Je wilt iets organiseren met anderen, dus zul je ook rekening moeten houden met anderen.
Het feit dat jij geen auto hebt en dus met de trein komt, wil niet zeggen dat anderen dan ook maar met de trein willen komen.
Dat is namelijk erg onhandig voor velen.
Stel je woont in een drop 10 km van een station.
Dan moet je dus eerst daar heen fietsen, trein in, paar keer overstappen.
Je kan geen extra kleding / eten / drinken / materiaal meenemen of je moet alles meezeulen op de fiets.
Daarnaast moet je dan met de bezwete en vieze kleding en fiets weer terug de trein in en 10 km naar huis fietsen.
Daarnaast is het OV vaak duurder.
Mensen die met de auto komen zadel je op met parkeerkosten.
Dit alles kan je oplossen door ergens anders af te spreken, wat al vaak gevraagd is.
En het kost jou geen extra moeite, want je moet toch al van het station naar het bos fietsen.
Dus wat is nou het probleem om buiten de stad af te spreken?
Dat station is makkelijk te vinden ik verplicht niemand om met de trein te komen.
Het is het verzamelpunt van daaruit vertrekken en een parkeer plaats zoeken als iemand een auto bezig heeft of meerdere.
Ik zaak vaak zat met vieze fiets in de trein en nooit problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Laat maar je gaat het niet snappen.
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Als je betaald zal je geen problemen hebben in de trein...
Maar stel dat ik mee zou gaan, ik kom vanuit Egchel. Met trein is geen optie omdat Roermond een van de dichtsbijzijnde stations is. Dus moet ik zo wie zo met de auto komen (fietstocht van va. 25 km vooraf en weer naar huis vind ik niet te doen... ik ga dan ook niet parkeren midden in de stad waar ik moet betalen. Zoek een parkeerplaats waar gratis geparkeerd kan worden en dicht bij het bos. Venhof of Golfbaan zijn in mijn ogen een goede optie. Of de huis en tuinboulevard, dicht bij de A73. Via Asenray zit je dan zo op de Meinweg.

Wil je het trouwens een interessante route maken dan zou ik er niet over denken om richting St. Odilienberg / Montfort / Echt gaan. Hier heb je leuke paadjes maar de saaie stukken zijn in de meerderheid...

Ik vraag me echter af of je echt de leuke paadjes op de Meinweg weet te vinden... zoek anders eens op routes die je op GPS kunt zetten. GPSies is daar een mooie site voor...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
PaganiProductions

Parkeren kan buiten de stad
Ik weet wel wat hoor maar niet alles kwa paadjes.
Dan word het de Meinweg.
Plaats reactie