Bikepacking ontmoet topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Dm gestuurd! Maar een ieder mag mij altijd hiervoor wakker maken. De GR5 wil ik nog eens de ardennen uitfietsen (vorige keer in ziekenhuis geëindigd in Luxemburg). Eifensteig is geen populaire bikepackroute maar wel tof. Alpen staan hoog op lijst en 1 van de najaars trips die ik bovenaan heb staan is cross gran canaria. Het stuk wat je nooit ziet als toerist is namelijk ongelooflijk mooi.
Waar woke is, is vuur
Murky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 8 juni 2013, 22:47

@makkelijk is de Eifelsteig niet een wandelroute?
Enough of this Sunday stroll, let's hurt a little!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

En een prima bikepackroute. Ik heb een stukje gefietst, het ließerpfad, en je wordt prima geaccepteerd daar met je mtb.

Zelfde geldt voor GR5 trouwens.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

haha, de bikepackers worden een beetje wakker :tong
26'er rulezz !!
Murky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 8 juni 2013, 22:47

Dan moeten we maar wat gaan plannen! Wat doen jullie normaal met de fiets? In je tentje of aan een boom?
Enough of this Sunday stroll, let's hurt a little!
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

Lieserpad is leuk.

https://www.youtube.com/watch?v=6ofEGHf5gs4" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk ook deel 2.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Murky schreef:Dan moeten we maar wat gaan plannen! Wat doen jullie normaal met de fiets? In je tentje of aan een boom?
Aan een boom. Maar tot nu toe kwam ik altijd op buitengewoon veilige plekken. In Nieuw Zeeland snapten mensen niet wat we met een fietsslot moesten :lol:.
Als je daar een fiets steelt wordt hij sowieso wel gezien..

Ik wil ook nog eens bikepackraften :lol:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Murky schreef:Dan moeten we maar wat gaan plannen! Wat doen jullie normaal met de fiets? In je tentje of aan een boom?
ik ga meestal wildkamperen, dan verstop ik me zo goed in de bosjes dat niemand me ooit nog terug vind, slotje is dan overbodig :D ohja, niet je dure bike mee nemen, dat scheelt ook.
26'er rulezz !!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

http://www.bikepacking.com/routes/bikep ... itzerland/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gewoon eind juli / begin augustus dit fietsen dan maar? :)
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Haha grappig. Ik heb daar vorig jaar gereden. Behoorlijke zware klimmen, veel lopen. Wel ontzettend mooi daar ! al zou ik beter een eigen route kunnen plannen, er lopen daar nog 2 hele zieke gave trails. https://www.davos.ch/en/summer/activiti ... ail-davos/" onclick="window.open(this.href);return false;
26'er rulezz !!
bikepacker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 25 februari 2018, 17:12

Jaa! Ondanks mijn forum naam, heb ik nooit ge-bikepacked :) Ben wel afgelopen maanden erg ingedoken in dit onderwerp. Ik ga ieder jaar naar Scandinavie met de auto en doe daar een week lang wildkamperen; hiken of lake hopping met een kano.

Voordeel van een kayak of kano is dat je op plekken kom waar je normaal niet kan komen (eilandjes). Grootste nadeel -> PORTAGES. Een kano meerdere keren kilometers verplaatsen over land vond ik nooit echt relax.

Packraften lijkt me ook leuk, ga ik nog wel ooit een keer doen.

Bikepacken! Dat is wat mijn volgende avontuur gaat worden. Al mijn gear zijn al super light weight. Mis nu alleen nog een mountainbike haha. Veel gemountainbiked toen ik jong was, afgelopen jaren misschien 1x per jaar op een leen fiets. Ik zit nu te loeren naar de nieuwe 1120 Trek fiets. Zit nog te twijfelen of ik full suspension wil of zoiets als 1120.

Normaal kan ik altijd wat mensen optrommelen voor een avontuur, maar niemand die ik ken heeft een echte mountain bike die graag van wildkamperen hou. :(
Murky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 8 juni 2013, 22:47

Nice! Lijkt mij wel goed om een keer af te spreken en te kijken wat het niveau is van de groep, volgens mij zit er behoorlijk wat verschil in. Nou is dit niet erg, als de sterkere zich willen aanpassen en de zwakkere wat gaan trainen ;)
Enough of this Sunday stroll, let's hurt a little!
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

Een leuk Packraft filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=FXrg0lkEJ6k" onclick="window.open(this.href);return false;
Murky schreef:Nice! Lijkt mij wel goed om een keer af te spreken en te kijken wat het niveau is van de groep, volgens mij zit er behoorlijk wat verschil in. Nou is dit niet erg, als de sterkere zich willen aanpassen en de zwakkere wat gaan trainen ;)
Om Paul Rush te citeren...

De basis is wat mij betreft:
Samen uit, samen thuis;
Gezelligheid gaat boven prestatie;
Af en toe knallen kan, maar dan wel even wachten op elkaar;
Bij het wachten op elkaar de achterblijver(s) ook even de kans geven op adem te komen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mijn ervaring met bergen rijden op wat voor een fiets dan ook is dat het niveauverschil tov. het vlakke nederland een veel kleiner probleem is. Je wacht simpelweg op de toppen of na stijle stukjes op elkaar. Op het vlakke zijn er geen natuurlijke rustmomenten en is het fijner om bij elkaar te kunnen rijden.

Daarnaast kan ik het flinke verschil met mijn vriendin volledig ik opheffen door gewicht over te hevelen.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Voor mij gaat het ook zeker niet om de prestatie. De tijd nemen om rond te kijken, genieten van de natuur. En de gezelligheid. Wat ik wel merk, is dat iedereen anders denkt over bikepacken. Er zijn namelijk een hoop verschillende soorten bikepackers.

brede paden, fireroads, en asvalt. Geen gekke dingen. (voor mij is dit echt te saai.)

Of all mountain gaan rijden, en lekkere afdalingen mee pakken. (filmpje van mij, vorig jaar bij davos)
https://www.pinkbike.com/video/474530/" onclick="window.open(this.href);return false;
26'er rulezz !!
Plaats reactie