Jouw mooiste actie foto's en...filmpjes.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MickeyMetz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 25 maart 2015, 20:59
Mijn mountainbike: Cube Stereo 160 Hpa Custom
Contacteer:

Mijn Video's : https://www.youtube.com/channel/UCiRJiY ... LtQ/videos
Subscribers worden uiteraard gewaardeerd!! :D
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Jammer dat je camera te laag staat. Daardoor 10 sec gekeken.
Hazzard
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 30 oktober 2016, 19:23

snaggletooth schreef:Zaterdagje Winterberg, was wel nat allemaal, af en toe een buitje. Jammer, daardoor was de northshore track afgesloten, me favoriete jumplijntje.
Ik vind alleen de nieuwe lus van de flowshore een beetje tegenvallen. Met een natte vloer en een DH bak moet je echt hard bijtrappen wil je de eerste paar tafeltjes springen maar goed. Blijft leuk daar hoor.
Effe een kort low quality filmpje dan maar. :bier:

http://www.pinkbike.com/video/457667/
Gaaf om te zien. Wat ik me afvraag is of deze rijders ook beseffen dat ze maar 1x een boom koppen... Ik zie dat zo vaak, harde stenen/rotsen, harde bomen, palen langs de kant op nog geen meter (in een speciaal aangelegd park nog zelfs, ongelooflijk) terwijl ze met dik 40 naar beneden karren... Noem het maar bezorgd..
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

welke bomen?
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1069
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Hazzard schreef:
snaggletooth schreef:Zaterdagje Winterberg, was wel nat allemaal, af en toe een buitje. Jammer, daardoor was de northshore track afgesloten, me favoriete jumplijntje.
Ik vind alleen de nieuwe lus van de flowshore een beetje tegenvallen. Met een natte vloer en een DH bak moet je echt hard bijtrappen wil je de eerste paar tafeltjes springen maar goed. Blijft leuk daar hoor.
Effe een kort low quality filmpje dan maar. :bier:

http://www.pinkbike.com/video/457667/
Gaaf om te zien. Wat ik me afvraag is of deze rijders ook beseffen dat ze maar 1x een boom koppen... Ik zie dat zo vaak, harde stenen/rotsen, harde bomen, palen langs de kant op nog geen meter (in een speciaal aangelegd park nog zelfs, ongelooflijk) terwijl ze met dik 40 naar beneden karren... Noem het maar bezorgd..
Wat is je punt?
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

kingjoop schreef:welke bomen?
:lol: Jij gaat zo hard dat je die bomen niet meer ziet.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Ja laten we alle bomen weghalen, en de bochten ook maar. Oh en laten we het vlak maken. Levensgevaarlijk dit joh
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Daar hebben ze al een oplossing voor:
Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Vooral die airbags onder z'n shirt :)
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

Jan Willem schreef:
kingjoop schreef:welke bomen?
:lol: Jij gaat zo hard dat je die bomen niet meer ziet.
haha, dat valt wel mee :lol:

maar das precies het probleem waardoor het fout kan gaan; bezig zijn met bomen in je hoofd.. focus je je op de bomen klap je er inderdaad op :D dus om het veiliger te maken; niet op letten en gas op die lolly :winkie:
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Hazzard
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 30 oktober 2016, 19:23

jorryt schreef:Ja laten we alle bomen weghalen, en de bochten ook maar. Oh en laten we het vlak maken. Levensgevaarlijk dit joh
Ik ben wel eens tegen een glazen deur aangelopen met 4km/u. Dat voel je echt wel. Mijn punt is dat je ze echt kei-hard ziet rijden en dat ik begin te denken "cool dat wil ik ook wel"... maar die ambulance dat duurt echt veel te lang en bij een paaltje breek je zo de nek, niets voor nodig. Daar moet een helikopter voor komen.
Het eerste wat ik denk als ik dat zie is "kent die persoon de gevolgen wel, of leeft hij in een computerspel/droomwereld waarin het nooit fout gaat?".
Bovenop een berg, waar geen heli landen kan, denderen ze met een rotvaart langs bomen en rotsen..
Gewoon bezorgd, wel gaaf om te zien.
Zelf knijp ik altijd wat gecontroleerder de remmen in, met enige reserve. Zij hebben nul reserve.
Ik wil geen vuurtje oplaaien, maar als ik dit bij officiele parcoursen zo zie, dan moet je eigenlijk aan de ontwerper verplichten "loop eens tegen die boom aan met jouw hoofd vooruit".. denk dat hij nee zegt. Niemand die een pleister heeft, en mocht hij een hechting nodig hebben, het ziekenhuis is niet dichtbij.

