BMX-en in Zuid Limburg?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

Hoi,

hopelijk het juiste forum hiervoor, zo niet, verplaats gerust:

Mijn zoon wil actiever gaan BMX-en.
Hij is natuurlijk op straat en bij het lokale skate baantje vanalles uit aan het proberen, maar ik zoek eigenlijk iets waar hij met andere kids samen kan BMX-en.

Weet iemand een club, lokatie etc rondom Maastricht? Internet geeft maar heel weinig resultaat, ik kan me niet voorstellen dat er niet in groepsverband gereden wordt hier in Limburg...

thanks!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Racing? Landgraaf.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

Sorry, freestyle had ik er bij moeten vermelden. Maar die TWC landgraaf zal ik zeker ook eens laten zien.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Maastricht heeft wel een aardig skatepark langs de Maas. Stukje rijden maar Genk heeft echt een mooi park, voordeel ook is dat het onder een viaduct ligt dus heb je er ook wat aan als het regent.

Groepsverband is anders bij street/park bmx. Echte clubs zijn er niet, het gebeurt meer met vrienden onderling, meestal kom je daar wel mee in contact als je vaker dezelfde parken rijdt. Met enige regelmaat worden er ook jams gehouden (soort van toertocht maar dan in een skatepark) en daar leer je ook zat mensen kennen.

Ik zou http://031bmx.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; in de gaten houden wat er georganiseerd wordt.
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

14 December zal er in Breda een BMX avond worden georganiseerd in Pier15.
Uiteraard is BMX040 in Eindhoven een perfecte hal om te rollen en meer mensen te leren kennen van de scene.
Verder word er inderdaad veel op straat gereden, hoe meer er buiten gerold worden, hoe sneller je andere tegen zal komen.
In omgeving Maastricht zijn diverse pumptrack en skatebanen geweest, maar ik durf zo niet meer te zeggen welke nog bestaan. Uiteraard is Wood15 nog een leuk park om binnen te gaan rollen, maar dat is niet heel erg op BMX freestyle street gericht, maar wees creatief en je kan er een leuke dag vullen.
NextBikeParts
Ride your own way!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooiste park dichtbij: Sittard, Wood 15, http://wood15.eu/#nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Mag je ook met de MTB op. Kinderfeestje gedaan met 9-jarigen. Inslaand succes :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

thanks, ik zal de sites en lokaties eens bezoeken. wood15 lijkt me inderdaad leuk ook om te starten ivm bmx clinics die je zou kunnen doen.
Maastricht op de Griend hoorde ik laatst ook, niet ver weg dus zeker eens bezoeken. Genk is ook maar een steenworp, maar inderdaad wat lastiger om als 11 jarige even heen te gaan.
Tuup J
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 594
Lid geworden op: za 28 juni 2003, 15:38
Mijn mountainbike: Evil Uprising

The promise skatepark in Heerlen, bij Kaldeborn sporthallen (tennis en indoor voetbal)
Life begins at the end of your comfortzone.
Plaats reactie