Winterberg '17

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

An sich lukte nog steeds ~2 runs per uur, meer ga je ook niet halen wanneer je omhoog gaat wandelen...

Mega veel crashes overigens, merendeel door belachelijk veel wind.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

Afgelopen donderdag en vrijdag gereden..rustaaagghhhhh...echter veel was afgezet ivm prepareren voor komend evenement. Kleine lift was buiten werking. Voor de rest lag alles er piekfijn bij. Lag trouwens nog sneeuw voor de fanatieke wintersporter. Zou net niet genoeg zijn voor een zwarte afdaling.
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

iedereen moet vooral naar Winterberg blijven gaan.. kan ik teminste rustig in de lift stappen in Willingen :-q :winkie:
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

Idd..daar was ik afgelopen seizoen in een weekend met volle zon en veel dronken duitsers..geen fietsers
DaffyScalpel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 23 maart 2016, 21:13
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Carbon 2

Afgelopen Zaterdag, Zondag en Maandag in Winterberg geweest.. Zaterdag en Zondag lekker zelf met eigen Mountainbike routes gefietst en maandag dagje Downhill gedaan in het Bikepark! Super rustig :-)
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik was er zaterdag en zondag. Was inderdaad lekker rustig. Goed kunnen oefenen met technieken. Vooral de Freeride was erg leuk! de Singletrail was erg modderig en daar wat glijers gemaakt maar niets ernstigs.
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

ben gisteren weer eens sinds tijden in Winterberg geweest.. weet gelijk weer waarom we er nooit heen gingen.. man man.. vanaf 10uur tot 16:00 geen enkele rit op eigen tempo kunnen rijden (downhill track).. dan kom je lekker aan braapen en dan kijken die rental gasten je in de ogen en flikkeren ze hem er gewoon voor halverwege de track om vervolgens stapvoets voor je te gaan rijden.. of lui met XC helmpjes die lekker midden op de drops gaan staan koekeloeren en geen stap opzij doen.. :evil: drama dat Winterberg :roll:
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Thnx voor de reminder. Gewoon weer op doordeweekse dagen gaan dus.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

maaf2 schreef:Thnx voor de reminder. Gewoon weer op doordeweekse dagen gaan dus.
....of naar Hurtgenwald. Veel rustiger veel toffere lijnen. Jumps en kombochten zijn naar mijn idee ook veel fijner geshaped.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Als het druk is word ik ook niet blij van hurtgenwald eigenlijk. Laat staan met temperaturen van 20+ graden.
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Lac Blanc pieps! Iets langer in de auto, gewoon een weekend pakken. Langere tracks en voor elk skill level wat wils. Afgelopen weekend weer een fantastische tijd gehad daar.
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

twijg schreef:Lac Blanc pieps! Iets langer in de auto, gewoon een weekend pakken. Langere tracks en voor elk skill level wat wils. Afgelopen weekend weer een fantastische tijd gehad daar.
ken ik niet.. ff filmpjes gekeken en ziet er idd leuk uit :-q
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

twijg schreef:Lac Blanc pieps! Iets langer in de auto, gewoon een weekend pakken. Langere tracks en voor elk skill level wat wils. Afgelopen weekend weer een fantastische tijd gehad daar.
Heb je misschien tips voor een verblijfplaats daar?
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

RWEEDA schreef:
twijg schreef:Lac Blanc pieps! Iets langer in de auto, gewoon een weekend pakken. Langere tracks en voor elk skill level wat wils. Afgelopen weekend weer een fantastische tijd gehad daar.
Heb je misschien tips voor een verblijfplaats daar?
Wij hebben nu een aantal keer in het hotel boven op de berg geslapen, Les Terrasses Du Lac Blanc, link hier http://les-terrasses-du-lac-blanc.com. Eenvoudig maar goedkoop en bovenop de berg, 1 minuut vanaf de lift! Ontbijt zelf verzorgen want dat stelt niets voor.
Afgelopen weekend zaten we in hotel La Poste https://www.hotel-la-poste.com/nl/welkomstpagina.html, omdat Les terrassen volgeboekt was. Net zo eenvoudig maar vond het bed echt slecht (rugpijn). Als je kan kiezen zou ik voor de eerste gaan.
Overigens kan/mag je op de P bij het bikepark kamperen, dat zie ik daar ook veel gebeuren....
Ride it like you stole it!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Pfff, had ik weekendje lac blanc gepland (al maaaaanden gelden).... Is er wedstrijd precies in dat weekend. Mooi balen. Iemand ervaring met zowel La Bresse als Bad Wildbad? En suggesties welke van 2 beter is voor 2 dagen?
Plaats reactie