YT Young Talent bikes wie heeft er ervaring met deze fietsen

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Autoplay
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 15:27

Voor mij wel, maar ik weet niet of zij er zo over denken.

Het vervelende is dat de uitstel steeds korter was dan de levertijd van menig andere fiets. Vaak hebben ze een fiets in maat 'L' niet voorradig heb ik al gemerkt. Ik heb al wel een aantal dealers gebeld voor bijv. een big hit.

Bovendien heb ik nu het idee dat hij er wel aan zit te komen. Ze zijn momenteel bezig alle fietsen in elkaar te zetten dan zou het een beetje zonde zijn om nu af te bellen.
Autoplay
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 15:27

Fiets is eindelijk ontvangen. Het resultaat mag er zijn; geweldige fiets!

Nu nog eens stevig aan de tand voelen.
horzel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 3 mei 2008, 10:22
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper 2012 fsr expert carbon EVO 26 Specialized Stumpjumper 2014 comp carbon 29

ik weet dat dit een oud topic is maar zijn er inmiddels al meer ervaringen met;
- kwaliteit
- levertijden
- levering in nederland

Heb zelf interesse in de Wicked 150LTD en 160LTD
Flip van Veen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: za 19 februari 2011, 21:37
Mijn mountainbike: Specialized Enduro Comp SL 2010 Custom en YT Teus DH 2010 Custom Cube Two15 Pro Cannondale Caad2

Gewoon doen levertijden voor lief nemen want ze zijn hun geld meer dan waard!
What goes up must come down(hill)
Elias Den Otter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 16:39
Mijn mountainbike: Trek Session 88

Voor wie een wc edition tues 2.0 (maat L) wil: de mijne komt in april binnen..maar ik hou mn trek en gebruik alleen de parts. Stuur maar een pb als je interesse hebt.
Kijk eens in het DH/FR carpool topic onder let's ride!
Geewee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 21:02
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur...

Even deze oude topic eens oprakelen...

Ik ben stilaan aan het uitkijken naar een nieuwe enduro bike en was op de site van YT industries terecht gekomen. Het merk was me eigenlijk nog redelijk onbekend en echt veel kun je er niet over terug vinden. Behalve dan dat ze in 2010 moeilijkheden hadden om hun voor opgestelde levertijden te halen. Ik heb vooral interesse in de wicked ltd 160.

Zou graag wat meer weten in verband met het merk. Ervaringen,garantie,service... Is het een degelijk merk of toch beter mijden? Slechte ervaringen zijn ook welkom. Zou graag het merk een beetje beter leren kennen en wat is er dan beter dan ervaringen van de gebruikers of kenners? :)
Niet twijfelen... Doen!!
Geewee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 21:02
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur...

Echt niemand die een mening heeft over YT industries??? :~
Niet twijfelen... Doen!!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Geewee schreef:Echt niemand die een mening heeft over YT industries??? :~
Genoeg meningen, maar ervaringen....

Ik zag net op de mail een strakke downhiller voorbij komen. Retailprijs van 2999 en een afmontage die je daar écht niet voor verwacht.
Bron van het plaatje ben ik alleen nog niet op het spoor.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Schijnt een super deal te zijn maar wel alleen bestellen op 12.12.12 only
Afbeelding

Voor 2999 euro heb je een volledige BOS vering voor + achter etc,zal wel weer snel uit verkocht zijn gezien de vorige LTD oplages als broodjes over de toon bank gingen.Voor de duidelijkheid de BOS vering alleen al kost 2600 euro dus je krijgt veel bike voor weinig geld voor die prijs.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Geewee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 21:02
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur...

Wicked DJ schreef:
Geewee schreef:Echt niemand die een mening heeft over YT industries??? :~
Genoeg meningen, maar ervaringen...
Kan ik hier uit afleiden dat de meningen niet echt helemaal positief zijn?? Kan toch moeilijk geloven dat niemand ervaring heeft met deze bikes...
Had graag toch wat ervaringen van gebruikers maar als ik eerlijk moet zijn schrikt dit me nu toch een beetje af en zal ik waarschijnlijk naar andere merken kijken. :oops:
Niet twijfelen... Doen!!
froggy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 29 juni 2010, 19:11

heb zelf een yt tues 2.0 echt een super bike heb alleen wel lang er op moeten wachten maar het was het wachten echt wel waard.
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Afgelopen vakantie een aantal dagen met een Duitser opgetrokken die een YT Tues LTD had.
Hij gaf aan dat hij er 4 maanden op had gewacht. Het duurde zo lang omdat het een LTD was.

Hij gaf aan dat de fiets in duitse bladen beter getest was/is dan bijvoorbeeld een Canyon FRX.
Of dat waar is weet ik natuurlijk niet.

Zoals ik zag is het wel een hele mooie fiets die niet goed, maar super goed afgemonteerd is.

Ik denk ook dat je een dergelijke fiets niet moet vergelijken met iets wat je in NL bij de LBS koopt.

Als je geduld hebt en je gaat voor een flitsende fiets met een super mooie afmontage en je kunt je in de geo een beetje vinden dan zou ik er voor gaan.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Plaats reactie