Welke winterbroek?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Ik heb hem net ontvangen.

Broekspijpen kan je smaller maken aan de onderzijde dmv klitteband. Hij zit wel wat baggy maar dat vind ik wel fijn. :)
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Zoals al eerder vermeld....lange strakke broek als onderlaag (warmte) en dan bescherming en korte freeride/DH broek erover.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Gisteren voor het eerst zonder blote beentjes gefietst....strakke thermobroek zonder zeem met daarover een gewone strakke korte bib fietsbroek met zeem en daarover een korte niet strakke Gore fietsbroek. Die laatste eigenlijk alleen omdat ik niet meer gezien wil worden in strakke fietskleding, ik vind het niet passen bij mezelf.
Ik heb het thuis eerst nog even geprobeerd met beenstukken maar dat is doffe ellende met kniebeschermers erover.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Gebbetje schreef:Gisteren voor het eerst zonder blote beentjes gefietst....strakke thermobroek zonder zeem met daarover een gewone strakke korte bib fietsbroek met zeem en daarover een korte niet strakke Gore fietsbroek. Die laatste eigenlijk alleen omdat ik niet meer gezien wil worden in strakke fietskleding, ik vind het niet passen bij mezelf.
Ik heb het thuis eerst nog even geprobeerd met beenstukken maar dat is doffe ellende met kniebeschermers erover.
Zou je thermobroek niet over je fietsbroek doen? Je hebt anders toch nog kans op wrijving van naden etc Anderzijds gebruik ik voor downhill/freeride vaak geen broek met zeem aangezien je toch weinig zit (en niet lang). Alleen zo'n onderbroek met bescherming. Ik heb ook wat mindere ervaring met beenstukken (afzakken) bij downhill/freeride.

Persoonlijk heb ik eveneens geen behoefte om in strakke spandex te worden gezien ;)....dus bij XC ook een baggy korte broek over een lange strakke.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

jerry's kid schreef:
Gebbetje schreef:Gisteren voor het eerst zonder blote beentjes gefietst....strakke thermobroek zonder zeem met daarover een gewone strakke korte bib fietsbroek met zeem en daarover een korte niet strakke Gore fietsbroek. Die laatste eigenlijk alleen omdat ik niet meer gezien wil worden in strakke fietskleding, ik vind het niet passen bij mezelf.
Ik heb het thuis eerst nog even geprobeerd met beenstukken maar dat is doffe ellende met kniebeschermers erover.
Zou je thermobroek niet over je fietsbroek doen? Je hebt anders toch nog kans op wrijving van naden etc Anderzijds gebruik ik voor downhill/freeride vaak geen broek met zeem aangezien je toch weinig zit (en niet lang). Alleen zo'n onderbroek met bescherming. Ik heb ook wat mindere ervaring met beenstukken (afzakken) bij downhill/freeride.

Persoonlijk heb ik eveneens geen behoefte om in strakke spandex te worden gezien ;)....dus bij XC ook een baggy korte broek over een lange strakke.
Ik rij op een 140/180mm voor en 110/185mm achter allmountain (ja echt, het bestaat) en daarmee klim ik dus ook zelf omhoog vandaar dat ik wel voor een zeem kies.
De reden dat ik de lange thermobroek onder de korte zeembroek draag is dat mijn ervaring is dat de lange thermobroek afzakt over de gladde stof van de korte zeembroek. Aangezien mijn zeembroeken allemaal 'bretels' hebben zakt die dus niet af over de lange thermobroek. Die lange thermobroeken zijn trouwens gekocht bij de Action!!! Ik heb er gelijk een stuk of 5 gekocht 2 jaar geleden en ik heb er nog steeds 3 in de verpakking zitten! Ik wissel er steeds 2 met elkaar af. Superwarm en superstrak voor €7,99. Ik dacht dat het niet zo lang mee zou gaan voor die prijs en het was eigenlijk een gokje maar nu blijkt dat ik de eerste tien jaar warme poten heb voor weinig... :-q
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Ik rij op een 140/180mm voor en 110/185mm achter allmountain (ja echt, het bestaat) en daarmee klim ik dus ook zelf omhoog vandaar dat ik wel voor een zeem kies.
De reden dat ik de lange thermobroek onder de korte zeembroek draag is dat mijn ervaring is dat de lange thermobroek afzakt over de gladde stof van de korte zeembroek. Aangezien mijn zeembroeken allemaal 'bretels' hebben zakt die dus niet af over de lange thermobroek. Die lange thermobroeken zijn trouwens gekocht bij de Action!!! Ik heb er gelijk een stuk of 5 gekocht 2 jaar geleden en ik heb er nog steeds 3 in de verpakking zitten! Ik wissel er steeds 2 met elkaar af. Superwarm en superstrak voor €7,99. Ik dacht dat het niet zo lang mee zou gaan voor die prijs en het was eigenlijk een gokje maar nu blijkt dat ik de eerste tien jaar warme poten heb voor weinig... :-

