Megavalanche 2017

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Zat even op de website te kijken maar hoe werkt het precies?
Op vrijdag een kwalificatie voor de start volgorde op Zondag of gaan op Zondag alleen de snelsten naar beneden?
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

op vrijdag starten de kwalificaties in groepen en afhankelijk van de uitslagen van die kwalificaties worden de race groepen ingedeeld (zie de plekken in lijstje hieronder). Er zijn 5 race groepen en die worden verdeeld over de zaterdag en zondag.

Dus afhankelijk van je kwalificatie run moet je zaterdag of zondag de race rijden 8) Ik zat vorig jaar in de mega challenger en dus op zaterdag

Zaterdag
09:30am : Start MEGA CHALLENGER (from the 39th till the 77th) or 342 riders.
From 09:45am : Affinity 1 – Start upon arrivals.

Zondag
9:00am : Start MEGAVALANCHE from 1st to 35th of each qualification wave.
10:00am : Start MEGA AMATEURS from 71th to 94th of each qualification wave
From 10.15am : MEGA AFFINITY 2 114th to 130th of each qualification
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

OK thx.
Je rijdt 'm dus zowiezo 2 x dat weekend.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Nee..
* 1x de qualificatie track op vrijdag (begint op ~2800m en eindigde afgelopen jaar in Alpe d'Huez bij het sportcentrum, voorheen klaarlijkelijk iets lager in Huez)
* 1x de hele track van 3300m (~Pic Blanc) naar Allemond op zaterdag of zondag

Hebben vrij weinig gemeenschappelijk...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Misschien nog wel beter dus.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Vorig jaar heb ik IIRC een bevestigingsemail gekregen dat de inschrijving geaccepteerd was, ondanks dat ik in de eerste 5 minuten heb ingeschreven heb ik die nog niet voorbij zien komen...

Heeft iemand al een bevestiging ontvangen?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

Ik heb vandaag een bevestiging ontvangen.


Wat ze verder bedoelen met nr 1-35 etc is per kwalificatiegroep. Kwalificaties gaan per +- 150 man en vanuit elke groep gaan de 1e 35 naar de pro klasse, de volgende +-35 naar de Challenger klasse etc. Is een beetje vaag omschreven.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Is inderdaad vandaag bevestigd...

Dat is wat ze bedoelen, alleen zijn ze erg slecht in het opschrijven (nummers volgen elkaar ook niet op). Ze verdelen rijders met palmares over de groepen, zodat je geen groep hebt met Remy Absalon, Jerome Clementz, Cedric Gracia, Barelli, etc...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Mbos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Strive (AL Race)

Ook weer ingeschreven, 3e keer nu en 3x is scheepsrecht ga ik vanuit na lekke banden (2015) en harde crash (2016). En weer op de camping in Allemond. Waar overnachten jullie?
Lubberts10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 juli 2016, 19:26
Mijn mountainbike: Ghost Kato FS3
Contacteer:

Bij mij is het de bedoeling om ook op de camping te gaan staan. Op welke camping sta jij? Hebben er mensen nog andere aanraders voor een goeie camping?
Op mijn blog http://www.marklubberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik geschreven over het fietsen van de:
- Drenthe 200
- Megavalanche
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Vanaf wanneer zijn jullie daar aanwezig?
Ik zie dat op de website het aanmelden al op dinsdag begint maar op Vrijdag pas de kwali is.
Kan je bijvoorbeeld ook pas op donderdag middag je daar melden?
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

wij zijn er de zaterdag ervoor al.. vorige keer kwamen wij op woensdag aan en dat was veel te kort dag.. dat rijden daar is veel te bruut :lol: plus 1 dagje acclimatiseren beviel ons ook niet zo goed :roll:
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

kingjoop schreef:wij zijn er de zaterdag ervoor al.. vorige keer kwamen wij op woensdag aan en dat was veel te kort dag.. dat rijden daar is veel te bruut :lol: plus 1 dagje acclimatiseren beviel ons ook niet zo goed :roll:
O.K. thx. :-q
Het is dus O.K als je op woensdag aankomt.
Ik zit m'n vrije dagen een beetje te plannen.
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

ja, das prima te doen.. ik ben toen dinsdags na het werk in de auto gestapt en kwam er op woensdagmorgen aan.. ff paar uurtjes geslapen en daarna gelijk gaan rammen :-q
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
CarlosG
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 23 januari 2017, 10:39

The Funk Soul Brother schreef:Dit staat al jaren hoog op mijn bucketlist. Tijd om er in 2017 werkelijkheid van te gaan maken. Gaan er mensen vanuit omgeving Amsterdam?

Ik ben nieuw op dit forum en ook in dit prachtige land. Ik ben geïnteresseerd in deelname aan een groep gaat mega17, ik ben al geregistreerd en wonen in schiedam, maar nog niet bedacht hoe om te reizen naar Alpe d'huez. Ik zou het leuk vinden om mee te doen uit amsterdam. Wil je reiskosten te delen? Google vertaler moet me helpen, sorry voor mijn slechte nederlandse taal.
Plaats reactie