Flat pedal schoenen

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Harpwood
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: di 24 februari 2009, 19:40
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert Carbon 29er 2012

H flatpedal fanaten

Ik ben op zoek naar een paar redelijke water afstotende schoenen voor op mijn flatpedals die ik besteld heb.
Ik ben naar een paar op zoek voor een zachte prijs.
Ik zit momenteel ook in een crisis. Zeggen ze!
Liefts onder de €90,-
Heeft er iemand een goede tip voor me.

b.v..d.
Laatst gewijzigd door Harpwood op wo 12 december 2012, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten Harpwood
Rock That Bike
pex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: di 1 december 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Evil Sovereign

overschoenen?
Dan kun je gewoon de schoenen aanhouden welke je al hebt.
-You don't have to be great to start, but you have to start to be great!
-Bicycle. Circles turning circles. The most efficient machine on the planet. Complex by design - simple by nature. As life ... well, as it should be!
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Overschoenen gaan meestal niet echt lekker om de bredere schoen voor platform pedalen. De meeste skate schoenen zijn wel geschikt en redelijk waterafstotend. Tegenwoordig zijn Vans volgens mij erg hip bij de jeugd, dus dat zal wel een positieve invloed op de prijs hebben (oftewel vast wel aanbiedingen te vinden).
En anders sealskinz sokken of iets vergelijkbaars in je schoenen....blijven je voeten ook droog ;).
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Harpwood
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: di 24 februari 2009, 19:40
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert Carbon 29er 2012

Ik ben op zoek naar flatpedal schoenen.
groeten Harpwood
Rock That Bike
pex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: di 1 december 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Evil Sovereign

Ok je hebt nog geen schoenen, dan zoals hierboven al aangehaald door Jerry's kid, Vans.
daarnaast zijn 5-10's ook heel goed voor flats.
Zelf rijd ik met 5-10's, maar dit ik heb zijn niet waterafstotend, weet ook niet of er waterafstotende schoenen zijn van 5-10.
-You don't have to be great to start, but you have to start to be great!
-Bicycle. Circles turning circles. The most efficient machine on the planet. Complex by design - simple by nature. As life ... well, as it should be!
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Ik heb zelf ook five-tens en die bevallen goed, maar zijn lastig te vinden onder de €90 (wel wat aanbiedingen op chainreaction bijv). Niet specifiek waterafstotend, maar zelfs na een dagje schuiven in modder in Malmedy waren mijn voeten nog droog (totdat het echt hard ging regenen en het water er van bovenaf in kwam).

Het model wat ik heb is ook geschikt voor SPD (kwestie van een plaatje eraf schroeven en plaatjes eronder). Ik wil ze binnenkort gebruiken als winterschoenen voor m'n normale MTB (SPD dus), dus op korte termijn kan ik je nog meer vertellen over de "waterafstotendheid" ;).

Maar zoals ik al aangaf kun je ook skate schoenen gebruiken. Let erop dat je een beetje een stevige/stugge zool hebt.

TEVA heeft ook een speciale MTB schoen die volgens mij wel specifiek waterafstotend is, maar vast niet voor onder €90 ;)
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Ik heb de vorige versie van deze shimano's, waterdicht zijn ze niet, maar ze houden het water wel een tijd buiten.

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=55371" onclick="window.open(this.href);return false;
Don't believe the hype!
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

De teva link versie was iets van 100 bij zalando.
De grijs gele versie.



Zelf heb ik de zwart paarse versie bij het radon verkooppunt vandaan.
Waren geloof ik iets van 80.


Goede stevige schoen maar niet waterdicht.

Denk dat de shimano met flap het meest dicht zijn.
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Nog steeds dezelfde prijs.



510 voor 75 euro.


http://www.bike-discount.de/shop/k718/schuhe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

ik heb de 5.10 impact high, daar de afgelopen weken probleemloos toertochten meegereden.
ze worden niet snel nat, maar als ze eenmaal goed nat zijn(afspuiten met hogedrukspuit ;-) ), duurt het een paar dagen voordat ze weer droog zijn.
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Ik rijd inmiddels alweer even met de Teva Links en de Teva Links MID rond. De Teva Links MID hebben net iets meer steun bij de enkels. Je kan dus afwegen wat je fijner vind, een laag of hoog model. Verder is de grip super en zijn ze water afstotend en lekker warm.
NextBikeParts
Ride your own way!
Harpwood
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: di 24 februari 2009, 19:40
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert Carbon 29er 2012

Die Teva's lijken me wel iets. Ik heb gehoord dat ze goed warm zijn. En ook waterafstotend.
Nu nog zoeken voor een redelijke prijs.
Mtb en race schoenen moet je altijd een maat groter kopen. Is dat bij flatpedal schoenen ook zo???
groeten Harpwood
Rock That Bike
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Ik gebruik de Teva schoenen niet alleen met fietsen maar ook om er dagelijks mee te lopen. Ze lopen super en zijn lekker warm, vooral de Teva Links MID. Goedkoper dan dat ze op internet zijn zal je ze niet echt vinden omdat Teva echt hamert op de adviesprijs en anders krijgt de dealer hem niet meer geleverd.

Ik heb je een PM gedaan omtrent een paar schoenen ;)

Teva mountainbike schoenen zijn goed te vergelijken met normale schoenen, ik heb voor race/mtb ongeveer maat 44 en heb met Teva maat 43. Helemaal leuk, voor de schoenen onder mijn pak heb ik maat 42. Ook bijna geen touw meer aan vast te knopen welke maat je moet hebben tegenwoordig.
NextBikeParts
Ride your own way!
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Tripod, hoe zijn die teva's mid ten opzichte van five ten schoenen?
Biking skills or Hospital bills
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Jaspero, ik heb persoonlijk nooit met de Five Ten gelopen of gebiked. Ik moet het dus doen van verhalen van andere.
Wat ik hoorde is dat nogal wat mensen de FiveTen vonden plakken op de pedalen en dat je echt je voet op moest tillen om je voet beter op het pedaal te zetten, hier heb ik met de Teva's nog nooit last van gehad.

Verdere vergelijkingen durf ik helaas niet te vertellen.

Wel is Teva al jaren bekend in de wereld van de schoenen en hebben ze de Teva Links gemaakt in samenwerking met diverse prof mountainbikers. Er is dus heel goed gelet op de diverse punten die een schoen tot een succesvolle en goede mountainbike schoen maakt. Daarnaast is de schoen waterafstotend wat ook niet verkeerd is met mountainbiken.

Mijn gehele mountainbike Gravity team rijd inmiddels met Teva's en ze zijn er zeer over te spreken. Zelfs de Trial rijder is inmiddels over naar Teva :)
NextBikeParts
Ride your own way!
Plaats reactie