Enduro events in de Lage Landen

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Zou graag mee willen doen maar mag helaas door een blessure pas half februari weer (rustig) beginnen met intensief mountainbiken.
Begin maart is dan net te vroeg, jammer.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Info over de Duitse Sram/Specialized Enduro's:
http://www.mtb-news.de/news/2012/01/27/ ... e-details/" onclick="window.open(this.href);return false;

5/6 mei Ilmenau
16/17 mei Winterberg
13/14 oktober Treuchtlingen

Ik wil eens kijken of ik Winterberg mee kan pakken :)
martinv77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 20 juni 2009, 20:52
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.0 HS All Mountain, Nicolai Ufo-ST, Cube Acid

Volgend weekend eerste ronde Easyphone enduro cup.
http://www.vtt-patricmaes.be/index.php? ... &Itemid=21
Wie gaan er vanuit dit forum nog meer....?
Misschien uit omgeving Breda?

Ik heb er erg veel zin in.
martinv77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 20 juni 2009, 20:52
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.0 HS All Mountain, Nicolai Ufo-ST, Cube Acid

De eerste ronde van de Easyphone Cup is gereden.
57e Overall geworden en een ervaring rijker.

Voor wie er bij was, de volgende ronde in April zie ik jullie weer.
Hoop wel dat we het droog houden dan want het poetsen achteraf was geen gein.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door martinv77 op do 8 maart 2012, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
greenbull
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: do 24 november 2011, 13:39
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC 2012

Misschien een kort verslagje van uw ervaringen? Heb je meegedaan met de Nerve AM ?
martinv77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 20 juni 2009, 20:52
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.0 HS All Mountain, Nicolai Ufo-ST, Cube Acid

greenbull schreef:Misschien een kort verslagje van uw ervaringen? Heb je meegedaan met de Nerve AM ?
Komt er aan zodra de video gemonteerd is en de foto's gepubliceerd :wink:
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Oke ben ook wel benieuwd naar je ervaring.....
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

ik zie dit topic nu pas maar ook ik ben er in Houvalize bij met the Blast # 1, heb er zin in maar hoop idd ook dat naar boven niet teveel getimed wordt..... ;)
martinv77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 20 juni 2009, 20:52
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.0 HS All Mountain, Nicolai Ufo-ST, Cube Acid

xplorer schreef:ik zie dit topic nu pas maar ook ik ben er in Houvalize bij met the Blast # 1, heb er zin in maar hoop idd ook dat naar boven niet teveel getimed wordt..... ;)
Tot over een paar weken dan. Ben erg benieuwd :-q
martinv77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 20 juni 2009, 20:52
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.0 HS All Mountain, Nicolai Ufo-ST, Cube Acid

Het is gelukt, de video van de 1e ronde Easyphone Cup in Esneux is klaar.
Hij kan hier https://vimeo.com/38604728 worden bekeken. Feedback is altijd welkom.


Zoals je zult zien zijn vooral de beelden van de afdalingen over gebleven. De setup van de Easyphone Cup in Esneux maakte de video van de klim naar de top minder interessant, omdat we bij de meeste heats op dezelfde plek uit kwamen onderaan de heuvel. Vervolgens moest de heuvel wederom worden beklommen om naar de start van de volgende heat/ronde te rijden.

De dag was voor mij als nieuwe Enduro rijder enorm geslaagd. De atmosfeer was low-key. Iedereen ging met respect met elkaar om. Geen duw en trek werk onderweg omdat een snellere rijder er zo nodig voorbij moest. En naderhand bij de finish altijd even een kort praatje of samen uitpuffen.

De dag was verdeeld in 2 rondes (voor en na de lunch) van 4 heats. Elke heat werd in beide rondes verreden. Dat zorgde ervoor dat je eventueel je eigen tijd kon verbeteren omdat je de tweede keer het parcours natuurlijk al een beetje kende. De heats waren relatief kort, dus echte sprints van start tot finish. Alleen de derde heat was langer ±3 km, maar ook deze ging volle bak. Wel zat er in deze heat een venijnig klimmetje waarbij je van de fiets af moest zodra je tractie verloor. Terug opstappen was niet mogelijk.

