TrailAddiction 2014

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Jeroen E
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:00
Mijn mountainbike: Scalpel 29er Carbon 2 my 2012, Canyon Strive Al 9.0 my 2013

Dit jaar ga ik voor de tweede keer terug naar Les Arcs in Frankrijk om daar onder begeleiding met gidsen van TrailAddiction daar de trails te shredden. Vorig jaar een backcountry week gedaan, daar rij je op de lager gelegen trails en wordt je met een busje en aanhanger omhoog gebracht. Dit jaar een liftassited week geboekt wat inhoud dat we direct vanaf het appartement de lift pakken en zo naar de hogere gelegen trails kunnen om nog meer en langer te kunnen afdalen :tong

Zijn er nog van hier die ook dit jaar hebben geboekt? http://www.trailaddiction.com

Hier een filmpje van vorig jaar. Ik was toen met mijn Scalpel 29er gegaan.http://www.pinkbike.com/v/embed/338710

Afgelopen jaar toch maar een bike erbij gekocht die meer geschikt is voor dit soort werk.
Een Canyon Strive Al 9.0 Afbeelding
Trixie24
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 14 november 2010, 15:20

Respect voor de manier van afdalen op je Scalpel! :)
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Wat een mooie bak! Ik heb zelf de Spectral met vergelijkbare onderdelen aangeschaft voor dit werk.
Ik ga zeker vergelijkbare trails opzoeken komende zomer! Heb na het zien van je beelden gelijk zin om t egaan rijden :). Veel plezier van je bike!
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Ja, dat is wel even lekker zo'n filmpje. Dan gaat het weer kriebelen! Blij dat we weer 'bijna' naar de Alpen gaan.
Kan de XC fiets weer in de hoek voor een tijdje :-q
Jeroen E
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:00
Mijn mountainbike: Scalpel 29er Carbon 2 my 2012, Canyon Strive Al 9.0 my 2013

Inderdaad het begint al weer aardig te kriebelen.
Over twee weken een dagje naar Malmedy, in juni dus een week naar Les Arcs en in augustus ruim twee weken naar Chatel. Wordt dus lekker uitlaten die bak. :-q
Ondertussen conditie op peil houden met de Scalpel, en proberen nog een paar keer naar Maasmechelen en/of de Ardennen te gaan.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Yep, ook hier al wel wat dingen voor we de Alpen in gaan. (Ardennen, Elzas) Dan 4 weekjes Alpen e.d.

En volgens mij gaan wij nog een keer naar Maasmechelen ;)
Jeroen E
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:00
Mijn mountainbike: Scalpel 29er Carbon 2 my 2012, Canyon Strive Al 9.0 my 2013

winnfield schreef:Wat een mooie bak! Ik heb zelf de Spectral met vergelijkbare onderdelen aangeschaft voor dit werk.
Ik ga zeker vergelijkbare trails opzoeken komende zomer! Heb na het zien van je beelden gelijk zin om t egaan rijden :). Veel plezier van je bike!
Ben zeker ook benieuwd hoe de Spectral je bevalt. Veel plezier op de trails
Jeroen E
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:00
Mijn mountainbike: Scalpel 29er Carbon 2 my 2012, Canyon Strive Al 9.0 my 2013

kusanagi schreef:Yep, ook hier al wel wat dingen voor we de Alpen in gaan. (Ardennen, Elzas) Dan 4 weekjes Alpen e.d.

En volgens mij gaan wij nog een keer naar Maasmechelen ;)
Zekers :-q moeten we nog een keer afspreken. Als je plannen heb om daar heen te gaan geef me even een pb
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

:-q
Rvanes
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 24 juni 2011, 11:21
Mijn mountainbike: Gary Fisher Roscoe III

Hey welke week zit je daar .. Ik met nog iemand zit daar van 5 tot 12 Juli.
Vorig jaar hebben we Destination X gedaan dat was echt uber vet. Ben benieuwd hoe Les Arcs is.
Jeroen E
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:00
Mijn mountainbike: Scalpel 29er Carbon 2 my 2012, Canyon Strive Al 9.0 my 2013

Wij gaan de week van 28-6 t/m 5-7, een week eerder dus.
Wat ik van Les Arcs gezien heb vorig jaar was fantastisch, dit jaar naar de hoger gelegen trails en dat zal zeker niet gaan tegen vallen. Als alles weer net z bevalt als vorig jaar dan volgend jaar destination X, wij bouwen het op... 8)

Trouwens jij had mijn plek bij Mickey in Malmedy ingenomen zag ik :-q
Ik had een goede griep te pakken :-{
De enduro training omgezet naar een Xc3 in Spa op 15 juni, wilde toch voordat we naar TA gaan nog wat extra gedaan hebben.

Gr Jeroen
Rvanes
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 24 juni 2011, 11:21
Mijn mountainbike: Gary Fisher Roscoe III

Oke jammer..
We hebben ook de lift accessed Week genomen dus we zijn zeer benieuwd...Destination X was echt geweldig echt doen volgend jaar..

Ik zag het op Facebook dat er drie spots waren dus maar gelijk Mikey gespamd of ik mee kon.
Die trainingen helpen echt toch wat tips voor als je in de alpen zit .

1 juni neem ik nog een freeride clinic bij hem en dan ben ik er ook wel klaar voor.

Veel plezier daar.
Jeroen E
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:00
Mijn mountainbike: Scalpel 29er Carbon 2 my 2012, Canyon Strive Al 9.0 my 2013

Freeride clinic ook gedaan bij Mickey, echt leuk en nuttig om gedaan te hebben.
Rvanes
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 24 juni 2011, 11:21
Mijn mountainbike: Gary Fisher Roscoe III

:-q
Plaats reactie