Big 5 bike challenge Oostenrijk

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Had ze geen full face op?

Enne, het mijn..., niet me...
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Nee dat vond ze niet nodig ..........
who dares wins
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Dat is sterk, trek-y, dat verhaal ken ik.
Wij zijn met zijn 5-en van 3 t/m 8 september ook in Glemmental(Conrad) geweest. donderdag, de 7e wilde we de big 5 op eigen houtje gaan doen. Dat kan prima, want we kennen alle afdalingen/route. Omhoog gegaan bij Milka/Panorma, en toen via wurzeltrail naar Hot- Shots gefietst. Vrij snel in die afdaling, ben ik over de kop gegaan, en heb mijn sleutelbeen gebroken. Ik dacht nog naar beneden te kunnen rollen, maar, dat ging echt niet meer. Ik ben ook met een Quad van de berg af gehaald, en naar Leogang gebracht. Onderweg, vertelde die man op de quad, waar ik achterop zat, dat er een paar dagen eerder een Nederlandse vrouw op haar gezicht was gevallen, en met de heli. moest worden afgevoerd. Heftig hoor. Hij vertelde wel, dat hij die vrouw enkele dagen later alweer beneden bij de lift had gezien.
Mijn bike heeft idd ook in die ruimte gestaan. maar die was niet de enigste. Stonden veel dikke DH bakken. En die medewerker zei, zeg maar welke de jouwe is.....
heb jij btw. die quad moeten betalen? ik heb er een factuur voor thuis gekregen.
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

owww hehe ja dat klopt we zijn daar gebleven. en mijn vrouw heeft daar nog een weekje rond gelopen. ze wou niet weg maar gaan wandelen............. ik heb niks hoeven betalen. ik heb via de alarm centrale van de verzekering alles geregeld. wel hebben we de quad chauffeur (Cristian) persoonlijk nog opgezocht om hem te bedanken, en bij het ophalen van de fiets wat geld gegeven aan die jongen zodat ze samen een biertje konden drinken.
who dares wins
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Belg. Om nog even terug te komen op jou vraag of ik een rekening heb gehad. Kreeg er een van de helikopter. Moest een deel zelf betalen. Uiteindelijk contact opgenomen met mijn sport verzekering en sos internationaal en niks meer van gehoord.
who dares wins
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Toch weer saalbach geboekt voor de 3e keer! De meeste routes gefietst op het moment maar het blijft een top bestemming! 6 tot 20 augustus weer de Alpen onveilig maken :)
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

vettt wij hebben ook weer geboekt..26 juli tot weet ik veel augustus :D :-D
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Hier ook weer Hinterglemm. Vorig jaar was een groot succes. Half augustus zitten we er weer.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Vanaf 7 juli vier dagen daar voor de derde keer :-q
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik ben er vanaf 8 juli. Nooit eerder geweest (met fiets). Ben erg benieuwd, hoop aan te haken bij wat gevorderden die de weg daar beter kennen :)
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Volgende week naar Hinterglemm.
Verwachten na de droge periode ineens aardig wat regen. Dus full fenders mee die
kant op... En de klimbenen niet vergeten ;)

Ter Info:
Houdt er rekening mee dat de lift (kohlmais) naar de o.a. Milka Line in Saalbach gesloten is wegens het
bouwen van een nieuwe lift. Er is een andere lift open maar deze ligt een paar km voordat je
Saalbach binnen rijdt aan de rechterkant. (Bij Jausern (schonleitenbahn.)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

wat moet ik verwachten van de ondergrond van de trails? Bijv Milka line enz. Liggen daar grote losse stenen of meer kleiner grind?
Heb een paar banden om uit te kiezen (HR II, Minion DHRII, Minion SS) en vroeg me af wat de beste combi zou zijn.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Milka is de blauwe route. Vooral harde ondergrond met klein grind en steen. Overige trails hard met klein tot middelgrote stenen en gruis. Wurzeltrail is vooral boomwortels zoals de naam weggeeft.

Zelf gereden met 2x conti Mountainking 2.4 en de combi conti der kaiser en baron. Afhankelijk van je rijstijl merkte ik dat de conti leider en baron meer vertrouwen geeft.

Weet niet welke van maxxis daarmee vergelijkbaar zijn. Daarnaast hangt het ook erg af van de weersomstandigheden. Regen of juist gortdroog.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bram87 schreef:wat moet ik verwachten van de ondergrond van de trails? Bijv Milka line enz. Liggen daar grote losse stenen of meer kleiner grind?
Heb een paar banden om uit te kiezen (HR II, Minion DHRII, Minion SS) en vroeg me af wat de beste combi zou zijn.
Er zijn geprepareerde trails en natuurlijke trails.
De geprepareerde zijn duidelijk herkenbaar, aangestampte schotter met leem.
De natuurlijke trails worden ook onderhouden, maar de ondergrond is ... meer natuurlijk.

Stevige banden (geen XC), voor echte noppen, achter halve noppen, dan heb je een goede mix tussen goede grip en lage rolweerstand.
Omdat je bijna alle hm's met de lift maakt kan je er voor kiezen om ook achter flinke noppen te monteren.
Geeft af en toe net wat meer grip, maar niet absoluut nodig.
Je leert en went heel snel.
Rustig aan beginnen en later niet overmoedig worden.
Veel plezier :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Zag op FB voorbijkomen dat de Hacklbergtrail vanaf afgelopen weekeinde open is.
Plaats reactie