Patric Maes Superplastic EnduroCup 2018

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
MrBrownNL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 5 februari 2016, 17:59
Mijn mountainbike: Cannondale Jekyll 2 27.5", Cube Analog 29"

Ik vind het geweldig hard een berg af te rijden, doe dit nu amper 2 jaar en dit is mijn eerste 'wedstrijd' welke ik voor de fun ga rijden en om eens de sfeer te proeven.
Dit kwam ik tegen op YouTube:
https://youtu.be/v0guG_ARtgk" onclick="window.open(this.href);return false;
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Ziet er uit als iets wat ik kan. Nog iemand een tip welke het leukste is?
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Komend weekend ga ik met een paar gasten de tracks van Esneux 2017 rijden, zal eea filmen.

Ik vond Esneux vorig jaar erg leuk en heel goed te doen. Het sfeertje is relaxed, iedereen houd ook rekening met elkaar.
Neem alleen een jasje mee, want bij de eerste stage moet je vrij lang wachten tot je kunt starten. Daarna heb je daar geen last meer van.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Ja zou ik leuk vinden. Veel plezier sowieso.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Afgelopen zondag met ons team Esneux gereden (wedstrijd van 2016).
Vorig jaar was Esneux bijzonder saai, de leuke stukken van voorgaande jaren zaten er niet in. (Switchbacks, rockgarden, etc). Had iets met vergunningen te maken.

Alles van Patric Maes is goed rijden voor iemand die Ardennen ervaring heeft. Het is zeker niet super technisch met grote drops of andere obstakels. Het is echt een opstap klasse naar bijvoorbeeld de BEC.

Wedstrijden zijn leuk om te doen, maar verwacht geen super georganiseerde dag. Veel wachten en weinig fietsen. Ideaal om gezellig andere mensen te leren kennen en een gevoel te krijgen bij een Enduro wedstrijd, maar geen vergelijk met de BEC wedstrijden

Er is weinig film materiaal te vinden omdat je als rijder niet mag filmen. Het filmpje wat in de vorige post is gedeeld is overigens niet echt representatief voor de wedstrijd. Er zit wel meer uitdaging in hoor :wink:

Overigens verwacht ik dat Amay de leukste zal zijn dit jaar. Vandaag nog gereden in Amay en daar liggen genoeg uitdagende trials!
MrBrownNL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 5 februari 2016, 17:59
Mijn mountainbike: Cannondale Jekyll 2 27.5", Cube Analog 29"

DaanCramer schreef:Het filmpje wat in de vorige post is gedeeld is overigens niet echt representatief voor de wedstrijd. Er zit wel meer uitdaging in hoor :wink:
Gelukkig maar ;)
Is het gebied altijd vrij toegankelijk? In het weekend van 10 februari wordt het mooi weer en wil ik ook eens polshoogte gaan nemen.

Edit: en nog een paar teasers:
https://youtu.be/UaO8ZkMXMCE" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/FMYUbZNYYuY" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hoop dat die rockgarden er dit jaar dan wél in zit.
matigefietser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 20:44
Mijn mountainbike: On-One Inbred

liquid schreef:Voel me bijzonder aangetrokken dit eens te proberen. Wat moet ik me voorstellen van een dagje competitie? Leuke sfeer? Hardcore competitie? En de trails? Ik houd van stevig afdalen maar ben zeker geen downhiller(en mijn spectral ook al niet) kortom zitten er drops in of andere obstakels waar je normaal gesproken even afstapt? En is er de gelegenheid het parcours te verkennen of duik je er blind in?
's Ochtends bij aankomst inschrijven en dan rustig aan de bergop om daar bij de start van de eerste proef te verzamelen. De hoogte is zeer gering dus de stages zijn erg kort en niet heel erg moeilijk, vriend van me reed op een hardtail en dat ging prima.
De sfeer is relaxed, heel veel franstalig, dat wel.
Je duikt er blind in, maar heel veel mensen schijnen te verkennen, wat officieel niet mag....
MrBrownNL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 5 februari 2016, 17:59
Mijn mountainbike: Cannondale Jekyll 2 27.5", Cube Analog 29"

Gisteren even wezen verkennen, volgens het reglement mag je de dag ervoor en op de race dag niet verkennen ;) en ik heb geleerd eerst te kijken dan te knallen maar in principe is het te doen zonder vooraf een ideale lijn te bepalen.

Voor mij, lees: weinig ervaring, is het best technisch uitdagend en heb niet alles naar beneden gereden omdat ik alleen in het bos was. Het is op sommige stukken vooral heel steil (30%) met leuke geulen en een paar pittige switchbacks. De filmpjes op YT zijn inderdaad niet representatief maarja dat is eigenlijk alles op YT, als je er zelf staat is het toch net wat spannender. Vooral die rockgarden... :o
Ik ben geen enorme drops of jumps tegengekomen, wel een vers MTB spoor, van jou @MacReal?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Zou zomaar kunnen, ik ben zondag geweest met twee anderen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Als het een of ander paniekremspoor was: dat zal ik dan wel geweest zijn :lol: :bier:

Zonder gekheid: ik vond het leerzaam om dit zo blind voor het eerst te rijden. Het ging ook best goed vond ik, geen gekke dingen gedaan. Wat ik niet weet, is hoe ik mezelf gedraag onder de druk van de klok.

Only one way to find out... :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
matigefietser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 20:44
Mijn mountainbike: On-One Inbred

MrBrownNL schreef:Gisteren even wezen verkennen, volgens het reglement mag je de dag ervoor en op de race dag niet verkennen ;) en ik heb geleerd eerst te kijken dan te knallen maar in principe is het te doen zonder vooraf een ideale lijn te bepalen.

Voor mij, lees: weinig ervaring, is het best technisch uitdagend en heb niet alles naar beneden gereden omdat ik alleen in het bos was. Het is op sommige stukken vooral heel steil (30%) met leuke geulen en een paar pittige switchbacks. De filmpjes op YT zijn inderdaad niet representatief maarja dat is eigenlijk alles op YT, als je er zelf staat is het toch net wat spannender. Vooral die rockgarden... :o
Ik ben geen enorme drops of jumps tegengekomen, wel een vers MTB spoor, van jou @MacReal?
Waar ben je geweest? En als er mensen zijn hier met GPX van de verschillende wedstrijden houd ik me aanbevolen.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Kapitein Iglo schreef: ik vond het leerzaam om dit zo blind voor het eerst te rijden.
Uhhhh.........als je niet MACH5 wedstrijdspeed hebt gereden, rijd je toch altijd iets voor de eerste keer blind :D
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Klopt, maar nu kijk je er toch anders naar, want: wedstrijdterrein :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
MrBrownNL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 5 februari 2016, 17:59
Mijn mountainbike: Cannondale Jekyll 2 27.5", Cube Analog 29"

Esneux:
GPX: https://www.gpsies.com/map.do?fileId=zakzfgftmdsrnloh" onclick="window.open(this.href);return false;
Strava (foto's): https://www.strava.com/activities/1392782795" onclick="window.open(this.href);return false;
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Kapitein Iglo schreef:Klopt, maar nu kijk je er toch anders naar, want: wedstrijdterrein :lol:
Ik snap het niet, maar ik begrijp je wel.............. :-q
Plaats reactie