Chatel, 4 dagen biken. Of Aosta?!

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Boter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 18 april 2012, 23:22

Dat is de deserpa trail.. Heeft wel wat weg van de bergstadl trail.. Vanaf de bergkam terug naar pila.
(en evt door naar het dal, 2000hm onafgebroken afdalen :-q )
Naast la thuile kan je ook nog naar breuil-cervinia met de meerdaagse liftpas.

Lekker rustig gebied aan de italiaanse kant van de matterhorn (op een uur rijden van aosta ongeveer),
Toen ik er was nog geen remkuilen en in een supermooie omgeving, ligt ook een stuk hoger. Kan je je zeker ook een dag vermaken..


*edit*
sik schreef:http://www.pila.it/en/mtb-tracks/

het bikepark van pila is natuurlijk wel veel kleiner dan portes du soleil. maar er zijn dan nog genoeg xc/enduro mogelijkheden, maar die zijn dan niet lift naar lift zoals in pds.

de meerdaagse liftpas is in de hele vallei geldig, dus ook la thuile en breuil-cervinia
dat dus...
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 888
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Boter schreef:Dat is de deserpa trail.. Heeft wel wat weg van de bergstadl trail.. Vanaf de bergkam terug naar pila.
(en evt door naar het dal, 2000hm onafgebroken afdalen :-q )
Naast la thuile kan je ook nog naar breuil-cervinia met de meerdaagse liftpas.

Lekker rustig gebied aan de italiaanse kant van de matterhorn (op een uur rijden van aosta ongeveer),
Toen ik er was nog geen remkuilen en in een supermooie omgeving, ligt ook een stuk hoger. Kan je je zeker ook een dag vermaken..


*edit*
sik schreef:http://www.pila.it/en/mtb-tracks/

het bikepark van pila is natuurlijk wel veel kleiner dan portes du soleil. maar er zijn dan nog genoeg xc/enduro mogelijkheden, maar die zijn dan niet lift naar lift zoals in pds.

de meerdaagse liftpas is in de hele vallei geldig, dus ook la thuile en breuil-cervinia
dat dus...
Deze trail:


Jullie brengen mij op ideeen... Ik zit zelf te kijken voor een trip, maar moet alleen dit jaar, dus ik blijf nog even onderzoek doen. (gaat om ergens eind mei begin juni).
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dan geef ik toch de voorkeur aan La Thuile K3... Die trail in Pila de eerste keer gereden in een wolk met <10m zicht (de high-tech 1-persoons stoeltjes lift moest speciaal aangezet worden om boven te komen) dan is zelfs het brede deel spannend...

Cervina was ik niet helemaal van overtuigd, dan ga ik liever naar PDS. Als je Morzine en Chatel bikepark, waar an sich ook genoeg te vinden is (wat betreft Chatel, Morzine en Les Gets kan ik redelijk volgen).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Boter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 18 april 2012, 23:22

Bedoelde ook meer de verschillende gebieden in de aosta vallei allemaal aandoen.. Zou zelf de volgende keer 2 dagen pila, een dag breuil en een dag la thuile doen. (la thuile ken ik niet maar staat bij deze op m'n lijstje)
Dan heb je best een afwisselende trip denk ik zo...

Pds heb ik alleen vanuit les gets bezocht, maar ik begrijp dat chatel dus een betere standplaats is?
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Chatel ligt wat centraler. Les Gets ligt in een uithoek, Morgins is de andere uithoek. Morzine en Chatel liggen er tussenin (kort door de bocht).
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 888
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Waar ik me over verbaas is de afstand naar bijvoorbeeld een La Thuile. voor 4 dagen even heen en weer en dan zit je minimaal 10 uur in de auto. Google Maps vanuit Utrecht
Waarom 4 dagen en niet bijvoorbeeld een week....
EDIT:
De vorige keer de Mont Blanc tunnel kostte me trouwens rond de 40 euro. Daarbij op tellend de tol in Frankrijk zou ik over Zwitserland rijden waarschijnlijk.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Tis ook maar net waar je van houdt, PdS is natuurlijk heel groot, maar ik vind het er persoonlijk vrij saai, zoals eerder gezegd echt zo'n massaal wintersport gebied, maar dan in de zomer. Zeker in Chatel vind ik het landschap een kale bedoening met vooral veel te grote kombochten, en te veel Engelsen :P Dan heb ik liever een iets natuurlijker aandoend bikepark, zoals Pila.
Boter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 18 april 2012, 23:22

Je kan het denk ik ook prima combineren als je via zwitserland rijdt.
Onderweg naar aosta (via sint bernard tunnel of pas is goedkoper) kom je langs chatel.
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Ik zou de pas doen, kost weinig extra tijd en je krijgt er een prachtige weg voor!
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

wanneer je via zwitserland rijdt nog even langs verbier en crans montana, 4 dagen is niet genoeg hoor :P
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Crans Montana inderdaad, wat een uitzicht op die baan. En onderweg rij je ook zowat langs Lac Blanc, altijd lekker om mee te pakken :)
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

sik schreef:wanneer je via zwitserland rijdt nog even langs verbier en crans montana, 4 dagen is niet genoeg hoor :P
Haha, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. :lol:

Begrijp ik nu goed dat Aosta uit 3 of 4 losse gebieden bestaat, die niet met elkaar in verbinding staan? Maar dat je wel alles kan pakken met 1 pas?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

ja, je hebt de stad aosta met van daaruit een cabinelift naar skigebiet pila.
en dan in de aosta vallei heb je nog andere gebieden, maar dat is dan nog een stukje rijden(met de auto).

of je daar zin in hebt wanneer je net vanuit nl bent gereden weet ik niet, dat is wel het voordeel van portes du soleil. je parkeert je auto en dan kan je daarna alles op de fiets doen.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Old 'n' Rusty schreef:Dat klinkt goed. Bedankt voor de tip!
We zijn per se van de grote sprongen, maar wel van technisch rijden. Zoals de X-line en de Bergstadt trail in Saalbach.
Dan zou ik zeker Avoriaz meepakken, er zitten bijna geen gaps tussen maar dat middenstuk is een en al wortels en bochten. Stikt er wel van de Britten maar daar hou ik persoonlijk wel van.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

sik schreef:ja, je hebt de stad aosta met van daaruit een cabinelift naar skigebiet pila.
en dan in de aosta vallei heb je nog andere gebieden, maar dat is dan nog een stukje rijden(met de auto).

of je daar zin in hebt...
Voor de SR39 van Morgex naar La Thuile maak je gewoon zin...
(is de special stage van Rally Valle d'Aosta met de fameuze Clio crash in 2014)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie