Megavalanche 2017

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

wellicht weer een Megavalanche Forum app maken op whatsapp zoals vorig jaar? altijd handig om vragen te stellen en of af te spreken ter plekke 8)
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Lubberts10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 juli 2016, 19:26
Mijn mountainbike: Ghost Kato FS3
Contacteer:

Ik weet niet hoe dat toen is gegaan, maar lijkt me handig. :-q
Op mijn blog http://www.marklubberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik geschreven over het fietsen van de:
- Drenthe 200
- Megavalanche
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

volgens hebben we toen allemaal een telefoon nummer naar 1 persoon gestuurd en die heeft de groep aangemaakt 8)
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Lubberts10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 juli 2016, 19:26
Mijn mountainbike: Ghost Kato FS3
Contacteer:

Wil ik wel doen. Even een pbtje naar mij?
Op mijn blog http://www.marklubberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik geschreven over het fietsen van de:
- Drenthe 200
- Megavalanche
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

send 8)
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Iedereen die meedoet dit jaar veel succes! :-q
Ben er zelf dit jaar niet bij maar volgend jaar zeker weer!
Ride it like you stole it!
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Succes voor de mensen die meedoen!
Deze staat ook nog steeds op mijn bucketlist, maar ik heb nog geen enkele ervaring met enduro/downhill, enkel met crosscountry (NL, BE en enkele keer FRA). Mijn plan is dan ook om eerst eens enkele clinic te doen bij mikey's bike adventures oid en één of meerdere vakanties (mikey's, legenduro, etc.). Dit lijkt me een goede eerste kennismaking?

Nu ben ik wel benieuwd op wat voor fietsen jullie de megavalanche allemaal rijden? Ik denk zo'n 150-160mm vering voor en achter?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Uitzonderingen daargelaten zijn het 160 +/- 10 enduro fullies (Kona Process, GT Sanction, Giant Reign, Scott Genius LT, YT Capra, Santa Cruz Nomad, Nukeproof Mega, etc...) uitgerust voor de omstandigheden ter plaatse qua remmen en banden (richting DH spec of full DH spec).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Ben benieuwd naar de ervaringen?
Start main race niet vanaf de gletsjer zag ik.....
Ride it like you stole it!
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

twijg schreef:Ben benieuwd naar de ervaringen?
Start main race niet vanaf de gletsjer zag ik.....

Ik ook!

Incl. Het foto en filmmateriaal :D
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Op pinkbike staat nu een filmpje met een Mass start van de Megavalancha.
Op 1.43 minuut zie je een oranje shirt en een kanariegele DH bak.
Volgens mij schuift King J. daar naar beneden.
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

klopt! :-q

op woensdag mijn rechterwijs vinger tijdens een crash(je) zwaar gekneusd en gelijk zo dik als een pad.. kwally nog geprobeerd maar bij de wedstrijd maar achteraan gaan staan.. ik had hem gehoopt in ieder geval rustig uit te kunnen rijden.. maar na voor Alpe d'Huez 5x op me smoel gegaan te zijn omdat ik niet meer kon remmen ben ik er uit gestapt om erger te voorkomen :lol:

mooi weekje gehad daar echter de mega zelf was beetje in het water gevallen voor me door een suffe wijsvinger die ut niet meer deed :-{ :((

Massa start op de gletsjer blijft toch dikke fun (daarom wou ik ondanks me zere klauw hem toch doen) :lol: sneeuw was niet te doen dit jaar.. dikke slush puppy :roll: maar de pret was er niet minder om.. kan me voorstellen dat als je voor de race gaat je daar aardig naar de klote op gaat :lol:
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Suc6 met je klauw.
Evengoed toch nog een mooie trip gehad zo te lezen :-q
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

kingjoop schreef:klopt! :-q

op woensdag mijn rechterwijs vinger tijdens een crash(je) zwaar gekneusd en gelijk zo dik als een pad.. kwally nog geprobeerd maar bij de wedstrijd maar achteraan gaan staan.. ik had hem gehoopt in ieder geval rustig uit te kunnen rijden.. maar na voor Alpe d'Huez 5x op me smoel gegaan te zijn omdat ik niet meer kon remmen ben ik er uit gestapt om erger te voorkomen :lol:

mooi weekje gehad daar echter de mega zelf was beetje in het water gevallen voor me door een suffe wijsvinger die ut niet meer deed :-{ :((

Massa start op de gletsjer blijft toch dikke fun (daarom wou ik ondanks me zere klauw hem toch doen) :lol: sneeuw was niet te doen dit jaar.. dikke slush puppy :roll: maar de pret was er niet minder om.. kan me voorstellen dat als je voor de race gaat je daar aardig naar de klote op gaat :lol:
Spoedig herstel gewenst! De start in de sneeuw hoort bij de Mega imho dus top dat je die nog mee hebt kunnen pakken. Met alle foto's en video's die ik voorbij zie vliegen wordt mijn enthousiasme voor 2018 weer flink aangewakkerd!
Ride it like you stole it!
Hielsch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 10:48
Mijn mountainbike: Van Tuyl VT 230

oei, succes met het herstel! Maarja, dit is de inzet he :)
Plaats reactie