Wat voor een voorvork

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
christiaan kramer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 23 februari 2013, 16:50
Mijn mountainbike: Iron Horse SGS Team 2004

Zo dus hier alweer een bericht over mn fiets, waarvan ik er niet achter kan komen welk model het is.
Het enige dat ik weet is dat het een Boxxer van rockshox is met een custompaint-job. Als jullie me kunnen helpen met welk model het is. Hier zijn een paar foto's. Bij de beschrijving van mn fiets in een ander topic heb ik hem benoemd als een boxxer wc 2004 volgens mij klopt dit niet want ik kan de adjustments niet vinden.
Hier zijn een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt voor de hulp!
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

EDIT: laat maar. Ik was iets te snel met mn conclusies. Lijkt wel op een 2004 boxxer als je op google zoekt
Laatst gewijzigd door maaf op zo 31 maart 2013, 12:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Volgens mij is het een Boxxer van 2004 of '05.
Gebruikersavatar
christiaan kramer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 23 februari 2013, 16:50
Mijn mountainbike: Iron Horse SGS Team 2004

Afbeelding
Na wat rond gegoogled te hebben denk ik dat het een 2005 wc is. Grootste verschil met die van 2004 is geen adjustments alleen pre-load. En bij de rode pijl de kleur is bij mij zilver/metaalachtig, terwijl dit bij de 2004 goudkleurig lijkt te zijn. Ook lijkt bij de blauwe pijl (geen flauw idee hoe dat ding heet) lager te zijn dan die van de 2004, wat denken jullie ervan?
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

dat ding onder de blauwe pijl heet de vorkbrug. or arch in het engels.

als je fiets van 2004 is, waarom zou je dan niet aannemen dat de voorvork dat ook is? of is de hele afmontage verschillend?
Gebruikersavatar
christiaan kramer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 23 februari 2013, 16:50
Mijn mountainbike: Iron Horse SGS Team 2004

Axium schreef:dat ding onder de blauwe pijl heet de vorkbrug. or arch in het engels.

als je fiets van 2004 is, waarom zou je dan niet aannemen dat de voorvork dat ook is? of is de hele afmontage verschillend?
Ja onder andere de afmontage en de pijlen verschillen met de vork die erop zou moeten hebben gezeten. Hier is een foto van een origineel:
Afbeelding

En hier is hoe de fiets er nu uitziet:

Afbeelding

Zie je het verschil tussen de vorkbrug van hoe die zal moeten zijn en hoe die nu is?

Afbeelding
Gebruikersavatar
christiaan kramer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 23 februari 2013, 16:50
Mijn mountainbike: Iron Horse SGS Team 2004

christiaan kramer schreef:
Axium schreef:dat ding onder de blauwe pijl heet de vorkbrug. or arch in het engels.

als je fiets van 2004 is, waarom zou je dan niet aannemen dat de voorvork dat ook is? of is de hele afmontage verschillend?
Ja onder andere de afmontage en de pijlen verschillen met de vork die erop zou moeten hebben gezeten. Hier is een foto van een origineel:
Afbeelding

En hier is hoe de fiets er nu uitziet:

Afbeelding

Zie je het verschil tussen de vorkbrug van hoe die zal moeten zijn en hoe die nu is?

Afbeelding
Edit: En ook nog dat de boxxer team 2004 een (rebound) adjustment heeft die ik niet heb.
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Ik heb het idee dat het geen boxxer is maar een ander merk vork, juist door verschillen als de kroon. Maar wat het dan wel is kan ik zo snel niet plaatsen...
Don't believe the hype!
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

misschien heb je hier wat aan

vooral post nr 5

http://www.ridemonkey.com/forums/showth ... ost3233448
Gebruikersavatar
christiaan kramer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 23 februari 2013, 16:50
Mijn mountainbike: Iron Horse SGS Team 2004

Hij gaat binnenkort voor een service-beurt naar rockshox dus dan zullen we het wel horen.
Plaats reactie