dh bike

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EVO1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 6 april 2015, 14:17
Mijn mountainbike: cube nutrail pro fatbike

ik ben aan het rondkijken voor het nieuwe seizoen naar een dh bike in de prijsklasse van 2000/2500 euro
ik heb de volgende bike's ingedachten allemaal met 27inch wielen wat zijn de zwakke en sterke punten van de 3 bike's
YT tues al 2015
PROPIAN rage 1 2016
GIANT glory 2
alle 3 de bike's kom ik regelmatig tegen in winterberg(giant natuurlijk in de verhuur)
zelf heb ik op 1 staan de YT alleen lees ik veel negatieve reacties op de service . bij de PROPIAN twijfel ik over de manitou eldorado expert vork (wel een mooie vork om te zien)nu kan je de propian ook zelf samenstellen maar dan ga ik over de 2500 euro . heb pas geleden de GIANT gehuurd om te kijken of het was (park braunlage) wel een fijne fiets maar niet meer dan dat

wat zijn jullie bevindingen/reacties kan maar 1 keer het geld uitgeven

gr EVO1
Laatst gewijzigd door EVO1 op zo 4 oktober 2015, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Heb je ook gedacht aan andere merken zoals Radon...?
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Commencal, ook directe verkoop. Soms leuke aanbiedingen van uitloop modellen. Of zelf samenstellen, kun je ook dingen weg laten die je zelf (nog) hebt.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Oh, en een fiets die Pro-Pain heet (voor pijn). Dat gaat er bij mij niet in ;)
Gebruikersavatar
EVO1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 6 april 2015, 14:17
Mijn mountainbike: cube nutrail pro fatbike

mud mate de radon is niet meer leverbaar en wat ze aanbieden is 26inch aangezien alle merken overstappen op 650b dan zou ik gek zijn als ik een 26 inch zou kopen (mijn mening)
kusanagi commencal had ik al naar gekeken en zelf samenstellen heb ik ook aan gedacht maar dat is best prijzig aangezien ik nu geen bike meer heb
aangezien ik nogal eens een schuivertje maak doet Pro-Pain zijn naam wel eer aan
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Waarom zou je gek zijn om een 26" te kopen?
Alleen maar omdat alle merken volgens jou overstappen op 27,5" ? In het dh valt dat nog reuze mee namelijk. Denk dat 26" altijd wel zal blijven voor die discipline.

Overigens zelf in Winterberg een ritje op een 27.5 glory gemaakt, maar vond 'm stuk minder wendbaar dan mijn 26" session. Santa Cruz v10 in 27.5 vond ik echter wel weer een pareltje.
Laatst gewijzigd door maaf2 op zo 4 oktober 2015, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EVO1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 6 april 2015, 14:17
Mijn mountainbike: cube nutrail pro fatbike

maaf2 mischien heb je wel gelijk maar ik stap over op 27.5"
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

EVO1 schreef:ik ben aan het rondkijken voor het nieuwe seizoen naar een dh bike in de prijsklasse van 2000/2500 euro
ik heb de volgende bike's ingedachten allemaal met 27inch wielen wat zijn de zwakke en sterke punten van de 3 bike's
YT tues al 2015
PROPIAN rage 1 2016
GIANT glory 2
alle 3 de bike's kom ik regelmatig tegen in winterberg(giant natuurlijk in de verhuur)
zelf heb ik op 1 staan de YT alleen lees ik veel negatieve reacties op de service . bij de PROPIAN twijfel ik over de manitou eldorado expert vork (wel een mooie vork om te zien)nu kan je de propian ook zelf samenstellen maar dan ga ik over de 2500 euro . heb pas geleden de GIANT gehuurd om te kijken of het was (park braunlage) wel een fijne fiets maar niet meer dan dat

wat zijn jullie bevindingen/reacties kan maar 1 keer het geld uitgeven

gr EVO1
Niks mis met een Dorado, kan makkelijk mee met een Boxxer of Fox 40 qua demping.
Gebruikersavatar
EVO1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 6 april 2015, 14:17
Mijn mountainbike: cube nutrail pro fatbike

ik heb vorige week yt een mailtje gestuurd maar tot op heden nog niks gehoord
op pinkbike zijn ze wel positief over de Dorado
zit er over na te denken om volgende week naar Beerfelden te gaan daar is de testcrew van Propain met div bike's
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Ik heb net een YT Tues Comp binnen, van het weekend even testen in Winterberg. Ze zijn inderdaad erg sloom met reactie op de mail. Ze sturen de bike wel volgens schema op als je er een bestelt. Kan je wel even laten weten hoe 't rijdt na het weekend. Reed voorheen op een oude Trek Session en een nieuwe Giant Reign.
Gebruikersavatar
EVO1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 6 april 2015, 14:17
Mijn mountainbike: cube nutrail pro fatbike

ben wel benieuwd naar je bevindingen DaanJ
ik ga volgend weekend naar winterberg en zondag door naar Beerfelden (3uur verder) om te kijken of de Propain wat is
hoelang was de levertijd van de YT
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Gaat niets boven zelf testen inderdaad. De YT werd een paar dagen voor de 'expected date' die aangegeven stond op de site verzonden met DHL, dus daar zijn ze in ieder geval niet sloom in.
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

Pinkbike heeft net een review van de YT Tues comp uit: http://www.pinkbike.com/news/yt-tues-cf ... -2015.html" onclick="window.open(this.href);return false; Misschien dat dat helpt met kiezen...
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Yes, net terug van Willingen/Winterberg, en kan beamen dat de YT gewoon een prima bak is. Lekker veel grip in de bochten, stabiel in een rechte lijn, geeft veel vertrouwen, is lekker stil en je kan er gewoon erg hard mee. Beetje overkill voor daar, maar wel lekker :D Wat zwaarder dan de Trek, die iets makkelijker over jumps popte, maar voelt ook wat meer solide aan. Ben er iig erg blij mee!
Plaats reactie