DH/FR/TRAIL bike advies gevraagd

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Bij hetgeen jij met je fiets wilt gaan doen past een degelijke Enduro het beste.
Ik heb ongeveer een jaar geleden ook de overstap gemaakt van een XC fully naar een Enduro fully. Een wereld van verschil. Ik heb gekozen voor een Nukeproof Mega frame met achter 130mm en voor 160mm. Verder met 650b banden. Zowel als op de Posbank, als in de hoge alpen kan ik er super mee rijden. Ook een aantal keren bikepark mee gedaan, geen enkel probleem.
Maar omdat ik afgelopen vakantie in Davos merkte dat ik met name in de bikeparks nog hoger, verder, en harder wil springen er een maand geleden voor gekozen om er nog een dikke freeride fiets bij te kopen.
Dat is een Propain Spindrift geworden met 180mm voor en achter. Dit is een fiets die absoluut niet voor klimmen geschikt is. Maar dalen, springen, landen doet ie als een malle.

Maar nogmaals, in jouw situatie, met jouw budget, probeer een mooie enduro te vinden. Dat zijn echt allround fietsen. T liefst met een dropper erin, waardoor je met name in de parken je houding kan veranderen.
Ik, en met mij alle anderen natuurlijk ook, zijn benieuwd wat je keuze gaat worden.
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

Juan007 schreef:Allen,

Ik ben nieuw op dit forum maar lees wel al een aantal jaar mee. Ik ben een fanatieke mtb'er die graag voor de spanning en snelheid gaat. Ik ben vooral gek op het rijden van snelle smalle trails met hoogtes om ook jumps te kunnen maken.

Op dit moment ben ik mij aan het orienteren omdat ik een nieuwe bike ga kopen. Kortgezegd wil ik er bikeparks zoals Winterberg mee kunnen bezoeken maar ook zo nu en dan de trails van Schoorl e.d. mee op zoeken. Belangrijk voor mijn nieuw fiets is dat ik er mee kan springen. Op dit moment is mijn budget €2.500,-

Kunnen jullie mij wat fietsen adviseren?

Mijn tip, de Kona Process 153. Hier in de uitverkoop voor jouw budget (maatje M, weet niet hoe lang je bent?):
http://www.bikeplanet.nl/discount/mtb/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Thanks voor de tips!
Skenkz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 6 maart 2016, 19:42

ligt eerlijk gezegd allemaal aan je ervaring en skills zogezegd
Wild enough to break it - Smart enough to make it!
Pascallo86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 23:55
Mijn mountainbike: Look 986 epost en cannondale gemini 900

Voor dat geld is er veel leuks te koop let vooral wat voor veer systeem de achterkant van een bike heeft hier zit veel variatie in namelijk meer schanierpunten betekent ook vaak een minder stijve bike en duur in onderhoud
Blup blup en bagger..... i love it
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Pascallo86 schreef:Voor dat geld is er veel leuks te koop let vooral wat voor veer systeem de achterkant van een bike heeft hier zit veel variatie in namelijk meer schanierpunten betekent ook vaak een minder stijve bike en duur in onderhoud
De meeste single pivot staan anders nu niet bepaald bekend om hun super stijve achterbrug...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie