Over the years -Trailhunters.be

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
J.BL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 10:05
Mijn mountainbike: Ican S3, Felt Breed, Specialized Enduro, Commencal Absolut

Een compilatie van de afgelopen 2/3 jaar als Trailhunters (en Trailjunkies).

https://vimeo.com/58843525


Les Orres

Les Orres is een prachtig bikepark in de Franse zuid-alpen. Het staat hoog op mijn lijstje met favoriete parken. Je kunt er twee liften na elkaar nemen waardoor je op een van de hogere punten in de omgeving staat, met een super sjieke zwarte track aan je voeten. Verwacht geen downhill-tracks pur-sang, maar vooral de meer natuurlijke singletrails, wat zeker niet wil zeggen dat het eenvoudig is.
Afbeelding


Pra Loup

Niet zo heel ver van Les Orres, is Pra Loup een heel ander beestje, de tracks zijn meer aangelegd en meer DH-achtig. Onze favorieten waren de rode (en zwarte) freeride tracks, die vooral heel steil waren. Er ligt ook een goed aangelegde north-shore area, waar je je goed kunt vermaken.
Afbeelding


Val d'Allos

Hier wordt jaarlijks een ronde van de Franse Enduro-Series verreden.
Hier vind je alleen maar natuurlijke tracks, je zult moeite moeten doen om bvb een kombocht te vinden.
Afbeelding


Genk

Niet zo spectactulair als de rest, maar dit shot moest er gewoon tussen.
Afbeelding


Vosges

Misschien heb je ons Vogezen filmpje al eens zien passeren. De Vogezen liggen vol met mooie trails, die met een beetje goede wil (en vooral een IGN kaart) vrij eenvoudig te vinden zijn. Als trailhunters bedienen we onszelf ook hier (ouderwets) gewoon van deze stafkaarten. Voor mij heeft het echt charme om met een goede kaart de trails uit te stippelen en je te laten verassen door wat komen gaat. Deze beelden zijn gemaakt in de buurt van het plaatsje Thann.
Afbeelding


Molini di Triora

Ligt niet zo gek ver van Finale Ligure, iets meer richting het binnenland. De tracks hier hebben daarentegen wel een heel ander karakter. Langer, veel minder bereden en vaak toch wel technisch. Maar O zo mooi. Of er hier nog steeds geshuttled wordt durf ik niet te zeggen. Wij waren er toen met Riviera Freeride. We waren er graag nog eens terug naartoe gegaan, maar de organisatie antwoordde niet meer op onze mails. Vraag blijft of het aan ons lag: we gaan nogal graag eens een avond goed op stap ;-) of dat ze er gewoon mee zijn gestopt.
Afbeelding


Mont Ventoux

Zeer bekend bij de racefietsers, en de laatste jaren ook meer en meer bij de mountainbikers, nu er ook een bikepark ligt.
Deze afdaling kennen we al jaren e we proberen er toch om de paar jaar weer eens naartoe te gaan. 12 km singletrack vanaf de top naar Bedoin, beginnend op de kale scherpe stenen, steeds verder het bos in.
Afbeelding


Provence

De streek rond Apt ligt ook vol met singletrails, ook hier is het een kwestie van met de kaart op pad gaan en trails zoeken. Er ligt zo-veel moois!
Afbeelding


Pila

Top of the world, zoals bikemaat Tuup J het uitdrukte. Op 2700 meter uit de lift stappen, de aanwijzigingen van de liftie negeren en richting deze kam rijden. Ik krijg nog steeds kippenvel (het goede soort) als ik de beelden zie. Wat een megasjieke track. Je kunt vanaf hier volledig over trails naar Aosta rijden, diep in het dal. Wow!
Afbeelding


Les Arcs

Les Arcs heeft alles wat je je als enduro/trail/all-mountain biker kunt wensen. Eindeloze trails, van flowy tot super technisch. Les Arcs heeft het allemaal.
De mannen van Trailaddiction weten hier alle verborgen juweeltjes te liggen, dus een dikke aanrader als je een week lang geen enkele trail 2x wilt doen.
Afbeelding


Freeraid Classic

De freeraid classic in Les Deux Alpes is een evenement dat we bijna “moeten” meedoen. 3 dagen knallen op de tracks van Les 2 Alpes. Breng best je DH-bike mee, want het gaat hard :-)
Afbeelding


Finale Ligure

Net als de Freeraid wordt Finale voor ons ook een bijna jaarlijks terugkerend fenomeen. Je kunt er vrijwel het hele jaar door biken, hoewel de zomer waarschijnlijk te warm is. Het is heerlijk om in de lente of in de herfst, als het thuis nog frisjes is, hier lekker in de zon te biken.
Finale Freeride biedt hier shuttlediensten aan. Dik in orde!

Afbeelding

Afbeelding
Singletrails, Gravel, Pumptracks & Bikepark
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Stakke foto's en jullie komen op de mooiste plaatsen zo te zien! :-q
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
J.BL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 10:05
Mijn mountainbike: Ican S3, Felt Breed, Specialized Enduro, Commencal Absolut

En dit zijn nog maar gewone screenshots. Voor de echt strakke foto's moet je bij TBX zijn :wink:
Singletrails, Gravel, Pumptracks & Bikepark
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Zoals altijd: Top. Ik krijg er weer helemaal zin in :lol:
mtb arno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 2 februari 2013, 12:34

nice edit :-q
Bramvanb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 22:38
Mijn mountainbike: Cube Reaction / Trek Scratch

Mooi! Ik ga jullie Facebook-page volgen. Wat is de volgende rit waar we/anderen op kunnen inhaken?
J.BL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 10:05
Mijn mountainbike: Ican S3, Felt Breed, Specialized Enduro, Commencal Absolut

Bramvanb schreef:Mooi! Ik ga jullie Facebook-page volgen. Wat is de volgende rit waar we/anderen op kunnen inhaken?
Dat zetten we tzt op Facebook :wink:
Singletrails, Gravel, Pumptracks & Bikepark
Plaats reactie