einde frame ?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

oxygene schreef: hij heeft 1 x mn voorwiel vervangen die was met de post zoek geraakt

:o

Dat zijn ook van die kleine flut-envelopejes ...
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Jan Willem schreef:
maaf schreef:Maar even serieus: vinden jullie dan serieus dat cablerub onder garantie valt?
Dat hele stickergebeuren rond cablerub gaat me so-wie-so altijd boven mn pet.
Ik snap niet waarom die fabrikanten na pakweg 25 jaar rocket sciense mtb's nog nooit op het idee gekomen zijn om hun bikes -standaard- op de bekende 'gevoelige' plaatsen te voorzien van een stevige beschermsticker in de glansgraad van de lak.
Ja ik denk dat ik het wel weet waarom ze dat niet doen; gewicht!? Dus net zo'n foute beslissing als bezuinigen met vet om gewicht laag te houden (bijv Shimano).

Dan moet je, voordat je dolblij met je bike de maidentrip gaat maken, dus eerst met die stickers gaan lopen klooien.
Dat doe ik dan ook braaf, maar toch heb ik dit nooit begrepen.
Lever dan desnoods een vierkante meter sticker erbij, als je dan besluit om dat stickervel niet te gebruiken is dat jouw feestje.

Ik ben het volledig met ts eens dat er plaatsen zijn waar je als niet-blinde noob end-user rub kunt verwachten of desnoods na verloop van tijd ziet verschijnen.
Op het moment dat je een bike op zijn kop moet zetten of met spiegels op zoek moet gaan naar eventueel mogelijk aanwezigheid van rub, dan vind ik het een volstrekt andere kwestie.

Dus garantie in dit geval.
Wat een onzin. Niet iedereen heeft dezelfde fietsafstelling dus kunnen die geplakte stickers helemaal op de verkeerde plaats zitten.
Sommige merken leveren er overigens gewoon een stickervel bij.

Als de TS gewoon zijn fiets regelmatig goed poetste dan kon hij allang zien dat er rub kwam, er is geen plekje op mijn frame wat ik tijdens het poetsen niet kan zien ook al zitten er een paar tandwielen voor.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Ga nou eerst maar eens langs een andere Lbs om de schade nou echt te laten bepalen voor allerlei wilde conclusies te trekken. Wat ik op de foto zie vind ik wel erg meevallen.
Mijn frame ziet er beroerder uit bij het b.b. door chainsuck van de vorige eigenaar.
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
oxygene
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 29 september 2005, 17:44
Mijn mountainbike: Bergamont bigg air 7.1 , focus fire edge

heb vandaag mail gehad van bergamont :-) ik kan voor 550 een nieuw frame krijgen van een beter model en mag het oude frame houden
morgen even naar duitsland naar de shop waar bergamont me naar verwezen heeft en dan hoor ik het wel
i'll keep u informed
no risc no fun !
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

550 euro? Daarvoor zou ik lekker doorfietsen op je huidige bike.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

maaf schreef:550 euro? Daarvoor zou ik lekker doorfietsen op je huidige bike.
Inderdaad ... de gaatjes opvullen , kwassie verf erover ... , en nu WEL stickertjes plakken ... (Of een paar cablewraps op de kabel lijmen ... ) .
Of brand het geld zo erg in je portemonnee ? :winkie:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Gewoon doen, die crashreplacement.

Dan het oude frame+vork, verzwaard met wat amsterdammertjes, stoeptegeles en meer zwaar tuig bij Tromm door de voorpui donderen. Consumentenpower!!
amokachi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 7 november 2011, 22:04

nieuw frame bestellen en deze helemaal afraggen !!
oxygene
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 29 september 2005, 17:44
Mijn mountainbike: Bergamont bigg air 7.1 , focus fire edge

amokachi
dat gaat ook gebeuren heb nog wat extra korting gekregen :-)
dus nu wachten op t frame de voorvork nog insturen
en anders zelf servicen
no risc no fun !
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

ik volg dit topicje al vanaf het begin, maar ik kan bijna niet geloven dat je vanwege een paar kleine beschadigingetjes een frame gaat afdanken...
oxygene
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 29 september 2005, 17:44
Mijn mountainbike: Bergamont bigg air 7.1 , focus fire edge

baron062 schreef:Gewoon doen, die crashreplacement.

Dan het oude frame+vork, verzwaard met wat amsterdammertjes, stoeptegeles en meer zwaar tuig bij Tromm door de voorpui donderen. Consumentenpower!!
dude u make me smile bigtime :-q


ik krijg morgen of maandag mn nieuwe frame dus ik ben happy
oude frame mag ik houden weet nog niet wat ik er mee ga doen
mooie decoratie aan de muur of airbrushen
of anders het oude frame, verzwaard met wat amsterdammertjes, stoeptegeles en meer zwaar tuig bij Tromm door de voorpui donderen :tong

Afbeelding
Laatst gewijzigd door oxygene op vr 1 maart 2013, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
no risc no fun !
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

oxygene schreef:ik krijg morgen of maandag mn nieuwe frame dus ik ben happy
oude frame mag ik houden weet nog niet wat ik er mee ga doen
mooie decoratie aan de muur

of anders het oude frame+vork, verzwaard met wat amsterdammertjes, stoeptegeles en meer zwaar tuig bij Tromm door de voorpui donderen :tong
Hoe is het nu uiteindelijk precies verlopen verder?
Ouwe frame zou ik dan gebruiken als pekelbak. In elk geval niet door die pui pleuren of je gebruikt daarvoor alleen die verzwaring (zonder frame...), da's ook nog een mogelijkheid natuurlijk :o .
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
oxygene
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 29 september 2005, 17:44
Mijn mountainbike: Bergamont bigg air 7.1 , focus fire edge

na heel heel heel veel gemail met de fabriek
en Tromm amsterdam die nooit meer wat heeft laten horen
heeft Bergamont besloten om me een ander frame te doen met een kleine bijbetaling
omdat hun zich ook wel voor kunnen stellen dat je als consument weinig kan doen en het in de kleine letters staat dat je niks als consument mag demonteren ivm garantie dus werd het een wel niet verhaal ik vs tromm de enige optie die over zou blijven was het oude frame verzwaard met wat amsterdammertjes, stoeptegeles en meer zwaar tuig bij Tromm door de voorpui donderen

maar de fabriek heeft een dealer 19 km hiervandaan zo ver gekregen dat hij het hele garantie verhaal overneemt dus vork gaat naar cosmic sports en frame kan ik hier 19km vandaan ophalen hoop dat de ellende nu over is en vind toch dat Bergamont wel hun best doet om hun klanten tevreden te houden
grtz remco
no risc no fun !
Plaats reactie