Slopestyle bike of niet?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Maar het gaat me ook niet specifiek om dirt. Het is namelijk zo dat in het bikeparkje dat we aan het bouwen zijn (north-shore, pumptrack, dirt) ik mijn 29er niet wil en eigenlijk ook niet kan gebruiken. Dus ik zoek gewoon en fun fietsje erbij, die klappen kan hebben, maar waar je ook nog een beetje op kunt fietsen.. dan lijkt me zo'n dirt bikr toch niet heel verkeerd? Als ik lees van sommige mensen dat ze zelfs redelijk in het bos ermee kunnen rijden..
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

datang schreef:Maar het gaat me ook niet specifiek om dirt. Het is namelijk zo dat in het bikeparkje dat we aan het bouwen zijn (north-shore, pumptrack, dirt) ik mijn 29er niet wil en eigenlijk ook niet kan gebruiken. Dus ik zoek gewoon en fun fietsje erbij, die klappen kan hebben, maar waar je ook nog een beetje op kunt fietsen.. dan lijkt me zo'n dirt bikr toch niet heel verkeerd? Als ik lees van sommige mensen dat ze zelfs redelijk in het bos ermee kunnen rijden..
In dat geval heb je daar idd zeker wat aan, dacht dat je er ook bmx stijl trails ( zoiets dus http://vimeo.com/8385881" onclick="window.open(this.href);return false;) mee wilde rijden. Kijk in dat geval wel naar iets met een iets langere zitbuis, dan kan je er ook wat afstanden mee afleggen in het bos.

Als ik het zo hoor is een Stanton wel wat voor je:

http://vimeo.com/31659543" onclick="window.open(this.href);return false;
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Misschien komt het nog wel meer, als ik het echt leuk vind en et goed gaat.. er is wel een mooi bmx baantje in de buurt bii ons, maar daar kan je ook met een dirtbike wel af en toe een rondje doen toch? Ik zal de video eens bekijken, eerst werken nu..!
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

datang schreef:Zo'n Dartmoor Phantom lijkt me wel wat! Is maar 200180 euro nieuw! En ik heb nog een zadelpen en cranks liggen die passen. Ook handig :P :o Thanks!
Verkijk je niet op de kosten van het opbouwen van een frame! Je bent zo 500-600 euro verder.

Als het maar 'voor erbij' is zou ik gewoon een 2e hands bike kopen. Staan er genoeg online van mensen die 'm toch niet zo vaak gebruiken als ze denken.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Nee klopt, daar heb ik aan gedacht ja. Alleen Wielset al 200 euro en vork ook zeker 200 euro..
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Als je wel zelf gaat bouwen zou ik Bikemarkt in de gaten houden. Kost iets meer aan verzendkosten maar de prijzen liggen daar een stuk lager dan in Nederland en door de opzet (inschrijving als verkoper per brief, rating) is de kans dat je daar bedonderd wordt veel kleiner dan op bijvoorbeeld Pinkbike.

http://bikemarkt.mtb-news.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder scheelt het als je de tijd neemt om de mooiste deals af te wachten.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Goeie site! Thanks :-q Ik denk dat ik ook nog wel een Fullface helm zou willen, die ook maar of hier scoren of ergens goedkoop op internet proberen. Om nou 180 euro gelijk te betalen vind ik ook zo wat :oops: Kniebeschermers ook wel een goed idee denk ik.. Ik heb er zin in! :-D
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Een wielset hoeft nu niet direct 200 EUR te kosten en een fullface die voor het doel voldoet, heb je ook voor minder dan de helft thuisgeleverd wanneer je rondje langs de standaard (internet)-adressen doet...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

datang schreef:Goeie site! Thanks :-q Ik denk dat ik ook nog wel een Fullface helm zou willen, die ook maar of hier scoren of ergens goedkoop op internet proberen. Om nou 180 euro gelijk te betalen vind ik ook zo wat :oops: Kniebeschermers ook wel een goed idee denk ik.. Ik heb er zin in! :-D
Een helm zou ik niet zo snel tweedehands kopen, kijk eens op Amazon UK, daar vind je nieuw vrij mooie deals. Een kleine zoekactie leverde al een paar 661 helmen voor onder de £70 op.

Kijk wat die kniebeschermers betreft eens naar Fox Launch Pros, naar mijn idee verreweg de comfortabelste en die dingen zakken nooit af bij een crash.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Nogmaals bedankt!
Ik zie nog wat ik precies doe. Gewoon een Dirt helm ziet er ook goed uit en die koste echt niet veel. Io zie inderdaad ook al goedkopere full face helmen, misschien wel allebei dan! In bijv. Spaarnwoude oid. Full face op, en in Pumptrack, nortshore en dirt het potje..
Marky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Allez, Ritchey P-650b, Turner Burner

SC Chameleon
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Nieuws! De zoektocht is geëindigd en ik heb wat gevonden. Zaterdag ophalen! Ik zal dan zsm SYS maken, ook al zwierf hij hier al rond.. :-q

Bedankt allen voor de hulp!
Plaats reactie