Bikepark Spaarnwoude |

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Hoe ligt het bikepark erbij na de regen van gisteren? Ben van plan om morgenmiddag maar eens mijn bike uit te gaan proberen.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Lag er dus goed bij... :winkie: , alleen het bovenste deel was wat glibberig doordat daar het zonnetje op geschenen had en het bevroren bovenlaagje hierdoor ontdooid was.
Als xc'er zijnde was ik hier nog nooit geweest, leuk parkje met verschillende parcoursjes.
Heb de flow trail een aantal keren gereden en met name de jump aan het einde geoefend.
Op flats was wel weer wennen na tig jaar alleen met klikpedalen gefietst te hebben.
Moet eerlijk zeggen dat m'n fietsje wat minder vertrouwen gaf dan vantevoren gehoopt tijdens sprongen.... : Suprised :
Of zou het aan mijn techniek liggen? :-? Bij m'n eerste sprongetje daar werd ik bijna over m'n fiets gelanceerd.... :o
Van de demper had ik de rebound wel al langzaam staan maar blijkbaar nog niet langzaam genoeg, ook nog wat lucht eruit laten lopen.
Daarna ging het wat beter, maar fiets bleef voor mijn gevoel topzwaar aanvoelen. Bike nog maar een beetje finetunen....
Schoorl fiets ik wekelijks en pak ik alle sprongetjes onderweg mee, maar dit is toch wel andere koek...
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Stefan1990
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 17 juli 2018, 17:47

Grappig, nog even met je staan praten. Fiets bevalt dus goed;) was voor mij ook de eerste keer. Volgend weekend maar weer even een kijkje nemen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Dat jullie het niet koud vinden om even een paar sprongetjes te haha. Of zijn jullie ook op het parcours gaan opwarmen :)
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Grappig, nog even met je staan praten. Fiets bevalt dus goed;) was voor mij ook de eerste keer. Volgend weekend maar weer even een kijkje nemen.
oké, heb inderdaad meerdere mensen even gesproken. Bike bevalt, (Ghost AMR Plus) maar zoals al geschreven hij duikt wat snel voorover, ga er dus een kortere stuurpen opzetten.
Jij hebt zo te zien een Cube Hanzz gekocht op dit forum, bevalt die ook een beetje, da's natuurlijk echt een bikeparkbike! :winkie:
Dat jullie het niet koud vinden om even een paar sprongetjes te haha. Of zijn jullie ook op het parcours gaan opwarmen
Mijn warming up was het fietsen naar het bikepark, da's zo'n 15km vanaf mijn woonplaats... :tong
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Stefan1990
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 17 juli 2018, 17:47

aah dan heb ik toch iemand anders gesproken. Hij had namelijk een Kona :wink:

De Hanzz bevalt onwijs goed. De komende periode flink oefenen in Spaarnwoude zodat we de zomer lekker richting Winterberg kunnen. 8)

Ondanks de kou was het daar prima te doen. Het zonnetje maakte een hoop goed.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Stefan1990 schreef: ma 14 januari 2019, 18:26 Is het absoluut niet toegestaan om hier alleen te rijden? Wil hier graag morgen ochtend even heen echter niemand die mee kan :(
Hoezo zou dat niet mogen?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Stukje verantwoordelijkheid. Als je in je eentje bent en het gaat fout, kun je een serieus probleem hebben.
Zeker als het zo koud is als nu.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

MacReal schreef: ma 21 januari 2019, 10:27 Stukje verantwoordelijkheid. Als je in je eentje bent en het gaat fout, kun je een serieus probleem hebben.
Zeker als het zo koud is als nu.
Heel juist. En wie gebruik wil maken van het gratis bikepark, is wel verplicht zich even aan te melden met een QR code aldaar of van te voren even op de website. Hiermee doen wij verder niets, maar is wel een bevestiging dat je de regeltjes gelezen hebt.
Voor ons is dat belangerijk, aansprakelijkheid/verantwoording/bestaansrecht.... :-q
Tof dat jullie het leuk vinden.
Stefan1990
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 17 juli 2018, 17:47

Uiteraard afgelopen week keurig netjes aangemeld;)

Gisteren ook wel gerealiseerd dat het verstandig is om met anderen te gaan. Een flinke klapper maken als je daar alleen bent is niet heel prettig.

Daarnaast dikke thumbs up voor degene die dit park gerealiseerd hebben. Hier zitten behoorlijk wat uurtjes bloed zweet en tranen in. Zolang ik hier gebruik van maak zal ik ook zeker een donatie doen op maandelijkse basis :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

snaggletooth schreef: ma 21 januari 2019, 10:51
MacReal schreef: ma 21 januari 2019, 10:27 Stukje verantwoordelijkheid. Als je in je eentje bent en het gaat fout, kun je een serieus probleem hebben.
Zeker als het zo koud is als nu.
Heel juist. En wie gebruik wil maken van het gratis bikepark, is wel verplicht zich even aan te melden met een QR code aldaar of van te voren even op de website. Hiermee doen wij verder niets, maar is wel een bevestiging dat je de regeltjes gelezen hebt.
Voor ons is dat belangerijk, aansprakelijkheid/verantwoording/bestaansrecht.... :-q
Tof dat jullie het leuk vinden.
Oh dat wist ik niet eens. Vorige keer dus 'zwart' gereden :-{
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

MacReal schreef: ma 21 januari 2019, 10:27 Stukje verantwoordelijkheid. Als je in je eentje bent en het gaat fout, kun je een serieus probleem hebben.
Zeker als het zo koud is als nu.
Ja, voor het bikepark dan natuurlijk. Ik zat even met het parcour in m'n hoofd.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MVMVML schreef: ma 21 januari 2019, 11:49
MacReal schreef: ma 21 januari 2019, 10:27 Stukje verantwoordelijkheid. Als je in je eentje bent en het gaat fout, kun je een serieus probleem hebben.
Zeker als het zo koud is als nu.
Ja, voor het bikepark dan natuurlijk. Ik zat even met het parcour in m'n hoofd.
Topic gaat over het bikepark :lol:
De xc route zou ik me ook niet voor aanmelden en prima alleen durven rijden
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 30 juli 2023, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik kan op de site niet vinden wat de openingstijden zijn.
Maar ik kom niet uit de buurt en wil er eens speciaal voor naar toe rijden. Kan ik dat zomaar doen, of loop ik dan het risico er niet op te kunnen?
Plaats reactie