Easy Phone Enduro Cup 2016

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Knepman
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 26 december 2014, 16:57

Klinkt als een leuke dag! De foto's zien er ook goed uit. Helaas kan ik zelf waarschijnlijk pas een van de laatste twee keren mee pakken :(.

Hoe zat het met de specials. Waren die erg technisch? Zelf heb ik nog geen ervaring met het rijden van Enduro's, dus ben eigenlijk wel benieuwd of er dit keer newbies van het forum bij waren en wat de ervaringen wat dat betreft zijn geweest :).
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ridge77 schreef:Gelukkig dat ik zelf niet helemaal vertrouwde en toch in mijn eigen ziekenhuis een MRI heb laten maken :(

Mijn schouder blijkt dus wel gebroken te zijn :cry:

Damn... :(( :(( :(( :((

En nu?
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Ik heb nog maar 1 keer meegedaan maar.....

Nope niks verkennen :tong . Wel doe je blijkbaar vaak de stage 2x dus de 2de keer is wel makkelijker :wink:

Je krijgt een nummer bij de inschrijving en iedereen start op volgorde van startnummer. Dit is hetzelfde bij elke start, dus je hebt elke keer dezelfde voor en achter je (ook als de man achter je, je elke keer inhaalt).

Je gaat vanzelf met de mensen om je heen naar de volgende stage, wijst zichzelf.

Timing doet de organisatie, je hebt zelf geen transponder of kaart (alleen startnummer).

Technisch niveau is wel hoger dan de gemiddelde TT in Belgie. Hoewel ik moet zeggen dat in Esneux het allemaal wel mee viel (IMO). Grootste uitdaging was de modder. De enige stage die technisch moeilijker was, was nummer 3 met de afdaling in de rockgarden. Dit kom je niet tegen tijdens een normale TT.

Ik weet niet hoe technisch de andere evenementen zijn op de kalender. Iemand vertelde mij dat Esneux de makkelijkste was.......

Verder moet je echt wel een goede conditie hebben, want het is een stuk pittiger dan een 50km TT in de Ardennen. Wel is het veel gezelliger, want iedereen lult wel met elkaar.

Maar hey Michel, er is maar 1 manier om er achter te komen :wink:

Ik heb iig al ingeschreven en betaald voor de volgende!
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Knepman schreef:Klinkt als een leuke dag! De foto's zien er ook goed uit. Helaas kan ik zelf waarschijnlijk pas een van de laatste twee keren mee pakken :(.

Hoe zat het met de specials. Waren die erg technisch? Zelf heb ik nog geen ervaring met het rijden van Enduro's, dus ben eigenlijk wel benieuwd of er dit keer newbies van het forum bij waren en wat de ervaringen wat dat betreft zijn geweest :).
Wat vindt jij technisch? Wat is je ervaring?
R00kie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 15 januari 2014, 21:58
Mijn mountainbike: Canyon Torque EX Gapstar 2014, Transition TR450 (in aanbouw)
Contacteer:

Ridge77 schreef:Gelukkig dat ik zelf niet helemaal vertrouwde en toch in mijn eigen ziekenhuis een MRI heb laten maken :(

Mijn schouder blijkt dus wel gebroken te zijn :cry:
Faak! Dat is klote. Moet je lang rust houden? Sterkte iig
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Het is zo niks aan, dat ik mij maar weer heb ingeschreven voor de volgende... :lol: :lol: :lol:

Tja de rockgarden vond ik door de modderige banden te technisch. Daar kreeg ik totaal geen grip op de stenen. Tja Ardent was misschien niet de juiste keuze. Verder is het op zich goed te doen. Alleen tja die conditie die mag nog wel iets opgepoetst gaan worden... Het verschil met een top 50er (die haalde mij iedere run in) was toch wel groot hahaha. Maar goed, het is het eerste jaar en dit was de eerste x. Dus eerst maar eens kijken of er iets te verbeteren valt en vooral hoe dat aan te pakken. Maar leuk, zeker! en nog gezellig ook. Dus gewoon net als ons lekker een keer proberen. :-q
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Heb me ook maar ingeschreven voor de Enduro Friture. Denk dat ik deze keer een beetje ga trainen. :tong
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
R00kie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 15 januari 2014, 21:58
Mijn mountainbike: Canyon Torque EX Gapstar 2014, Transition TR450 (in aanbouw)
Contacteer:

Ik ben er ook weer bij, in Bak de Frituur.
Idd wel even wat exra conditietraining doen. Had op sommige punten, zoals na die klim in proef 1, echt niets meer over. Misschien maar wat hardlopen per week erin gooien.
Ridge77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: di 12 november 2013, 13:50

Gewoonmark schreef:Balen micha!! En nu? Ernstige breuk?

Ik ga effe checken bij de foto's!
lastig uitleggen zonder moeilijk termen te gebruiken, mijn tuberculum majus ligt ervan af. artsen verklaren me voor gek dat ik met gebroken schouder nog 2,5 stages gereden heb :winkie:

Herstel zal wel maand of 2 duren, dus ik doe pas in najaar weer mee
Pain, is the french word for bread
Ridge77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: di 12 november 2013, 13:50

Verder moet je echt wel een goede conditie hebben, want het is een stuk pittiger dan een 50km TT in de Ardennen. Wel is het veel gezelliger, want iedereen lult wel met elkaar.
Vind je? ik was echt nul moe, absoluut geen aanslag op mijn conditie

had zo nog een toertocht gereden :)
Pain, is the french word for bread
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ridge77 schreef:
Gewoonmark schreef:Balen micha!! En nu? Ernstige breuk?

Ik ga effe checken bij de foto's!
lastig uitleggen zonder moeilijk termen te gebruiken, mijn tuberculum majus ligt ervan af. artsen verklaren me voor gek dat ik met gebroken schouder nog 2,5 stages gereden heb :winkie:

Herstel zal wel maand of 2 duren, dus ik doe pas in najaar weer mee

Je tuberculum majus wattes....????
Herstel zal wel maand of 2 duren, dus ik doe pas in najaar weer mee
Zo das zwaar knudde... :(( :(( :((
froggy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 29 juni 2010, 19:11

R00kie schreef:Er staan nu meer foto's op, ook van jou Mark.

Wie kunnen we voor die foto's bedanken? Oftewel, zit Marian ook op het forum? ;)
Marian is mijn moeder, zit dus niet op het forum maar zal het bedankje doorgeven.
Ik doe de volgende keer ook weer mee, dus misschien is ze er weer bij!
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

MICHEL UIT BERG schreef:Hoe gaat het eigenlijk in z'n werk? mag je de kp's ook verkennen? krijg je een tijdkaart en kaart waar en hoe laat je er moet zijn? Of wijst zich dat vanzelf? mag je KP's overslaan of is dat diskwalificatie?

Hoe ishet niveau ten opzichte van bijv. de mooiere TT's in belgies zoals ligneuville en spa en zo? zijn de meest technische stukken in een TT vergelijkbaar met de KP's of zijn deze nog veel technischer?

Wil 19 april eigenlijk ook inschrijven maar om gelijk al dat materiaal aan te schaffen....toch effe over nadenken of kijkenom te lenen/huren
Het verschil tussen een enduro patric maes en een "gewone" TT in België, is dat de trails vaak aangelegd zijn, je volgt soms wel een bestaand paadje, maar niet altijd, je wordt eigenlijk "gedwongen" om een bepaalde route te volgen doordat er overal linten zijn aangebracht, dit kan dus tussen bomen door rijden zijn, of waar hij vooral van houdt, zijn van die chicanes en zo, om een bankje heen, en ook om door van die bomkraters te rijden (of grondverzakkingen), dus even steil naar beneden en dan opnieuw lanceren om weer uit die kuil te raken. Persoonlijk ben ik er geen fan van. Ik heb liever "natuurlijke" paadjes, het volgen van een GR bijvoorbeeld, en die zijn best technisch in België.
Verder kun je zeker niet gaan verkennen, je krijgt een korte uitleg in het frans aan het begin van de dag, maar 5 minuten later ben je alles toch al weer vergeten (ik tenminste wel, en het ligt niet aan de taal, want mijn frans is uitstekend, ik woon al 15 jaar in Wallonië). Je hebt idd een tijdkaart en je volgt gewoon de groep, waarna je lekker kan wachten voor een afdaling van +/- 4min. Sorry het is niet mijn ding. Ik vind vooral het wachten erg vermoeiend. Uiteindelijk ben je een hele dag kwijt voor 8 afdalingen, waarvan 2x dezelfde zelfs, enfin dat was in Esneux, het is niet mijn manier van zich amuseren. Een TT is gewoon veel gevarieerder, en als je ze goed uitzoekt, dan kun je je best goed vermaken op een TT in België maar hou er wel rekening mee dat het altijd meer "XC" gericht is, dus de nadruk ligt nou eenmaal op het klimmen en niet het dalen, er zijn er maar heel weinig waarbij het andersom is, en dan denk ik aan de TT in Andenne georganiseerd door anduroxc, ergens in november.
Knepman
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 26 december 2014, 16:57

DaanCramer schreef:
Knepman schreef:Klinkt als een leuke dag! De foto's zien er ook goed uit. Helaas kan ik zelf waarschijnlijk pas een van de laatste twee keren mee pakken :(.

Hoe zat het met de specials. Waren die erg technisch? Zelf heb ik nog geen ervaring met het rijden van Enduro's, dus ben eigenlijk wel benieuwd of er dit keer newbies van het forum bij waren en wat de ervaringen wat dat betreft zijn geweest :).
Wat vindt jij technisch? Wat is je ervaring?
'Technisch' is inderdaad een redelijk subjectieve term. Ik doel op root- & rockgardens, stijle off-camber afdalingen, drops, opeenvolgende scherpe bochten etc. Een beetje de obstakels die je over het algemeen op Nederlandse routes niet heel vaak, tenminste ik niet zo veel :), tegen komt.

Mijn ervaring met dit soort obstakels is op het moment nog niet heel groot (fiets voornamelijk in Schoorl en Drunen), maar het voornemen om komende periode geregeld richting bikeparks in Belgie en Duitsland te gaan is er zeker wel. Ook is er al een weekje biken in de ardennen gepland :).
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ridge77 schreef:absoluut geen aanslag op mijn conditie...

Nee dat klopt, wel op iets anders helaas...
Plaats reactie