Chatel, 4 dagen biken. Of Aosta?!

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Oké, zoals het er nu uitziet wordt het Valle d'Aosta. Met dank aan jullie :D
Is als uitvalbasis Aosta het best? Want vandaaruit kun al gelijk omhoog, en het ligt redelijk centraal t.o.v. de andere gebieden?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Zeker, daarnaast hebben ze er een paar tenten met erg goede pizza's en een heel grote supermarkt direct naast de kabelbaan.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

DaanJ schreef:Zeker, daarnaast hebben ze er een paar tenten met erg goede pizza's en een heel grote supermarkt direct naast de kabelbaan.
Oké, thx.

Iemand nog tips voor een low budget slaapplek, waar we zelf kunnen koken? En waar ze de mogelijkheid hebben om de fiets te reinigen en te stallen?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Even inhaken hier.

Tips voor mtb-vriendelijke accommodatie in Aosta zelf?
Zijn er ervaringen met kort van te voren boeken (of gewoon ter plekke iets vinden) begin juli?

Ik heb al veel goede info gevonden over trails op de hellingen rond Aosta (buiten het bikepark), maar zijn er hier nog specifieke tips over dé must-do trails in de omgeving?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Aosta valley: La Thuile
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

cheeta schreef:Aosta valley: La Thuile
Ja, dat La Thuile de moeite waard is was mij al duidelijk. Op het youtubekanaal van La Thuile staan POV-video's van zo'n beetje alle trails daar, dus dat is goed te beoordelen wat de moeite waard is. Tenzij jij nog een geheimtip hebt!?

Waar ik specifiek naar vroeg was de hellingen rond de plaats Aosta. Via Trailforks en Strava is te zien dat daar veel trails liggen, veel alleen fietsend (of per shuttle misschien) bereikbaar. Als je omhoog fietst is het aardig om een idee te hebben dat de trail omlaag de moeite waard is ;-) Dus, iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Nou het bezoek aan Pila en een dag La Thuile zit erop.
Het was erg gaaf.
In Pila heb je veel verschillende afdalingen in een relatief klein gebied. Meer downhill-achtig en flowy trails. In La Thuile waren het vooral erg technische trails, variërend van moeilijk tot heel moeilijk. Heel gaaf om te doen.
Zeker een aanrader.

Hier een stukje in slowmo.


En real speed. Deze vond ik wel spannend. In het filmpje is niet te zien hoe steil het was, maar dat was het!
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Plaats reactie