Allround, 26 of 29"

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

29' is een prima trailbike. Heb een tijdje op een Cube stereo 29" gereden en was echt verrast.
Ik had echt niet het idee dat het minder wendbaar of speels reed, en veel meer Flow als verwacht.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

de lachende derde schreef:
The Funk Soul Brother schreef: Wat zegt er genoeg aan?

Het feit dat ik een bunnyhop 360 kan op een freeride fiets met 180mm veerweg voor en achter, betekent ook niet dat het een ideale fiets is om street op te rijden?
Klopt wel maar het gaat erom hoe goed je datgene doet vergeleken met op ander materiaal. Een lelijk gelande 360 op een FR fiets is niet evenveel 'waard' als een clean gelande 360 op een bmx.

Als ik die video zo bekijk heb ik niet het idee dat hij veel sneller of vloeiender zou kunnen rijden op een 26er dus voor toont het wel degelijk aan dat een 29er een volwaardige trailbike kan zijn.

Ik begrijp en ben het eens met je punt, maar blijf van mening dat een filmpje van een pro rider of iemand met heel veel skills niks zegt over de fiets waar diegene op rijdt.

Een goed voorbeeld is Road Bike Party 2: http://www.youtube.com/watch?v=HhabgvIIXik.
Deze gasten lijken ook helemaal geen verlies te lijden qua skills/trick/flow als dat ze op een trialbike rijden. Het niveau in dit filmpje is zelf zo hoog dat je soms vergeet dat ze op een racefiets rijden, en het zelfs op een trialbike tot één van de betere filmpjes zou horen. Maar ondanks dat ze er zo goed op rijden blijft dit een showcase van hun skills: een racefiets is alles behalve ideaal om tricks mee te doen.

Ik vond zijn punt vergelijkbaar met het zeggen dat racefietsen echt goed zijn voor street en trial omdat deze pro riders er geen nadeel van lijken te hebben.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Tot je ziet wat ze met hun eigen fiets kunnen en (ik neem aan) niet op die racefiets. Akrigg deed op die brakeless fiets al gekkere dingen qua trials moves.

Waar ik het wel mee eens ben is dat de meeste snellere rijders minder moeite lijken te hebben zich aan te passen aan nieuwe of in dit geval misschien niet optimale spullen.
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

ik rij alweer een paar maanden met erg veel plezier op mijn 29er trailbike (130mm).
zou hem niet om willen ruilen met mijn vorige rm slayer 150mm 26", voor geen goud.. ondanks dat dat een heerlijke fiets was, heb ik met de trigger zoveel meer plezier.

gewoon gaan met die banaan
Pashley 24Mhz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 11 augustus 2006, 19:36

Na de input van verschillende tevreden longtraver 29er gebruikers is het is een nieuwe Satori geworden :-)
Fly like a butterfly, sting like a bee
freeko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: ma 6 december 2004, 08:49
Mijn mountainbike: Foes DHS Mono/Santa Cruz Nomad
Contacteer:

Goede keus....
Ja man!
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Ga je zeker heel veel lol mee hebben :-q
If you wanna ride....
Plaats reactie