Waar rijden de DH-ers en FR-rs?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Op Dirty-Pages stond nog een link met een overzicht van tracks (DH, 4X, Dirt) in Belgie. Ofschoon het naar goed Belgisch gebruik, niet die in België, maar die - in dit geval - in de Waalse enclave betreft. Die in het Vlaamse deel zijn, uitgezonderd de Filthy Trails, buiten beschouwing gelaten.

Google Maps
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
de G U R U
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: zo 18 december 2005, 23:55
Mijn mountainbike: is van kaas.

Mr. Htb. schreef:@ JP: Ik woon bij eindhoven mook ligt een uur rijden hier vandaan. Ik heb voor maar 80mm veerweg. Ik kan wel smerig goed fietsen vind ik zelf :P dus misschien vang ik dat wel op.
da's alleen maar beter, in Nederland zijn de afdalingen op xc paden met een dh bak niet echt uitgdagend, met een dirtfiets met 80mm stugge veerweg wel en daar draait het toch om?

plus je leert beter fietsen.

en antwoord op je vraag: veluwe, utrechtse heuvelrug, trails, park,street..

weet overigens dat je in de buurt van Aarle-Rixtel behoorlijk goed kan fietsen en zo ver is dat niet van EHV vandaan..en je hebt daar de trails..
pieterenzijntoy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: di 30 november 2004, 00:17
Mijn mountainbike: gloryhole en een STP
Contacteer:

Ik rijd het liefst waar je na een weekend rijden weer een achterwiel kan afschrijven. (o wat is downhill toch leuk)
Todtnau was dit jaar wel heel lekker, maar ja gooi de boel maar dicht!!
ga toch fietsen!!!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

pieterenzijntoy schreef:Ik rijd het liefst waar je na een weekend rijden weer een achterwiel kan afschrijven. (o wat is downhill toch leuk)
Dan snap ik nu ook waarom je in Winterberg (DMF) met twee (?) spaken minder rondreed...

Ga je nog naar de JRI Huy of Namurin maart?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
[jojo]
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1111
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 19:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Specialized Demo 8
Contacteer:

pieterenzijntoy schreef:Ik rijd het liefst waar je na een weekend rijden weer een achterwiel kan afschrijven. (o wat is downhill toch leuk)
Todtnau was dit jaar wel heel lekker, maar ja gooi de boel maar dicht!!
Daarvoor hoef je toch niet helemaal naar Todtnau te rijden? Kan ook stukken dichter bij huis hoor!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Je bedoelt sleutelbenen, jojo?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
pieterenzijntoy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: di 30 november 2004, 00:17
Mijn mountainbike: gloryhole en een STP
Contacteer:

Nee joost dacht nog verder. Maar hij dacht aan iemand anders.
ga toch fietsen!!!
Bartgast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 14 september 2007, 13:25
Mijn mountainbike: TREK scratch air 6
Contacteer:

cheeta schreef: 3. in die passage lag zelfs ET naast z'n fiets.
+100 kudos!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

On topic maar weer?
Bartgast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 14 september 2007, 13:25
Mijn mountainbike: TREK scratch air 6
Contacteer:

Ja sorry ;) maar vond het een zeer goede comment xD

Ik zou ook idd eerst ff winterberg proberen en bike huren daar. .. Let wel voordat je hier aan begint, dat er grote kans bestaat dat je een nieuwe verslaving erbij hebt.

In W-berg kan je iin ieder geval de feel krijgen wat je allemaal kan doen met zon bike. Veel plezier igg ;)
Mr. Htb.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 november 2008, 22:04
Mijn mountainbike: In opbouw.

Daar ben ik ook als de dood voor. Ik kocht vorig jaar een goedkope racert, voor dit jaar een kartonnen racert met dura-ace besteld en La marmotte op mijn programma gezet.

Dus: ik ben bang dat ik winterberg ook leuk ga vinden. Maar daar hoef je dan niet perse een nieuwe fiets voor te kopen.
Oooeeessss
Philipsenseo
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 9 juni 2007, 17:47
Mijn mountainbike: Intense M3

Mr. Htb. schreef:Daar ben ik ook als de dood voor. Ik kocht vorig jaar een goedkope racert, voor dit jaar een kartonnen racert met dura-ace besteld en La marmotte op mijn programma gezet.

Dus: ik ben bang dat ik winterberg ook leuk ga vinden. Maar daar hoef je dan niet perse een nieuwe fiets voor te kopen.
Dat ligt er maar net aan, vooral niet naar willingen gaan dan.
Foxracing88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 30 juni 2008, 20:04

Vooral winterberg en Willingen is the place to be !
larzveenz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 7 augustus 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Specialized Enduro Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Limited Edition fixed.

Per jaar zo'n 8 keer dagje Willingen of Winterberg, daarnaast nog 2x lang weekend of midweekje.
Wil dit jaar ook keer weekend Lac Blanc, Bad Wildbad of Harz proberen.
Doel is om dit jaar ook een paar wedstijden te gaan rijden, en wel in Winterberg, Rittershause, Ilmenau en Bad Wildbad. En misschien het BK in Huy/Namen/waarhetookis.
In de zomervakantie ruim een week naar Portes du Soleil (Franse en Zwitserse Alpen).
En natuurlijk de local spots, om me ook buiten het seizoen te vermaken
http://larsveenstra.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

larzveenz schreef:En misschien het BK in Huy/Namen/waarhetookis.
Malmedy, uit m'n hoofd 22/23.08... De Waalse cup wedstrijden - Belgisch durf ik het niet te noemen - zijn inmiddels ook wel op internet te vinden, eerste is dat ik Huy 31.05, dan Chaudfontaine 28.06 en dan ben ik het kwijt :tong
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie