Wllingen mtb huren

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
gieldegelder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 7 februari 2024, 10:41

hallo allemaal,

Begin mei ga ik met 2 vrienden rijden in willingen en winterberg. ikzelf heb een Yt izzo en ik twijfel of die het aankan. we rijden flow tracks, wat sprongen, etc. Vorig jaar hebben we alle routes in winterberg gereden, behalve de zwarte lijnen. Dit jaar willen we hetzelfde doen.
Mijn vrienden moeten zowiezo een fully huren en twijfel er nog over of ik het moet doen.

nu was ik benieuwd of iemand ervaring heeft waar je een goede fiets kunt huren. vorig jaar in winterberg hadden we op zich goede fietsen maar 90 euro voor een dag vind ik vrij duur en op een paar websites zag ik in Willingen dat je ze voor ong 40 euro kunt huren. op de websites kan ik niet zien wat voor fiets je krijgt en ik weet dat dat erg verschillend kan zijn.

verder vraag ik me af of het dan beter is om voor downhill fiets te gaan of voor enduro.

en zouden jullie als je in mijn schoenen stond een fiets huren of eigen yt izzo gebruiken?
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

YT Izzo heeft voor en achter 130mm veerweg ? Dat zou voor de Flow en de lichteren Enduro lijnen voldoende mogen zijn. Meer veerweg geeft voor aantal ook iets meer vertrouwen. Dat verschild per persoon.

Zelf alle lijnen paar jaar terug op een Neuron met 130mm voor en achter prima kunnen vermaken in Winterberg. Zwarte lijn ging ook prima. Beperking zat meer bij de rijder dan bij de fiets.

Met wat je beschrijft wat je wil gaan rijden lijkt een Trail/Enduro fiets voldoende en Downhill overkill.

Met fietsen huren helaas geen ervaring. Volgens mij in het Bikepark topic geregeld aan bod gekomen. Wellicht die eens doorzoeken ?
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Izzo is prima, voor Winterberg/Willinegn en Greenhill (aanrader!)
Een Enduro meer dan voldoende, meeste die ik ken met een DH bike nemen hun Enduro mee naar deze parken.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vorig jaar in totaal 4 dagen Willingen aangedaan. Gewoon op mijn Neuron CF8, met 130/140 mm veerweg.

Alle flowtrails, jumps, drops (op de gaps na) meegepakt, en zelfs de Enduro en Downhill gereden, zij het op gematigd tempo.

Gewoon de Izzo pakken, geen enkel probleem. Gooi er wel wat zwaardere banden op mocht je die laatste 2 ook willen rijden.
gieldegelder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 7 februari 2024, 10:41

Dank jullie wel voor de reacties. Dan gaat de Izzo mee. Ik heb nog de Maxxis DHR II banden liggen die op de fiets zaten toen ik hem kocht. Ik weet niet welke rubber compound maar het zal vast goed genoeg wezen voor deze parken.

Dan ben ik alleen nog benieuwd naar waar je een kwalitatief goede fiets kunt huren in deze omstreken. De ervaring leert dat huurfietsen soms afgetrapt zijn.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zowel Willingen als Winterberg verhuren fietsen, volgens mij zijn die best aardig (WB is meen ik Propain testcenter)
GH had plannen maar hoe ver die zijn, weet ik zo ff niet.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Greenhill verhuurde afgelopen seizoen al fietsen (Rocky Mountain)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
gieldegelder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 7 februari 2024, 10:41

Zo te zien is huren in Willingen veel goedkoper dan in Winterberg. Dan kunnen ze net zo goed fiets huren in Willingen voor 2 dagen en die de 2e dag meenemen naar Winterberg.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, is maar 20min rijden
yo-eddy schreef: wo 7 februari 2024, 14:04
TenZNL schreef: wo 7 februari 2024, 12:51 Zowel Willingen als Winterberg verhuren fietsen, volgens mij zijn die best aardig (WB is meen ik Propain testcenter)
GH had plannen maar hoe ver die zijn, weet ik zo ff niet.
Greenhill verhuurde afgelopen seizoen al fietsen (Rocky Mountain)
:-q
Dawud
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 15:12

gieldegelder schreef: wo 7 februari 2024, 14:38 Zo te zien is huren in Willingen veel goedkoper dan in Winterberg. Dan kunnen ze net zo goed fiets huren in Willingen voor 2 dagen en die de 2e dag meenemen naar Winterberg.
2 jaar terug in winterberg verbleven. S’morgens bij opening een fiets gehuurd voor 2 dagen en ineens doorgereden naar Willingen, zodat we nog een volle dag ginder konden rijden. De dag erna Winterberg gedaan en dan terug ingeruild. Leek me handiger dan eerst nog eens de fietsen in te laden, naar winterberg te rijden, ….
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Ik zou huren bij bikeshop naast de parkeerplaats K1 lift Willingen.
https://bike-willingen.de/bikeverleih/preise.html

Willingen heeft fijne trails voor beginners en met restaurant onderaan trails kan je heel goed opsplitsen en eigen tempo pakken in de loop van de dag.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Vorig jaar bij de bikeshop bij de K1 nog een fiets gehuurd ze hebben diverse bikes met verschillende prijzen afhankelijk van het merk, ik had een Giant DH bike gehuurd voor 55 euro voor een hele dag. Echt niet duur en de service was echt top daar en je kunt een verzekering afsluiten wat niet veel extra kost( heb je een schade dekking tot 500 euro ofzo als er iets kapot gaat hoef je zelf niet voor de kosten te betalen)
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Plaats reactie