Megavalanche 2013

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Ik zal deze week als ik ergens een gaatje heb posten wat mijn bevindingen waren en wat tips posten. Mountain of hell helaas niet gereden, maar ik ben nog jong :lol:
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Ik ben niet jong meer en de conditie van een baksteen maar wil 1 van de 2 volgend jaar rijden...midlife crisis ofzo :P
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

Die Mega is echt zo'n ding die eigenlijk door elke man één keer in z'n leven gedaan moet worden ( net als dienstplicht 8) ), dan ben je eigenlijk pas een vent. En nee ik heb de Mega ook nog niet gedaan, wieweet dit jaar. (Ik wordt 41, wordt een makkie dus :-D )
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Mtn of Hell lijkt me eigenlijk nog meer gekkenhuis dan Mega
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

snaggletooth schreef:Die Mega is echt zo'n ding die eigenlijk door elke man één keer in z'n leven gedaan moet worden ( net als dienstplicht 8) ), dan ben je eigenlijk pas een vent. En nee ik heb de Mega ook nog niet gedaan, wieweet dit jaar. (Ik wordt 41, wordt een makkie dus :-D )
+1 :-q
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

snaggletooth schreef:Die Mega is echt zo'n ding die eigenlijk door elke man één keer in z'n leven gedaan moet worden ( net als dienstplicht 8) ), dan ben je eigenlijk pas een vent. En nee ik heb de Mega ook nog niet gedaan, wieweet dit jaar. (Ik wordt 41, wordt een makkie dus :-D )
Ha, ook een 41-er hier. We kunnen wel een cluppie starten ;)
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Er is sowieso een aparte klasse voor 30-plussers... ik doe mee met mn aankomende 37 haha ;)
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Het lijkt wel een trend, de eind 30'er/begin 40'er die in zijn beste jaren de Mega of MoH gaat rijden.....hier namelijk nog iemand.
Ride it like you stole it!
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

"beste"-jaren? Ik begin een pens te krijgen en heb de conditie van een baksteen langzamerhand....
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Het is een apart klassement, maar je rijdt gewoon met iedereen mee hoor. Behalve de vrouwen en kinderen die rijden apart...

En voorbereiding, je hebt echt geen 2 jaar voorbereiding nodig. Wat belangrijk is is dat je wat downhill ervaring hebt, fit bent, lef hebt en je verstand op nul kunt zetten. Daarnaast is wat extra kracht training in de armen, benen en rug handig. Maar til er niet te zwaar aan, het is gewoon fun!
⛧⛧⛧
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

xRemcox schreef:Het is een apart klassement, maar je rijdt gewoon met iedereen mee hoor. Behalve de vrouwen en kinderen die rijden apart...

En voorbereiding, je hebt echt geen 2 jaar voorbereiding nodig. Wat belangrijk is is dat je wat downhill ervaring hebt, fit bent, lef hebt en je verstand op nul kunt zetten. Daarnaast is wat extra kracht training in de armen, benen en rug handig. Maar til er niet te zwaar aan, het is gewoon fun!
Ik red dit jaar niet vanwege vakantiedagen en andere planning en uppgrades fiets etc.... Wat betreft de voorbereiding ben ik het deels met je eens. Voor de Mega moet ik een week vrij. Mtn of hell lukt met een lang weekend.
Wat ik van de Mega heb gezien lijkt mij de 2e helft het zwaarst...het kilometers XC trappen. Na de gletsjer oogt het parcours technisch niet eens heel zwaar. mtn of hell lijkt me kwa DH pittiger wat dat betreft.
Wellicht doe ik MOH dit jaar en de Mega volgend.

Lijkt me leuk om hier op het forum contact te houden met mensen die in 2015 willen gaan voor de Mega om zo een uitstap te organiseren met z'n allen en wellicht tussentijds een Winterberg of iets dergelijks.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Er zit maar 1 echt xc stukje in, en dat is klimmen. De rest is nagenoeg naar beneden en over het algemeen vrij technisch. Ik heb helaas de 2e helft van de wedstrijd niet optimaal kunnen rijden omdat ik mn enkelbanden gescheurd had en hierom:

Afbeelding
⛧⛧⛧
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Wellicht lag het aan de rijders maar alle videos van de route die ik heb gezien zat toch best een roteind (omhoog)trappen. Reed je overigens op SPD's Remco?
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik reed niet met SPD's, maar als ik hem weer zou rijden zou ik het denk ik wel doen.
⛧⛧⛧
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Wat is er eigenlijk gebeurd met je enkelbanden en voorwiel?!
Plaats reactie