Welke winterbroek?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
philip92
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 01:57
Mijn mountainbike: YT Tues DH 2011, Specialized Camber expert

Zoek nu ook een goede winterbroek, en nu wil ik een DH/ MX broek gaan aanschaffen.
Nu is mijn vraag, is dat soort broek geschikt om mee te mtben?
Is natuurlijk niet de bedoeling dat ik weer een sok over mijn rechter been moet gaan trekken omdat anders de broek tussen de gears komt.
Zijn er hier mensen die zo'n broek gebruiken?
You can never be too Specialized
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

philip92 schreef:Zoek nu ook een goede winterbroek, en nu wil ik een DH/ MX broek gaan aanschaffen.
Nu is mijn vraag, is dat soort broek geschikt om mee te mtben?
Is natuurlijk niet de bedoeling dat ik weer een sok over mijn rechter been moet gaan trekken omdat anders de broek tussen de gears komt.
Zijn er hier mensen die zo'n broek gebruiken?
Lijkt mij te warm en te stug (maar nooit geprobeerd). Wel eens met een korte DH broek XC gedaan en dat vond ik al niks....
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

philip92 schreef:Zoek nu ook een goede winterbroek, en nu wil ik een DH/ MX broek gaan aanschaffen.
Nu is mijn vraag, is dat soort broek geschikt om mee te mtben?
Is natuurlijk niet de bedoeling dat ik weer een sok over mijn rechter been moet gaan trekken omdat anders de broek tussen de gears komt.
Zijn er hier mensen die zo'n broek gebruiken?

Ik gebruik zo'n broek niet maar ik weet wel dat ze stug zijn en niet gemaakt om een constant draaiende beweging in te maken. De kniestukken van zo'n broek zijn gemaakt om een kleine scharnierbeweging te kunnen maken omdat je veel wisselt tussen staan en zitten op een crosser maar rondtrappen op een mtb is echt een heel ander verhaal. Ik heb zo'n motorcrossbroek wel eens aangehad en daar ga je echt niet in willen fietsen.
Wat ik dan graag wil weten is.....waarom? Er zijn honderden mooie DH broeken die specifiek voor de fiets zijn gemaakt....als je van spectaculaire veelkleurige drukke designs houdt natuurlijk.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

Ik heb vorig jaar de Sombrio Podium Pants gekocht. Zit erg lekker en ziet er cool uit. Koel istie niet, als je ook nog regelmatig up moet istie alleen fijn bij zeer koude temperaturen. Is overigens wel meer FR/DH.
Mijn bike (KLIK)
Plaats reactie