Flat pedal schoenen

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Marky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Allez, Ritchey P-650b, Turner Burner

weet iemand waar deze op voorraad zijn? mt US10 / 43 EU
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

pb tripod eens ;)
JevL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 12 september 2012, 22:28

Zijn de fivetens ook ergens in de winkel in Nl te krijgen of zijn ze alleen op internet te bestellen? Ik weet namelijk niet welke maat ik moet hebben.
''
Marky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Allez, Ritchey P-650b, Turner Burner

bike2build heeft ze, maar niet goedkoop.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Teva's hebben veel minder grip dan 5Ten. Ik heb met beide gereden en de teva's voelen als elke andere sneaker aan. Waarbij de 5 ten's echt plakken. En ja je moet je voeten meteen goed zetten met de 5ten's, maar daarna glijden ze echt niet meer waar de teva's dat wel doen. Nadeel van de 5ten impact modellen is dat ze zo enorm lelijk zijn...
⛧⛧⛧
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Dan blijf ik bij 5-10. Grip is belangrijker dan looks ;)
Biking skills or Hospital bills
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Je zal ook bijna geen zool vinden die meer grip heeft. Dat Stealth rubber van ze wordt sinds jaar en dag al gebruikt in klim- en canyoning schoenen. Zeker voor het canyoningen (is door het water over natte rotsen = GLAD ;) ) is er tot op heden geen schoen met een betere zool te vinden. 'Nadeel' van zo'n super sticky zool is wel weer dat die sneller slijt. Maar of je daar op de fiets last van hebt?.......
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

xRemcox schreef:Teva's hebben veel minder grip dan 5Ten. Ik heb met beide gereden en de teva's voelen als elke andere sneaker aan. Waarbij de 5 ten's echt plakken. En ja je moet je voeten meteen goed zetten met de 5ten's, maar daarna glijden ze echt niet meer waar de teva's dat wel doen. Nadeel van de 5ten impact modellen is dat ze zo enorm lelijk zijn...
Ik moet uitgaan van de rijders zelf, ik gebruik zelf de Teva Links voor het trial biken en heb hier echt top grip mee. Ik heb zelf de 5tens nog nooit geprobeerd. Maar heb wel al nodige rijders van 5ten positief over zien stappen naar Teva.

Het blijft een persoonlijke questi wat men fijn vind, dat is ook met de flat pedalen zo die je gebruikt. Als het midden van de flat pedaal wat hoger uitvalt of gelijk is aan de pinnetjes, dan heb je met Teva wat minder grip omdat de zool sterk is (Wat mede je voeten ook van omslaan behoeden tijdens een val).
NextBikeParts
Ride your own way!
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

mvdlans schreef: 'Nadeel' van zo'n super sticky zool is wel weer dat die sneller slijt. Maar of je daar op de fiets last van hebt?.......
Geen last van, ik stap nooit af!
Biking skills or Hospital bills
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

:winkie: :winkie: :winkie: :-q
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

ik heb ook wat wandelingen en via ferrata's op mn 5.10's gedaan en de zolen zien er nog als nieuw uit.
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Ik gebruik de teva links in combinatie met shimano saint flat pedals.
Heb eerst gefietst met pinnen maar daartussen de kleine ringen.
Dit viel wat tegen qua grip dus de ringen er af gehaald dus pinnen steken nu meer uit en grip is een stuk beter.
Ik heb ze ook een aantal maanden als dagelijkse schoen gedragen en dat is zeker goed te doen.

Enige nadeel vind ik dat ze wat minder makkelijk schoon te maken zijn.
Maar puur als ATB schoen maakt dat weer niet uit.
Plaats reactie