Megavalanche 2018

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
MrBrownNL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 5 februari 2016, 17:59
Mijn mountainbike: Cannondale Jekyll 2 27.5", Cube Analog 29"

Hierbij de kickoff voor 2018.
Ik ben benieuwd wie er gaan en hoe jij je voorbereid.
Het lijkt me leuk om ter plaatse met een groep het parcours te verkennen.

Ik ben in ieder geval superenthousiast en verblijf een week in Les2Alpes om daar warm te draaien op de tracks.
Tot die tijd staat er nog een weekendje Winterberg op het programma, zal er meerdere keren getraind worden in de Ardennen en dichterbij huis voor de duurritten. Verder 2 tot 3 x per week naar de sportschool voor krachttraining.

Zelf heb ik nog weinig downhill ervaring (gekste was Fort William Red Giant), ben wel gek op technische trails en heb me gewoon maar ingeschreven om het te gaan ervaren. Lukt het nog niet, dan volgend jaar. Fun en veiligheid staan voorop.

Groeten, Jeroen
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Why not; nieuw jaar, nieuw topic. Ik ben erbij. Na een onvoltooide poging in 2015 heb ik 'm in 2016 uitgereden. Zware tocht maar o zo mooi. Gezworen dat dit eens maar nooit weer was, maar kan het niet laten. The mountains are calling, hahaha. Veel rijden is de beste training, in combineer het ook met 2-3 keer p/w sportschool of cross fit.
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Wil hem ook rijden.. maar je hebt een wedstrijd licencie nodig om te kunnen registreren?
MrBrownNL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 5 februari 2016, 17:59
Mijn mountainbike: Cannondale Jekyll 2 27.5", Cube Analog 29"

Freedazed schreef:Wil hem ook rijden.. maar je hebt een wedstrijd licencie nodig om te kunnen registreren?
Ik heb zelf ook geen licentie. Mijn huisarts was zo vriendelijk om een medische verklaring af te geven.
Zie: https://www.engage-sports.com/medias/at ... le-ucc.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tevens zul je de sportverzekering erbij moeten nemen. Dit kun je aangeven op het registratieformulier.
Dit schijnt bij wet zo geregeld te zijn in Frankrijk.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, zo gaat ook bij andere evenementen in Frankrijk.
Medisch certificaat van een arts die verklaart dat je gezond genoeg bent om deel te nemen.
De aansprakelijkheid is daar anders geregeld dan in NL.
Gelukkig maar, anders konden dit soort evenementen niet worden georganiseerd.

Bijv. bij de Roc d'Azur (ASO) is een verzekering via de organisatie (nog) niet verplicht, wel moet je verklaren dat je voldoende verzekerd bent, zodat de organisatie niet aansprakelijk is.
Heb je slechts een eenvoudige reisverzekering, dan is het wel verstandig dit via de organisatie te regelen.
De helikopter wordt in Frankrijk nog door de overheid betaald, maar ik zou het er niet op aan laten komen, de kosten kunnen toch aardig oplopen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Ingeschreven.

Heb al lang flinke plannen voor training maar door ziekte en herstel ervan nog niet kunnen beginnen. Conditie is best wat achteruit in die maanden, merk het zeker als ik 16kg aan fully door de Limburgse heuvels moet stampen. Heb zoiets als doel nodig om eens echt voor te trainen.

Ga voordien nog een aantal keer naar bikeparks - Hurtgenwald/Winterberg/Willingen/Malmedy.
Training zal conditie en kracht inhouden. Moet/wil snel beginnen.

Ben erg benieuwd.
vierwielaandrijving betekent dat je blijft steken op een plek waar de takelwagen niet kan komen....
Gebruikersavatar
jona
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 11:31
Mijn mountainbike: Stanton Slackline 631

I'm in!

Trainen is valsspelen. Als je je best gaat doen, kan iedereen goed worden. Een echte man betreedt het slagveld zoals hij geschapen is.


OK, dat is bluf :lol: !

