Waar laten jullie de veters van freeride schoen?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

:lol: :bier: :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Miker V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: za 23 augustus 2008, 01:45
Mijn mountainbike: Xtrail X0, Canyon Nerve CF 9.0
Contacteer:

Elvis1 schreef:Is dit een serieus topic...neehhh toch..waar laat ik me schoenveters?..potver...wat doen jullie met de oude lucht uit je achterband. :winkie:
Elvis is blijkbaar niet dood....
:D

Intussen alternatieve manier van inrijgen toegepast. Deed tot voorheen altijd uiteindes van de veters in de schoen tegen de voet, maar dat zat niet lekker en kwam los (met een veter in mijn tandwiel als resultaat).
Tip van veters op maat knippen ga ik ook nog toepassen :-q :-q
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Bij mijn Specialized 2FO zit een handig "elastiek" op de de tong waar je de veters onder kunt stoppen. simpel maar werkt perfect. Moet zelf ook makkelijk te maken zijn.

https://www.cyclestore.co.nl/specialize ... gKrmPD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

gewoon weg frotten :-q

met flats hoef je niet te trekken dus je schoenen hoeven niet super strak te zitten.. dus hoef ze niet elke keer te strikken :D

Afbeelding
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
ARi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 15:24
Mijn mountainbike: Liteville 301MK14

One Only schreef:Bij mijn Specialized 2FO zit een handig "elastiek" op de de tong waar je de veters onder kunt stoppen. simpel maar werkt perfect. Moet zelf ook makkelijk te maken zijn.

https://www.cyclestore.co.nl/specialize ... gKrmPD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat hebben mijn Adidas Terrex ook maar als je dat niet hebt kun je toevlucht zoeken in een "Shoelace buddy"

Veter los halen, opnieuw veteren en dan halverwege 1 gat links en rechts overslaan. Daarna de "Shoelace Buddy" in de vrijgevallen gaten installeren...... Je kunt ook de hele veter vervangen door Shoelace Buddies.....
Google is your friend :-)
Gebruikersavatar
roush99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 21:11

of de 5.10's gewoon inruilen voor shimano am series. heb je gelijk fatsoenlijke grip... :lol:

(aldus iemand die het nooit goed heeft kunnen vinden met 5.10's)
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

zegt meer iets over zijn skills :lol:
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Plaats reactie