Waar in Europa moet ik hoognodig gaan rijden?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

DuReal schreef:+1!!! La Thuile is ook vet. Zwarte runs erg moeilijk na regen maar dat is wellicht juist wat je zoekt :)
+1

Ook qua lift toegankelijkheid erg, op wat andere plaatsen ben je wat tijd kwijt om ofwel bij de start te komen ofwel onderaan om weer terug bij de lift te komen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

DuReal schreef:
nielsvk schreef: Passo dell'Invergneux (Banzai trail) als je een keertje 1500m klimmen wel ziet zitten, eindeloze afdaling door een ongerepte vallei, één van de mooiere in de alpen.
+1!!! La Thuile is ook vet. Zwarte runs erg moeilijk na regen maar dat is wellicht juist wat je zoekt :)
Ook zonder de regen is La Thuile behoorlijk pittig en supergaaf!
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Op het Centraal Plateau in Frankrijk zijn ook erg mooie routes. Enkele weken geleden nog geweest (ten Oosten van Millau).
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Klinkt alsof je dezelfde smaak hebt qua paden als ik. North Wales is verreweg het mooiste wat ik in 15 jaar mountainbiken (waaronder de Alpen, Vogezen, Ardennen, Polen) gereden heb. Technisch als de pest, steil, nat, rotsachtig en je hebt echt gevoel dat je DIEP in het bos zit. Dit voorjaar heel de week Revolution gereden maar komend jaar wil ik ook een aantal keer wat verder het bos in.

Het enige wat voor mij in de buurt komt was de DH1 track in Dinant maar die is weg en daar stond je binnen twee minuten beneden.

https://www.pinkbike.com/news/the-wild- ... video.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=n0-nQ07IaiY" onclick="window.open(this.href);return false;
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Cool, dank voor alle input!!

Ik ga het eens op t gemak op youtube inspecteren :-)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb in ieder geval Aosta op watchlist gezet, klinkt ook wel erg goed.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Ik houd wel van dit soort topics, inspiratie om mooie trails te gaan rijden zie ik 100x liever dan geneuzel over materiaal.

Nog twee plekken in de alpen waar ik zelf graag een keer wil rijden:

Santa Caterina di Valfurva aan de voet van de Gavia. Ik zat daar vorig jaar zomer na de afdaling vanaf Bormio 3000 (ook best moeite waard) op een terrasje en raakte aan de praat met degene die daar toen een ronde van de Superenduro (Italiaanse enduroserie) organiseerde. Volledige over natuurlijke trails, met liftondersteuning. POV van alle stages staan op youtube. Ziet er goed uit. Toen niet aan toegekomen, was met iemand die de afdaling van Bormio 3000 al behoorlijk lastig vond dus wij zijn toen terug richting Bormio gereden.
https://www.trailforks.com/region/stelv ... ark-17825/

En niet zo gek ver daar vandaan lijken de 3-Länder Enduro Trails bij de Rechsensee me ook wel de moeite waard om eens te gaan rijden. Daar is een soort route uitgezet via verschillende liften en afdalingen.
https://www.trailforks.com/region/reschenpass-15641/
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ainsa Spanje ... hoewel ook daar liever in voor of najaar vanwege de temperatuur. Noorwegen is ook prachtig, net als Ijsland.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

+1 voor Ainsa

En als je er toch bent: Sierra de Guara is ook erg mooi, erg technische, natuurlijke tracks. Gids is wel een must.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Eerste gevolg van dit topic is een zomervakantie in Slovenie en het voornemen om ook (in t voorjaar) omgeving Finale ligure met een bezoek te vereren.

Gezien dat de zomervakantie in overleg gaat zijn alle ideeen betreft de alpen even een jaartje opgeschoven, ik kan er goed mee leven :D
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

baron062 schreef:+1 voor Ainsa

En als je er toch bent: Sierra de Guara is ook erg mooi, erg technische, natuurlijke tracks. Gids is wel een must.
+1 allebei gedaan, idd de moet waard
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

nielsvk schreef:Ik houd wel van dit soort topics, inspiratie om mooie trails te gaan rijden zie ik 100x liever dan geneuzel over materiaal.
...
Mee eens.
Goed materiaal is het halve werk, maar uiteindelijk gaat het om het rijden !
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Over wat voor soort trails hebben we het eigenlijk? Enduro met shuttle? Enduro met zelf omhoog fietsen? Downhill bike waardig met lift/shuttle?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Waar?
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Vraag ik me eigenlijk bij alle genoemde opties af :)
Plaats reactie