Ik sport sowieso graag, dus ik gebruik mijn reguliere trainingsritme als basis.

Conditietraining: rennen, 1x pw 10km
Intervaltraining/explosie: 2x pw vechtsport
Krachttraining: 2-3x per week in m'n sporthok.

Daarnaast jammer genoeg maar 1x per week tijd voor een ritje. Dat blijft toch de beste training, maar kost ook het meeste tijd.

Maar nu met het verkoudheidsseizoen haal ik mijn doelen nooit :(( . Hopelijk gaat het dit voorjaar beter!!

Zou leuk zijn om met wat gelijkgestemden af te spreken bij de Mega. Goed initiatief!
Gebruikersavatar
Vandenhakopdentakke
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 10:18

Ik ga in 2019 samen met pa
pa heeft 3jr geleden ook meegadaan toen je de eerste paar km op je kont naar beneden moest glijden in de sneeuw achter je bak aan
trainen doen we elke week gaan we xc rondjes maken en daar naast 1 of 2x elke maand klappen in winterberg of ferme libert
Al die andere trainingen doe wij niks aan
Wordt tijd voor de lente, dan mogen we weer los

misschien zien we elkaar volgend jaar bij de mega !
love is in the air time
Lubberts10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 juli 2016, 19:26
Mijn mountainbike: Ghost Kato FS3
Contacteer:

Ik ben er dit jaar ook weer bij! :D Erg goed bevallen afgelopen jaar en een super mooie week gehad. Voor degene die twijfelen, gewoon doen! Je kunt hem altijd op je eigen tempo naar beneden rijden. Op http://marklubberts.nl/category/sport/m ... gavalanche heb ik een blog waar ik alles van vorig jaar heb bijgehouden. Mocht je willen weten hoe je hem naar beneden zou kunnen rijden kun je het even nalezen.
Op mijn blog http://www.marklubberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik geschreven over het fietsen van de:
- Drenthe 200
- Megavalanche
MrBrownNL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 5 februari 2016, 17:59
Mijn mountainbike: Cannondale Jekyll 2 27.5", Cube Analog 29"

Lubberts10 schreef:Op http://marklubberts.nl/category/sport/m ... gavalanche" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik een blog waar ik alles van vorig jaar heb bijgehouden.
Gave blog! Echt leuk om doorheen te lezen.
Onderarmen en vooral handen zijn opgenomen in het trainingsprogramma :wink:
Lubberts10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 juli 2016, 19:26
Mijn mountainbike: Ghost Kato FS3
Contacteer:

Bedankt! Leuk om te horen. Ga het dit jaar weer bijhouden. :D

Als ik het zo lees dan twijfelen mensen met veel meer ervaring om het te gaan doen. Zou me niet laten tegenhouden omdat je niet het goede materiaal hebt. Heb hem met 130mm veerweg gedaan. Is misschien iets minder comfortabel maar heb me er de hele week prima mee vermaakt.
Op mijn blog http://www.marklubberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik geschreven over het fietsen van de:
- Drenthe 200
- Megavalanche
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

ingeschreven... vanaf vorig jaar niet meer op de fiets gezeten... neem wel flesje Jack Daniels om soepel beneden te komen :-q :D
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

Freedazed schreef:Wil hem ook rijden.. maar je hebt een wedstrijd licencie nodig om te kunnen registreren?
als je een basis lidmaatschap van de KNWU hebt ben je ready to go! 11,50 euro per jaar en je bent helemaal het mannetje in Frankrijk 8)

https://www.knwu.nl/lid-worden/basislidmaatschap/" onclick="window.open(this.href);return false;
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Wie is er nog gegaan?

Mijn tripje die kant op is goed gegaan, geweldig goed geamuseerd!
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

JW schreef:Wie is er nog gegaan?

Mijn tripje die kant op is goed gegaan, geweldig goed geamuseerd!
Ja, het was weer super en het weer was super! :-D
Ride it like you stole it!
Plaats reactie