downhill parcour in landgraaf

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
reemster
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 10 augustus 2013, 20:49
Mijn mountainbike: specialized enduro comp 2004

Ik heb gehoord dat er een downhill pacour in landgraaf zou liggen. Nu ben ik daar niet heel erg bekent,weet iemand waar hij ligt.
Het gaat niet om de fiets maar wie er op zit.
Tuup J
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 594
Lid geworden op: za 28 juni 2003, 15:38
Mijn mountainbike: Evil Uprising

Daar ligt nergens een dh track.

Dichtsbijzijnde wat beetje in de buurt komt is een klein bikeparkje bij het 3 landenpunt, Vaals en dan op het duiste grondgebied. Filthy trails Maasmechelen en bikepark ferme libert Malmedy.
Life begins at the end of your comfortzone.
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

Ik denk dat de afdaling bij snowworld wordt bedoeld.

heuvel + naar beneden = downHill :bier:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Maar.... dat is wel een van de uitdagendste afdalingen in het land die er zijn, op een vaste route.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Je heb daar toch ook een "bikeparkje"?
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Rond het voetbalveld daar zijn er wat stukjes northshore en wat kleine technische stukjes om een en ander te oefenen, maar da's bij lange na geen downhill.

Er ìs een downhill vanaf de top van de skiberg daar, èrg leuk om te doen als je toch de landgraaf route aan het rijden bent, maar dat kun je ook geen downhill parcours noemen.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Je kunt de eindeloze trappen nog af, OOK leuk, maar geen downhill...
jvde99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 30 juni 2013, 19:23
Mijn mountainbike: toert 2-3 keer per week door Zuid Limburg

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar het stelt niet veel voor. 1 schansje, 1 iets wat op een roadgap zou moeten lijken en 1 'schuine bocht'. Ik heb nog ergens foto's daarvan, die upload ik zo wel eventjes.
jvde99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 30 juni 2013, 19:23
Mijn mountainbike: toert 2-3 keer per week door Zuid Limburg

hier de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leuk voor mee te nemen in de route, daarom staat er ook geen downhill bak naast op de foto maar een xc fiets. Om speciaal hiervoor hierheen te reizen is idioot, maar als je de Wilhelminaberg meerekent is het zeker een goed idee om een keer naar het zuiden te komen en deze route te rijden.
PPoismans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 21:34

Foto's van het eickenhagenbos?
jvde99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 30 juni 2013, 19:23
Mijn mountainbike: toert 2-3 keer per week door Zuid Limburg

PPoismans schreef:Foto's van het eickenhagenbos?
Weet niet zeker of het eijkenhagerbos maar het is daar in de buurt inderdaad.
freeriderxs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 29 april 2008, 17:52

Jammer dat ze hier niet meer van maken, is een mooie heuvel met veel mogelijkheden.
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Vlak bij de school toch? (Eykhagen college)
Lekker vies is niet bah...
jvde99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 30 juni 2013, 19:23
Mijn mountainbike: toert 2-3 keer per week door Zuid Limburg

Klopt. Het is tussen het grindpad langs een grasveld en de kombocht waarna je na een korte klim onder het tunneltje door het asfalt op gaat.
Dit is illegaal gebouwd dus ik vind het niet gek dat ze er niet veel meer van maken. Wel zie ik af en toe een ander dropje gebouwd iets verder de helling af. Wel uitkijken met spijkers etc want ik kwam er laatst weer een paar tegen.
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Ik heb dat gebouwd, je hebt inderdaad daar nog de roadgap met de startheuveltje. Ga je echter bij de startheuvel naar links (als je voor de berg staat) dan is daar nog een ''hip'' jump met een drop er voor die nog in aanleg is. (als je voor de berg staat links tussen de bomen door) Vervolgens inderdaad de kleine drop van de foto. Verder is er helaas niets meer van over :(. Zo nu en dan knap ik de roadgap en de hipjump wat op om even er tussen uit te zijn. De rest weer aanleggen en of opknappen heeft geen zin omdat mensen dit kapot blijven maken. Deze paden gaan NIET over een bestaand pad heen (behalve de ''roadgap'' dan) en zijn GEEN onderdeel van de vaste route of welke mountaibikeroute dan ook. (Ik adviseer om de hip en eventueel de roadgap niet op uw hardtailtje te doen, en vooral niet als u nog geen ervaring heeft.)
Ik bouw alleen de dingen van aarde en eventueel een vitale dikke boomstam. De kleine sprongetjes met houten plankjes en spijkers zijn niet van mij maar worden door lokale kinderen meegenomen en op die plek ''gedumpt''. Kijk hier voor uit!!!

Mocht iemand er toch gebruik van willen maken dan is oplettendheid van belang! Check boven op de berg links EN Rechts voor voetgangers,fietsers of mensen met honden enzo.
(dit ben ik niet)
http://www.pinkbike.com/video/336941/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pinkbike.com/video/336957/" onclick="window.open(this.href);return false;
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Plaats reactie