Big 5 bike challenge Oostenrijk

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

kjvandongen schreef:Idd mooi gebied en goed ingericht op mtb-ers.
Met de JokerCard heb je onbeperkt toegang tot alle liften en ben je verzekerd van diverse mooie afdalingen. Bij de meeste hotels/pensions is de JokerCard inbegrepen als je meerdere nachten verblijft.
Have fun!
Alle liften? Leogang niet onbeperkt toch?
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Klopt; alle liften in het gebied saalbach hinterglemm.
En het verschil met pds is wel de omvang. Pds heeft veel meer km's. Toch keer ik ook regelmatig naar saalbach hinterglemm terug vanwege de mooie trails. Er is genoeg te doen voor een aantal dagen.

Let wel even op de openings data van de liften. Niet alles gaat tegelijk open! De schattberg express is volgens mij de laatste die open gaat en die geeft toegang tot ( voor mij) de leukste trails ( x line en hackelbergtrail / bergstadltrail.
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Bij deze: had ze toch nog in mijn mailbox staan:


14. bis 17.05.2015: Kohlmaisbahn
18.05. bis 26.10.2015: Reiterkogelbahn
04.06. bis 04.10.2015: Kohlmaisbahn
20.+21.06.2015 und ab 27.06. bis 20.09.2015: Schattberg X-press
27.06. – 20.09.2015: Zwölferkogelbahn

Asitzbahn:
14.05. bis 17.05.2015 DO-SO bis Mittelstation
20.05. bis 07.06.2015 MI-SO + FT bis Bergstation
10.06. bis 27.09.2015 täglich bis Bergstation
30.09. bis 01.11.2015 MI-SO + FT bis Bergstation
dirty sanches
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: za 27 december 2008, 21:54

Bike hotel Conrad ! Kost een 6pers app 120€per dag inclusief de jokercard. Je mag iedere dag van je verblijf 1x gebruik maken van de lift in leogang.
Je hebt geen extra kosten bij de 120€. En het zijn hele nette app. bedden zijn ook erg goed. En je rolt de heuvel af en struikeld over de eerste lift.
Big 5 helaas vorig jaar niet helemaal kunnen doen! Een afdaling was dicht vanwege landverschuiving en een lift was nog niet open. We waren net een week te vroeg.
Maar is zeker een aanrader. En er zijn natuurlijk 100 andere mogelijkheden, maar die zijn allemaal duurder of veel verder weg. En je hebt trouwens geen autobahn vignet nodig voor het stuk in Oostenrijk. De grens over rij je het laatste stuk niet over snelwegen.
Omgeving is super en iedereen is erg vriendelijk.
En technisch niet uitdagend! Even verder kijken dan je neus lang is, er is daar heel veel mogelijk. Neem een gids voor een dag, en je hebt je uitdaging. En alle wandelroutes mag op gefietst worden. Fairuse policy of zoiets. Zolang je elkaar maar respecteert.
Wij gaan dit jaar weer.
rubkuh
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 14:14
Mijn mountainbike: Trek Remedy

Heren,

Misschien kan iemand me helpen. Ik ga zondag 28 juni de big 5 fietsen. Alleen heb ik niet helemaal duidelijk of dan alle 5 de liften open zijn....?
Heb de site bekeken maar daar kwam ik niet helemaal uit.

Bedankt!
==TREK REMEDY==
dirty sanches
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: za 27 december 2008, 21:54

Wij gaan 11-14-06-15 en volgens mij zijn dan 4 liften open! En de schatbergexpress gaat een week later open. Dus je zit goed.
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

check mijn overzicht hierboven, rubkuh. Deze heb ik van Conrad. Wij hebben onze reis hierop gebaseerd, en gaan 11 tm 16 sept. Kun je als je terug bent,(of anderen), eens laten weten hoe het was? Mss kan ik dar weer wat tips uithalen! thx!
rubkuh
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 14:14
Mijn mountainbike: Trek Remedy

Aan kijk dit is wat duidelijk er dan die andere site, dus alles is open op 28 juni..
ik zal een klein verslagje maken :D
==TREK REMEDY==
rubkuh
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 14:14
Mijn mountainbike: Trek Remedy

Maakt het eigenlijk uit waar je start?
==TREK REMEDY==
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

We gaan 16 t/m 19 juli en slapen in een Schneekristall apartement. Goedkoper dan bike hotel Conrad; ik ben el cheapo :D
De Big 5 gaan we, denk ik, op dag drie doen. Ik ben erg benieuwd en heb heel veel zin!

Ben ook wel benieuwd naar jullie verslagen rubkuh en dirty sanches. Tips, trucs?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
dirty sanches
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: za 27 december 2008, 21:54

Stuur maar eens wat foto's van het app. Als je wil.
Ben wel benieuwd! Bij Conrad was een 6 pers 120€ met 6 lift passen en geen borg beddengoed en eindschoonmaal toeslag.
Dus gewoon 120€ zonder extra kosten.
4 pers is 92€ incl passen.
Hele fijne bedden en een heel net app.
En Conrad ligt naast de lift. Vanaf de voordeur is het 50mtr bergaf naar de lift.
Maar veel plezier daar. Is echt super daar.
En zeker naar Saalbach en leogang gaan.
dirty sanches
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: za 27 december 2008, 21:54

Oh ja, hangmann 1 en 2 zijn ook echt gaaf. Liggen in leogang.
Verder is de hackelberg trail erg vet. Bij ons was de lift helaas dicht! Dus taxi genomen.
Wij zijn veel op de milka line geweest in Saalbach.
Wij hadden veel niveau verschil in de groep. Dus hier was het voor iedereen erg leuk.
Kan niet anderes zeggen dat 3 dagen daar eigenlijk te kort is. Je zou echt een week moeten gaan om daar alles gedaan te hebben.
En ja, al die berghutten zijn ook erg aangenaam!!!
Neem niet te veel spare spul mee! Als je materiaal in orde is red je het daar makkelijk. En met 7 fietsen winkels hebben ze altijd wel het juiste spul liggen.
Zorg wel voor de juiste bescherming.
En verder niet te veel plannen vooraf! Go with the flow, en gewoon genieten.
Echt een aanrader. Oh ja, je hebt geen vignet nodig. Vanaf de grens ga je verder op N wegen. +/- laatste 70km. Dus dat geld kun je sparen.
Supermarkten zijn kwa prijs en aanbod vergelijkbaar met hier.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Thx voor de info! De trails staan genoteerd :-q

Hier een link, met foto's, van het apartement http://www.appartement-saalbach.com/en/apartments
We gaan maar met z'n tweeën, dus de keuze was beperkt. Maar we betalen nu €60 zonder extra kosten.

Wat heb je aan de berghutten? Gebruik je, behalve in een bikepark, ook een full face helm?

We hebben vier dagen om te biken en plannen is nooit mijn sterkste kant geweest :-D
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Berghutten, kun je uitrusten, eten en drinken, en van het uitzicht genieten. :-D , Bergstadl en hackelberg trail, zijn aanraders, zelf meerdere keren gereden, met fullface op, maar dat is een afweging die je zelf moet maken, hangt ook van je skills en snelheid af.

http://www.pinkbike.com/photo/9951567/" onclick="window.open(this.href);return false;
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
dirty sanches
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: za 27 december 2008, 21:54

Berghutten, super lekker eten en lekker weizen bier of een radler!
Ik heb voor de gelegenheid een met parachute gekocht. Zit super en nog heel licht ook. Maar wel dat beetje extra bescherming. En zeker een set knie en elleboog bescherming! Met al die wortels en grote stenen echt nodig.
Plaats reactie