Het is een beetje ongeloof denk ik. Inderdaad levensgevaarlijk.
Dat scheert niet de gemiddelde mountainbiker over de kam.. het zijn echt wel een soort extreme mountainbikers die zo hard gaan lijkt mij en dan zo'n filmpje posten maar toch.
Verbaast me toch dat er in instructie video's op youtube ook "verkeerde" voorbeelden gegeven worden.
Vroeger in mijn tienertijd wilde ik alles nadoen. Ik ben ook een berg afgeraast met mijn mountainbike. Een kick die me het hele leven bijblijft. Nu ik ouder ben denk ik "gek, als je gevallen was...".. De kick en de liefde voor het mtbén is dan een soort roze bril. Er gaat toch nooit wat fout..
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Hazzard schreef:
jorryt schreef:Ja laten we alle bomen weghalen, en de bochten ook maar. Oh en laten we het vlak maken. Levensgevaarlijk dit joh
Ik ben wel eens tegen een glazen deur aangelopen met 4km/u. Dat voel je echt wel. Mijn punt is dat je ze echt kei-hard ziet rijden en dat ik begin te denken "cool dat wil ik ook wel"... maar die ambulance dat duurt echt veel te lang en bij een paaltje breek je zo de nek, niets voor nodig. Daar moet een helikopter voor komen.
Het eerste wat ik denk als ik dat zie is "kent die persoon de gevolgen wel, of leeft hij in een computerspel/droomwereld waarin het nooit fout gaat?".
Bovenop een berg, waar geen heli landen kan, denderen ze met een rotvaart langs bomen en rotsen..
Gewoon bezorgd, wel gaaf om te zien.
Zelf knijp ik altijd wat gecontroleerder de remmen in, met enige reserve. Zij hebben nul reserve.
Ik wil geen vuurtje oplaaien, maar als ik dit bij officiele parcoursen zo zie, dan moet je eigenlijk aan de ontwerper verplichten "loop eens tegen die boom aan met jouw hoofd vooruit".. denk dat hij nee zegt. Niemand die een pleister heeft, en mocht hij een hechting nodig hebben, het ziekenhuis is niet dichtbij.

Het is een beetje ongeloof denk ik. Inderdaad levensgevaarlijk.
Dat scheert niet de gemiddelde mountainbiker over de kam.. het zijn echt wel een soort extreme mountainbikers die zo hard gaan lijkt mij en dan zo'n filmpje posten maar toch.
Verbaast me toch dat er in instructie video's op youtube ook "verkeerde" voorbeelden gegeven worden.
Vroeger in mijn tienertijd wilde ik alles nadoen. Ik ben ook een berg afgeraast met mijn mountainbike. Een kick die me het hele leven bijblijft. Nu ik ouder ben denk ik "gek, als je gevallen was...".. De kick en de liefde voor het mtbén is dan een soort roze bril. Er gaat toch nooit wat fout..

Man, ga lekker op de weg fietsen ofzo.
Sorry hoor, maar moutainbiken is nu eenmaal niet zonder risico (zoals veel sporten eigenlijk). Die gasten waar jij het over hebt zijn naar mijn idee wat meer ervaren en hebben dus meer skills en beschikken over meer techniek waardoor meer mogelijk is.
En zag nu zelf: een leven zonder een beetje spanning/angst is toch geen leven?
Ride a bike!
Gebruikersavatar
MisterG300
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 8 april 2016, 10:44

Zou ik ook niet aanraden .. de kans dat je een ongeluk krijgt op de openbare weg is nogal groot :roll:

De dames en heren die zo hard naar beneden vliegen kennen meestal heel erg goed uit eigen ervaring wat de gevolgen kunnen zijn. En ik ben vaak degene die remt want fiets nog niet zo heel erg lang, mag je raden wie er vaker op de plaat ligt :winkie:
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

Hazzard schreef: Gaaf om te zien. Wat ik me afvraag is of deze rijders ook beseffen dat ze maar 1x een boom koppen... Ik zie dat zo vaak, harde stenen/rotsen, harde bomen, palen langs de kant op nog geen meter (in een speciaal aangelegd park nog zelfs, ongelooflijk) terwijl ze met dik 40 naar beneden karren... Noem het maar bezorgd..
Dankje Hazzard dat je het gaaf vind om te zien, allereerst ben ik maar een gemiddeld goeie rider er zijn veul snellere boys. Daarbij gaat het ook niet over 1 nacht ijs natuurlijk hè, paar jaar oefenen, dan krijg je meer skills. En ja wat ben ik vaak op me plaat gegaan in het verleden en nu nog af en toe, dat hoort erbij. En goeie bescherming helpt ook wel wat :-D

En maak je geen zorgen om downhillers, we missen toch al een stofje in de hersens ergens.. :bier:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Hazzard, ik denk dat iedereen oud en wijs genoeg is om zijn eigen afwegingen te maken. De meeste filmpjes zijn niet van mensen die even naar winterberg rijden en daar voor het eerst op een (DH)mountainbike stappen...

Het enige momentje wat ik in het filmpje van snaggletooth zie is de jump net voor een minuut in het filmpje. Maar dan nog was dat met meer dan genoeg reserve.
Je ziet overal duidelijk dat de skills er zijn om op dat tempo te rijden.

Niet zo druk maken om andermans zorgen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie