Bikepark Spaarnwoude |

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
dj-spot
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 7 mei 2004, 16:07
Mijn mountainbike: Kona Hoss ( 2004)
Contacteer:

dit kwam ik net tegen na een zoeksessie naar info over het gebied


Bikepark Spaarnwoude
SBF

Na goed nieuws uit Groningen dit keer goed nieuws uit Spaarnwoude. Stichting Bikefestival heeft na maanden onderhandelen goedkeuring gekregen om het terrein naast Snowplanet om te vormen tot bikepark. Fourcross, dirts en een freerideparcours zullen vanaf vrijdag worden aangelegd. Over een 2-tal maanden moet het park grotendeels klaar zijn. Vrijdag niets te doen? Kom graven!

http://www.bikefestival.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Vertel eens eerlijk: Wie is er geweest???

Voor het eerst in de geschiedenis van SBF zal er niet zelf gegraven worden. Door onze nieuwe sponsor Bo-Rent wordt zwaar materiaal beschikbaar gesteld en het recreatieschap Spaarnwoude is op dit moment bezig om de toplaag (soort tussenhangsel van leem en gravel) aan te voeren.

Vrijdagmiddag om 13:00 uur zal het bestuur van SBF het startschot geven van de graafwerkzaamheden SBF stilo met BBQ en Bier na de eerste werkzaamheden.

De weersverwachtingen zien er goed uit en zoals de planning er nu uit ziet zullen rond de klok van zes uur de eerste contouren van het fourcrossparcours zichtbaar zijn.

Wij nodigen een ieder uit om vanaf 13.00 uur samen met ons te diggen en te sjillen.

Tot vrijdag!
Terug...
Geplaatst op: 31-03-05 In: Mountainbike Nieuws
Auteur: Irmo
Dit artikel werd sinds de laatste reset door 472 unieke bezoeker(s) gelezen


HOAX of niet? wie weet er meer. want dit zou wel vet zijn. (of ligt het er al en heb ik het gewoon niet gezien steeds...)
Mijn stalen ross is een Kona Hoss
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Whahaha, dit was een 1 april grap van de SBF crew. Had je t maar ff beter moeten lezen van wat je gevonden hebt daarover.
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
dj-spot
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 7 mei 2004, 16:07
Mijn mountainbike: Kona Hoss ( 2004)
Contacteer:

haha cool, leuk dat dit soort dingen dan nog steeds werken voor de onoplettenden tussen ons ( mijzelf dus )
Mijn stalen ross is een Kona Hoss
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Kan gebeuren, volgende keer beter :P
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Er gaan nog steeds geruchten dat er toch iets gaande is op dat gebied in Spaarnwoude.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Ik wou dat er net zo'n organisatie opstond als in Groningen.... :-?

Als ik de oude topics over dit onderwerp doorlees blijkt dat er al 2 jaar geleden iets op touw is gezet.... Daarna alleen maar radiostilte.

Volgens mij willen er velen wel wat, maar is de ambtelijke muur en bijbehorende papier rompslomp wellicht een hoge drempel.

Ik zou me er wel hard voor willen maken, maar in mijn eentje ga ik het niet redden bij de gemeente Velsen en het recreatieschap.
Ik ben ook al meer dan 2 jaar bezig met een brandtrap voor de plaatselijke soos en die is er nog steeds niet door dezelfde ambtelijke besluiteloosheid.

De gemeente Velsen staat onder curatele van de Provincie, dus daar hoef je geen cent van te verwachten.
Ik weet overigens niet wat de status is van het borstelbaantje van ome Sigi... (Snowplanet)

Misschien dat de foto's van Jass en Marieke uit Noorwegen hem een beetje over de streep kan trekken als je het hebt over een 'bikepark'

Anyway, als er iets serieus mee gedaan wordt buiten 1 april, dan houd ik me zeker aanbevolen (ook al ben ik een XC-biker...)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Rinse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 4 november 2002, 23:11
Contacteer:

Wicked DJ schreef:Ik wou dat er net zo'n organisatie opstond als in Groningen.... :-?

Als ik de oude topics over dit onderwerp doorlees blijkt dat er al 2 jaar geleden iets op touw is gezet.... Daarna alleen maar radiostilte.

Volgens mij willen er velen wel wat, maar is de ambtelijke muur en bijbehorende papier rompslomp wellicht een hoge drempel.

Ik zou me er wel hard voor willen maken, maar in mijn eentje ga ik het niet redden bij de gemeente Velsen en het recreatieschap.
Ik ben ook al meer dan 2 jaar bezig met een brandtrap voor de plaatselijke soos en die is er nog steeds niet door dezelfde ambtelijke besluiteloosheid.