Na elke heat moest er weer terug naar de top worden gefietst. Voor eenieder die een all mountain of enduro fiets had was dat goed te doen. Voor mensen die een iets meer down-hil fiets hadden meegebracht werd het soms een wandeling. Je moest zorgen dat je op tijd boven was, anders had je straf tijd en moest je achteraan aansluiten. Op tijd terug zijn was zeer goed te doen zonder gehaast. Zelfs lopend lukte het de meeste mensen om op tijd terug te zijn. (relaxt event dus).

Na de eerste ronde lunch met pasta. Goed verzorgd door de organisatie, en prima fiets voer :-)
Toen alles op was weer naar de start van heat 1 voor een middag sprint.

In de Middag heats hadden we de pech dat het was gaan regenen. Het werd daardoor een stuk gladder en je moest wat berekender fietsen. Maar het hele parcours bleef berijdbaar zonder echte problemen (op een slip partijtje na , zie video).

Na de laatste heat werden alle tijden bij elkaar opgeteld en dat bepaalde je uitslag. Ik ben 57e geworden. Das precies in het midden op het aantal deelnemers. Omkleden en vervolgens aan de vers gebarbecuede braadworsten tot aan de prijs uitreiking. Alles bij elkaar was het de trip naar de ardennen meer dan waard, en ik heb mezelf dan ook al weer ingeschreven voor de 2e ronde in Sart Tilman.

Mocht dit alles je erg leuk lijken, dan zou ik niet langer twijfelen en gewoon mee gaan doen doen want er zijn blijkbaar nog plaatsen voor de 2e ronde. http://www.vtt-patricmaes.be/index.php? ... &Itemid=21.

De tracks waren niet ubertechnisch (meer conditioneel) das als je een beetje kunt fietsen moet het geen enkel probleem voor je zijn. Ik ben op eigen gelegenheid gegaan, maar er waren ook tal van groepen uit zowel Nederland, Vlaanderen als Wallonië, en zelfs Duitsers en een verdwaalde Fransman.

Kortom een top dag.
Martin
greenbull
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: do 24 november 2011, 13:39
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC 2012

Proficiat! Mooi verslag en heel goed gelukte video met opwindende muziek. zag er inderdaad niet echt technisch uit, vooral high-speed.
martinv77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 20 juni 2009, 20:52
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.0 HS All Mountain, Nicolai Ufo-ST, Cube Acid

greenbull schreef:Proficiat! Mooi verslag en heel goed gelukte video met opwindende muziek. zag er inderdaad niet echt technisch uit, vooral high-speed.
Ook met jouw Nerve XC was deze ronde goed te rijden geweest. Ik weet niet precies hoe het er in ronde 2 uit gaat zien, maar mensen die de Easyphone Cup vaker hadden gereden vertelden dat ook de andere races vooral fysiek zijn met af en toe wat technische stukjes, maar altijd berijdbaar.
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

martinv77 schreef:
xplorer schreef:ik zie dit topic nu pas maar ook ik ben er in Houvalize bij met the Blast # 1, heb er zin in maar hoop idd ook dat naar boven niet teveel getimed wordt..... ;)
Tot over een paar weken dan. Ben erg benieuwd :-q
Ik ook, maar hoop vooral dat de heats een stuk technischer worden dan de heats uit je filmpje, want dit lijkt niet heel bijzonder eerlijk gezegd....
martinv77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 20 juni 2009, 20:52
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.0 HS All Mountain, Nicolai Ufo-ST, Cube Acid

xplorer schreef:Ik ook, maar hoop vooral dat de heats een stuk technischer worden dan de heats uit je filmpje, want dit lijkt niet heel bijzonder eerlijk gezegd....
Ik ga er net als jij vanuit dat de Blast heeeel anders zal zijn.
Easyphone cup is denk ik niet te vergelijken.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Nog twee weken en the Blast#1 is on!
Wat ik me afvraag is met wat voor helm jullie gaan rijden, full face of AM? bij de easyphone zie ik iedereen met Full face rijden (is volgens mij verplicht)

off topic:
Morgen (25-03) ook maar alvast het materiaal en conditie testen op de Parkstad route Brunssum, meer Blast rijders die zin hebben om mee te gaan?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie