Ultieme Downhill afdaling

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Konamaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: ma 1 augustus 2005, 18:22
Mijn mountainbike: Merida kalerhari,Beone Giga,and my Black bike,???????

In Bolivia bevindt zich een downhill afdaling waar je U kunt zeggen,een downhill die je niet vergeet over de meest gevaarlijkste weg ter wereld
De downhill afdaling heeft een lengte van bijna 70 km,waarvan 90% downhill gaat en 10% uphill,maar die niet moeilijk zijn,in die downhill afdalingen kunnen snelheden van ruim 80-90 km/u ontstaan.
voor meer info,hier is een link
http://www.gravitybolivia.com/
en hier wat pics
Afbeelding :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[/img]
I hate mondays........
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Kan er (nog) niet wild van worden, een afdaling waar een auto ook af kan vind ik nooit zo heel leuk.

Vond de 14 km in Laax al wel lang genoeg.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

volgens mij hebben ze hier weleens een documentaire over gehad op discovery of national
geographic. 2 topbikers zijn toen omhoog gefietst, om daarna weer naar beneden te knallen. heel
apart.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Nami
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 430
Lid geworden op: do 9 juni 2005, 16:48
Mijn mountainbike: Azonic Steelhead
Contacteer:

Zulk soort races zou ik indelen in 'downhill racing', met de nadruk op racing. Ik zou het nog niet durven, maar ik denk dat zoiets als Rampage voor mij ons nog zieker is.
[jojo]
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1111
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 19:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Specialized Demo 8
Contacteer:

shiverer schreef:volgens mij hebben ze hier weleens een documentaire over gehad op discovery of national
geographic. 2 topbikers zijn toen omhoog gefietst, om daarna weer naar beneden te knallen. heel
apart.
klopt was ook ergens in die hoek van de wereld!



kun je beter de passportes rijden, 80km DH met ook maar paar hoogtemeters die geklommen moeten worden. En de paden zijn stukken mooier!!
Elias Den Otter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 16:39
Mijn mountainbike: Trek Session 88

ja dat het naar beneden gaat is leuk maar daar is dan ook alles mee gezegd
Kijk eens in het DH/FR carpool topic onder let's ride!
Mathijs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: vr 20 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Hengelo

Inderdaad. Lijkt mij gewoon een onverharde bergpas, doe mij maar single-trail etc
Talk less, ride more!

Binnenkort met VW T2 a/b
les alpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: vr 8 augustus 2003, 21:34

Ik zeg: Megavalanche :)
Skiing is an escape for me where ... anything, anything in my life could go wrong and I could Ski and feel good.
erwinmantis
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 3 juli 2005, 20:24
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper fsr expert '05 en een Mantis Pro-floater '93
Contacteer:

ik zeg Houyet :tong
Konamaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: ma 1 augustus 2005, 18:22
Mijn mountainbike: Merida kalerhari,Beone Giga,and my Black bike,???????

Je kunt ook voor de single track.dat houd dit in

NEW for 2004: A Secret Stash of Superlative Singletrack
After extensive TOP SECRET testing in 2002-3, GRAVITY is proud to announce that for 2004 it will be offering a collection of totally new 1-, 2- and 3-day rides. Based out of La Paz these rides offer incredible scenery and stunning riding on the best trails around! The days generally follow the format of:

A morning drive by jeep to a riding area for several hours of riding with an emphasis on training and orientation.
A picnic lunch in a scenic location (included).
An afternoon of awesome riding on a secret singletrack trail.
A later afternoon or early evening return to La Paz.

Because these trails are singletrack, they are only suitable people with some mountain biking experience -- with singletrack! We would classify them as being suitable for intermediate riders. A confident beginner with singletrack experience who is willing to carry the bike through some parts, struggle with other parts, and fall off the bike a few times could also tackle these rides. NOTE: For the uninitiated, "singletrack" is a small walking or biking path of one to three feet in width, often containing rocks, roots, steps, etc., as obstacles. The Secret Singletrack rides we offer are predominantly downhill, with tricky traction, sometimes off-camber, and very steep in places.

We will be providing a lot of instruction and coaching throughout the day, in particular on how to tackle some of the more challenging sections on these trails.

By the challenging technical nature of these trails there is a higher chance of crashing than on our normal road rides ... so we provide leg and arm armour (included).

While these rides are great fun on our standard hard-tail KONA bikes, they are even more fun on our full-supension KONA Stinkys. It's well worth the upgrade!!!

If we told you where the rides were they wouldn't be secret anymore!!

Standard group size is 4-7 people. We can do smaller groups but it is more expensive. As such we recommend that you email us in advance to set up a date and we will look for other people to join you. Generally we run these trips three times a week. If you are unsure about your ability, then sign up for one of our dirt-road rides (like the World's Most Dangerous Road) and our guides can assess your riding level and advise you on which singletrack ride you would most enjoy.
Hier een link naar de foto"s
http://www.gravitybolivia.com/gallery/v ... ingletrack
I hate mondays........
martijn137
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 23:31
Mijn mountainbike: Noname enduro

shiverer schreef:volgens mij hebben ze hier weleens een documentaire over gehad op discovery of national
geographic. 2 topbikers zijn toen omhoog gefietst, om daarna weer naar beneden te knallen. heel
apart.
ik dacht dat dat in new zealand was ? of heb ik het nu :roll:
I've been through the desert on a horse with no name
Speedy1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 6 juli 2004, 22:07
Mijn mountainbike: ene die serieus oud en verroest : type aldi bike

neen dat was idd ergens in zuid amerika
biking from '87

mijn bike:ene die serieus oud en verroest : type aldi bike
Mr. Woodbumble
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 18 oktober 2004, 20:11
Mijn mountainbike: Specialized Demo 8 II, P.3 , P.Slope , Stumpjumper Marathon , Globe Fixed

les alpes schreef:Ik zeg: Megavalanche :)
Lekker vergelijkbaar? :roll:

maare, die snelheden die genoemd staan, die haal je stiekum ook wel gewoon ergens anders hoor..

Grtz,
Maarten
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Dit lijkt me een vrij saai parcours, met 90km/u over een weg rijden.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Martin Blom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
Contacteer:

M.A. schreef:Dit lijkt me een vrij saai parcours, met 90km/u over een weg rijden.
Alleen kan je hier na iedere bocht een volgestouwde vrachtwagen uit het jaar nul of een kudde lama's tegemoetkomen.
Dat maakt het dan weer wel spannend :D
Plaats reactie