De gemeente Velsen staat onder curatele van de Provincie, dus daar hoef je geen cent van te verwachten.
Ik weet overigens niet wat de status is van het borstelbaantje van ome Sigi... (Snowplanet)

Misschien dat de foto's van Jass en Marieke uit Noorwegen hem een beetje over de streep kan trekken als je het hebt over een 'bikepark'

Anyway, als er iets serieus mee gedaan wordt buiten 1 april, dan houd ik me zeker aanbevolen (ook al ben ik een XC-biker...)
In plaats van af te wachten kan je ook zelf is een topic starten/email sturen of er mensen zijn die zin hebben om er met jou samen mee bezig te gaan.

Bij ons in Groningen liepen ook ong. 10man rond met het idee voor een bikepark. Die mensen zijn samen in een werkgroep gaan zitten en een jaar later hebben we gewoon toestemming.

Rinse
Stichting BIkepark Groningen
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Rinse.

Ik ben niet te beroerd om mijn nek uit te steken, maar heb tot nu toe wel vaak initiatieven uiteindelijk alleen moeten dragen (omdat de enthousiastelingen stuk voor stuk afvielen) ; wat een aantal keren tot 'geen succes' heeft geleid.

On the other hand: fak it! Als niemand begint kan er in ieder geval nimmer iets van de grond komen, laat staan bikes. :)

Aangezien ik er morgen toch heen ga om te biken zal ik gelijk even kijken wat de (on)mogelijkheden ter plaatse zijn.

Kan ik (just 4 a start) bij jullie terecht voor wat zaken? Ik vind het nl. onzin om het wiel opnieuw uit te vinden als er al een stichting is die met succes iets van de grond heeft gekregen.

Bij deze beloof ik plechtig dat ik mezelf in ga zetten voor een bikepark in Spaarnwoude als morgen blijkt dat er idd goede mogelijkheden zijn.

Ik kom er nog op terug (en open dus nog even geen 'animo' topic)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Duracell
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:49
Mijn mountainbike: Scott
Contacteer:

Wicked DJ schreef: Ik kom er nog op terug (en open dus nog even geen 'animo' topic)
Toch meld ik me aan ;) Vers bloed :-q
Ever lasting Power
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

OK. Ben ik in ieder geval geen roepende in de woestijn meer :)

Ik heb van het weekend nog even gekeken naar de mogelijkheden, maar het zal van ome Sigi afhangen of er ooit iets komt de ja of de nee.
Ben me nu aan het beraden of het überhaupt zin heeft om er energie in te gaan steken. Dus eerst de quick scan van het haalbaarheidsonderzoek maar eens afwachten.

Het heeft dus wel de aandacht, maar ik verwacht op z'n vroegst het komend voorjaar iets concreets voor elkaar te kunnen krijgen.

Wordt vervolgd.

(Ondertussen staat het iedereen uiteraard vrij om ideeën etc. aan te dragen.)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Duracell
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:49
Mijn mountainbike: Scott
Contacteer:

Wicked DJ schreef:---bla die bla die bla --
Wordt vervolgd.

(Ondertussen staat het iedereen uiteraard vrij om ideeën etc. aan te dragen.)
Hou me ff op de hoogte, wie weet waar ik goed voor ben :D
Ever lasting Power
Arnetteman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 21 februari 2005, 20:30
Mijn mountainbike: Specialized Enduro Expert 2015 Carbon 29"

Wicked DJ schreef:
Kan ik (just 4 a start) bij jullie terecht voor wat zaken? Ik vind het nl. onzin om het wiel opnieuw uit te vinden als er al een stichting is die met succes iets van de grond heeft gekregen.
Je kunt uiteraard altijd bij ons terecht maar verwacht niet direct uitgebreide antwoorden. We hebben het zelf momenteel ook smoordruk om in Groningen alles rond te krijgen. Ik zou zeggen, kom eens een keer een dagje langs en dan wil ik je gerust wel eens te woord staan. We krijgen regelmatig vragen van hoe we een en ander geregeld hebben, je bent dus echt niet de enige die meer mogelijkheden zien in NL voor 4X.

Groet,

Floris
Stichting Bikepark Groningen
Floris Schurer Fotografie - http://www.florisschurer.nl" target="_blank
Rinse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 4 november 2002, 23:11
Contacteer:

Nou heb ik toevallig in de 'fiets' gelezen dat er in spaarnwoude écht gewerkt word aan een 4X parcours. Wie weet daar meer van?

Rinse
Mathijs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: vr 20 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Hengelo

Weten ze bij Fiets wel wat 4X is btw?? :tong

Het is dat ik hier in de buurt nog niet een goede mogelijke locatie heb gevonden, anders had ik ook wel het een en ander geprobeert.

Wel vreemd dat er hier nog niks bekend is over Spaarnwoude en de Fiets er wel iets over schrijft...
Talk less, ride more!

Binnenkort met VW T2 a/b
[jojo]
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1111
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 19:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Specialized Demo 8
Contacteer:

Misschien heeft de "fiets" het ook gelezen hier op het forum, en dacht 'he dat is een leuk nieuwtje!!' :wink: :tong
Plaats reactie