Downhill Race in NL?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
ElroyMorseTayson
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 26 oktober 2016, 11:03

Hallo allemaal
zijn er in nederland downhill race in 2016/2017????
zo niet zijn er mensen die geïnteresseerd zijn om evenementen te organiseren ?
en of geinteresseerd zijn om met mij evenementen te organiseren?

mvg elroy moonen
Laatst gewijzigd door George op zo 20 november 2016, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast en verplaatst naar een beter passend onderdeel.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Helaas mist Nederland een vrij essentieel soort landschap voor downhill..
Gebruikersavatar
ElroyMorseTayson
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 26 oktober 2016, 11:03

Landje Limburg ??
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ook daar volstaat 100-120mm max. XC gebied. Je zult toch (net) de grens overmoeten naar Blg en Dtsl.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Ik woon in Zuid Limburg maar zelfs hier is niks om te downhillen
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Gebruikersavatar
ElroyMorseTayson
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 26 oktober 2016, 11:03

Verkijk je niet Dennis1987 in valkenburg in heerlenheide enz.. zijn toch een heleboel mooie parcours
voor downhill niet dat je zegt van WOOOOUWWWW!!!!! maar er zijn best pittige tussen
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Ik woon in Heerlen. Ik fiets vaak op de Brunsummerheide en in Valkenburg kom ik ook vaker. Er zijn idd wel heuveltjes maar niks spectaculairs helaas.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Je kunt hier zeker erg leuk bergaf rijden, maar dat is nog steeds geen downhill.

Bij Drielandenpunt ligt een bikeparkje net achter de grenssteen, moet je wel lid worden/een dagkaart kopen bij Gelandefahrrad Aachen, hier wat info: http://www.trail-addicts.com/bikepark-drielandenpunt/" onclick="window.open(this.href);return false;.

Bij Maasmechelen Blg heb je Filthy Trails, http://www.filthytrails.be/EN/INDEX/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;.
In Nl's Limburg zelf zit niks.

Voerstreek en Vise kent ook echt mooie afdalingen, puur natuur, maar het blijft allemaal prima te doen met XC- en Trailfully's, 100-120mm. Hardtail ook geen probleem overigens.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ElroyMorseTayson
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 26 oktober 2016, 11:03

dennis ik heb je een pb gestuurd
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Ik woon ook in ZLimburg en ik rijdt vaak (of eigenlijk alleen maar) downhill of de wat heftigere AM paadjes (1a2x per week) en k moet zeggen dat er hier in t zuiden vrijwel niets te vinden in en al helemaal niet iets met uitdaging. Daarom ga ik vaak naar Duitsland of België of zelfs nog verder weg. Ik rij wel een "enduro" fiets zelfs voor hier in de buurt.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Er bestaat een mini downhill Cup. Wellicht kan je bij hen aansluiten als je iets wilt organiseren
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Mini DH cup? NK DH in Vielsalm? DH1 in Belgie?

En als jij mij een DH waardige afdaling kan noemen in NL ben ik je eeuwig dankbaar, scheelt weer 250km naar Malmedy/Hurtgenwald..
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De paar 'echte' die er zijn houden we lekker voor onszelf natuurlijk :winkie: .

Aachenerwald is verboden buiten het Bikeparkje om, en daar wordt op gecontroleerd. Als je daarbuiten illegaal gaat rijden kan het bikepark komen te vervallen, doe dat de bikers uit Aachen dus aub niet aan...

En bij Vise beneden Maastricht/Eijsden, omgeving Parc Julienne,op de helling links van de A2/E25, daar zou je eens kunnen gaan zoeken :-q .
Daar liggen een paar downhillwaardige afdalinkjes, die reden we bv nog niet met Let's Rides. Wat locals gaan er wel eens met de AM (Spectrals etc) naar toe, en 'wij XC-ers' rijden er ook (behoedzaam!) naar beneden, als we echte uitdagingen opzoeken. Relatief korte en krachtige steile afdalingen, hier en daar op de hellingen verborgen, met als nadeel dat je daarna meteen weer heel steil moet klimmen, en da's op de fiets met veel veerweg minder prettig. Wortels, drops, een paar verstopte schansjes, je moet ze weten te vinden, maar alles kom je er tegen. We verwerken ze vaak in de 'gewone' lokale rondjes, en de helft slaat ze dan over, omdat ze 'te' zijn.
En verder Zuidwaarts, richting Luik, is er steeds meer en meer te vinden.
Limburg zelf: nada.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

aurelius schreef:Aachenerwald is verboden buiten het Bikeparkje om, en daar wordt op gecontroleerd. Als je daarbuiten illegaal gaat rijden kan het bikepark komen te vervallen, doe dat de bikers uit Aachen dus aub niet aan...
Als het bikepark gesloten zou worden, dan zou ik daar de autoriteiten voor verantwoordelijk houden, en niet Jan de Mountainbiker. Net zoals de autoriteiten er ook voor verantwoordelijk zijn, dat Jan de Mountainbiker daar over de grens officieel nergens normaal mag mountainbiken. Want zo'n bikepark is alleen maar een alternatief voor een kleine minderheid.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Afbeelding
Plaats reactie