Vandaar ;).
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Biker-brammie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 24 september 2012, 23:06

Kijk eens naar FOX kleding die hebben echt mooie mtb kleding met zeem eventueel.

http://www.freetimeworld.com/c-1572630/ ... lwassenen/" onclick="window.open(this.href);return false;
It's simple, Adventure is what you make it!
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Biker-brammie schreef:Kijk eens naar FOX kleding die hebben echt mooie mtb kleding met zeem eventueel.

http://www.freetimeworld.com/c-1572630/ ... lwassenen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Thnx! Ik had deze website nog niet gezien...
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Zo, nu ook met de bescherming over de thermobroek en de elleboogbeschermers over het shirt met lange mouw gebiked. Ging prima :-q
Ik ben klaar voor de winter.
Op het onderlijf dus nu eerst de thermobroek dan de korte bib short met zeem en dan de Gore baggy korte broek om er niet als een "spandaxdragenderooibostheeslurpendeyogahippie in de overgang" uit te zien :o

Op het bovenlijf een thermoshirt van Craft met een NoFear shirt met lange mouw. Mocht het echt koud worden dan heb ik nog een 100% wind en waterdichte bikejas van Pro. Je zweet je er een ongeluk in omdat het totaal niet ademt maar je hebt het wel warm.

Voor de voeten heb ik Sealskinz sokken, waterdicht en altijd warme voeten! Deze kan ik echt iedereen aanraden! Ik heb altijd last gehad van koude voeten en handen. Met deze sokken doe ik nu al twee jaar en ze zijn nog steeds 100% waterdicht maar wel goed ademend. Ik heb er mee in een emmer water gestaan (echt!) en mijn voeten bleven kurkdroog.

Voor de handen heb ik altijd dunne winterhandschoenen zonder padding. Ik hou er van om alles te voelen wat mijn stuur me verteld. Als het echt gaat vriezen dan trek ik van die plastic chirurgenhandschoenen er onder aan.....niet echt optimaal...ademt voor geen meter natuurlijk en heb afwashandjes als ik thuis kom. Mocht iemand redelijk dunne winterhandschoenen zonder padding kennen die ook bij temperaturen onder nul warm blijven dan hoor ik het graag.

Ik heb inmiddels er nog een korte broek (Vaude, geel/groen geruit) bij gekocht maar ik vind het eigenlijk zonde om hem door de blubber te trekken dus die gaat pas volgend voorjaar in gebruik.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Sealskinz sokken zijn idd fijn en waterdicht, maar het nadeel is dat wanneer er via je benen water in lekt, het in je sokken blijft staan ;)

Qua wintehandschoenen: sealskinz! ;) Niet te dik en zijn redelijk warm en waterdicht!
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Sealskinz sokken zijn idd fijn en waterdicht, maar het nadeel is dat wanneer er via je benen water in lekt, het in je sokken blijft staan ;)

Qua wintehandschoenen: sealskinz! ;) Niet te dik en zijn redelijk warm en waterdicht![/quote]

Ik heb de thermo over de sokken dus het loopt niet zo heel snel de sokken in.....tot nu toe. Nou moet ik er wel bij zeggen dat als ik zeker weet dat het gaan regenen ik ook niet op de fiets stap. Het is meer tegen de kou dan tegen water.
Naar de Sealskinz handschoenen zal ik eens gaan kijken als ik weer bij mijn LBS ben. Ik ga voor kleding waar ik geen ervaring mee heb het liefst eerst even bij de LBS passen, als ik dat eenmaal weet ga ik het online bestellen. Lullig?......Neuh.....ik heb voor het internettijdperk veel te veel geld naar LBS'en gebracht blijkt nu.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Dat er water inlekt heb ik ook meer bij woon/werk verkeer icm harde regen. Ooit met Dr. Eskimo in Wales wezen mountainbiken op een paar oude all-stars en sealskinz. Vioeten zijn mooi droog gebleven ondanks de natte omstandigheden.

De handschoenen heb ik overigens ook in de UK gekocht (in Ned. nog nooit gezien). Dus ik vraag me af of je LBS ze heeft ;).
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Kun jij nog zien wat precies het model van de handschoenen is? Nummer of naam ofzow? Dan kan ik ze misschien wel online vinden...
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

http://www.sealskinz.com/index.php?main ... ducts_id=4" onclick="window.open(this.href);return false;

De Ultra Grips dus. Ik vind het juist fijn dat ze elastisch om je hand zitten (meer gevoel).
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

jerry's kid schreef:http://www.sealskinz.com/index.php?main ... ducts_id=4

De Ultra Grips dus. Ik vind het juist fijn dat ze elastisch om je hand zitten (meer gevoel).

Kijk, daar heb ik wat aan :-q Ook heb ik ze al gevonden op Futurumshop.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Plaats reactie