Freeride op de Utrechtse heuvelrug?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Daanzeven
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 juni 2012, 11:47

Hallo mensen,

Ik zal me even kort voorstellen:
Ik ben Daan, 25 jaar oud en enthousiast DH-mountainbiker.
Ik woon sinds een maand in Utrecht, en ik ben op zoek naar een locatie om wat te freeriden. Nou is er natuurlijk het bikepark op de Nedereindse berg, maar daar is de DH-track nooit open.
Nu fietste ik met de racefiets over de Utrechtse heuvelrug en toen ik daar kwam dacht ik: er moet hier toch ergens een spot te vinden zijn met wat jumps of kombochtjes?

Weet iemand of je daar enigszins terecht kan? En zo niet: Zijn er mensen geinteresseerd om daar eens met een schep en wat hout heen te gaan?;)

Groeten,

Daan
kajhpc
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1017
Lid geworden op: vr 18 april 2008, 10:49

Beter van niet.

De situatie mbt tot fietsen op de heuvelrug is op z'n zachtst gezegd gecompliceerd. Fietsen buiten de vaste routes is niet toegestaan, laat staan het bouwen van lijnen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Daanzeven schreef:Zijn er mensen geinteresseerd om daar eens met een schep en wat hout heen te gaan?;)

Hoi Daan

Het initiatief is leuk, maar om met een schep naar de Utrechtse Heuvelrug te gaan, heet zoiets als illegaal. Tenzij jij de eigenaar bent natuurlijk. Als je wat zou willen in die richting zou je moeten gaan informeren bij de eigenaar. In vele gevallen zou dat waarschijnlijk Staatsbosbeheer zijn. Deze zullen dan je plan moeten beoordelen en eventueel toestemming geven. Het is een hele rompslomp dus en niet op één middag geregeld. Maar het meeste succes van slagen zou je waarschijnlijk hebben naast een bestaande route. Maar als je wat doet doe het dan graag met toestemming van de eigenaar. Een slechte naam voor MTB'ers is zo gemaakt en daar hebben degene die elders in het land wat willen weer jaren last van...
RagR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 10:53
Mijn mountainbike: Nog steeds een echte Gary Fisher Superfly Carbon 29

Confirm. Ken de heuvelrug vrij goed; wat jij zoekt is er niet. Het enige zijn de routes bij Amerongen en bij Austerlitz/Zeist. Die laatste is zo vlak als een biljartlaken. Bij Amerongen kun je sporadisch een jumpje maken, maar dat is niet echt het doel van dat parcours.
Raggen!
Daanzeven
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 juni 2012, 11:47

Bummer;) Andere locaties in de buurt?
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Bikepark Utrecht ?
Biking skills or Hospital bills
philip92
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 01:57
Mijn mountainbike: YT Tues DH 2011, Specialized Camber expert

Bikepark utrecht is meer dirtjump gericht...
Er is wel een mini-DH track, maar is alleen geopend voor wedstijden
You can never be too Specialized
reaper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: di 19 juni 2007, 13:18
Mijn mountainbike: Transition Sentinel Pinot Noir

Je kan eens in Hattem komen rijden, als 't rustig is ben je er met een uurtje. Zeker de moeite waard om 'n dag te rollen. Zondag zijn er wat rijders aanwezig. pb me maar voor tijd en locatie.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

philip92 schreef:Bikepark utrecht is meer dirtjump gericht...
Er is wel een mini-DH track, maar is alleen geopend voor wedstijden
Enkel de >2 m drop-off is niet open (vanuit veiligheidsoogpunt), de rest van de downhill lijn wel. Voor nu geld voor het onderste deel van de lijn neem eerst de tijd om te maaien. Op de Nedereindse Berg kan iets meer dan op de heuvelrug.
Dus vind je meer bikers die iets met downhill willen doen dan is de Nedereindse Berg een mooie plek om iets te realiseren/ uit te bouwen van hetgeen er nu is.
Plaats reactie