Column zuidoostveluwe website

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Koen1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 5 februari 2004, 10:15
Contacteer:

Sinds kort werkt de website van de Zuid Oost Veluweroute (http://home.hetnet.nl/~mtbroute/index.html) samen met de boswachter van Natuurmonumenten. In de vorm van een column geeft boswachter Dick van Kooi tips, commentaar, informatie enzovoorts. Dit alles in de hoop een bijdrage te kunnen leveren aan de (zich langzaam herstellende...) relatie tussen fietsers, wandelaars, natuurmonumenten enz. De column heeft de toepasselijke titel "Kooi de Boswachter" meegekregen en is te vinden op de Home van de website.

Koen
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

een weinig spraakzame boswachter :-D (maar dat zijn naar mijn mening de meeste).
wel een leuk initiatief en hopelijk brengt het de verschillende leefwerelden meer bij elkaar.
misschien is er op de site een dialoog mogelijk tussen bikers + boswachter?

ps: thanx for the pic; new avatar ;)
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Weinig spraakzaam zeker :-?
En herstellende relatie... :~ ?
En zeer kenmerkent, wat de boswachter schrijft, komt daar op neer dat de fietser alleen maar op de saaie en veel te vaak verharde fietspaden mag rijden :evil:
En dat terwijl er veel meer en betere mogelijkheden zijn die wel aansluiten bij de behoefte!!
Maar, maak je maar geen elusie[elusie?], de grond eigenaren nemen uiteidelijk toch wel de weg van de minste weerstand,[ puur ervaring],want dat gebeurd altijd en dat houd dus in;
Saaie routes en je mag dan nergens anders meer komen :((
Zolang je over die verharde of zeer saaie wegen moet rijden, terwijl er wel mogelijkheden zijn voor een mooie route, hou je de fietser echt niet op die klote brede en/of verharde wegen :-q Raar he!!!!
Mijn advies is; zorg eerst voor een goede route[ zonder die saaie stukken er in], dan pas commentaar geven :-q
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

hotbiker schreef:Weinig spraakzaam zeker :-?
En herstellende relatie... :~ ?
En zeer kenmerkent, wat de boswachter schrijft, komt daar op neer dat de fietser alleen maar op de saaie en veel te vaak verharde fietspaden mag rijden :evil:
En dat terwijl er veel meer en betere mogelijkheden zijn die wel aansluiten bij de behoefte!!
Maar, maak je maar geen elusie[elusie?], de grond eigenaren nemen uiteidelijk toch wel de weg van de minste weerstand,[ puur ervaring],want dat gebeurd altijd en dat houd dus in;
Saaie routes en je mag dan nergens anders meer komen :((
Zolang je over die verharde of zeer saaie wegen moet rijden, terwijl er wel mogelijkheden zijn voor een mooie route, hou je de fietser echt niet op die klote brede en/of verharde wegen :-q Raar he!!!!
Mijn advies is; zorg eerst voor een goede route[ zonder die saaie stukken er in], dan pas commentaar geven :-q
:o :-{ :-{ :-{

ik vraag me af of je ooit de route van rheden heb gefietst! (durf bijna te wedden van niet)
en daarnaast... let eens op je spelling man, 't lijkt werkelijk nergens op!
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Niks anders te doen dan op de taal te letten :-{ Kijk liever naar de inhoud.
Maar je bent niet de enigste hoor :wink:
En je zit er goed naast! :tong
Koen1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 5 februari 2004, 10:15
Contacteer:

Net als Dreezz vraag ik me af of je inderdaad wel eens op de route bent geweest. Is toch echt wel een leuke route dacht ik zo. Buiten dat vind ik je wel erg negatief. Als je op zo'n manier door het bos moet fietsen zou ik een andere hobby gaan kiezen...

P.S. het is :illusie...
Fiets eens naar de website over de Rhedense route: http://home.hetnet.nl/~mtbroute/index.html
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Mijn advies is; zorg eerst voor een goede route[ zonder die saaie stukken er in],
Duidelijk.

Nooit in Rheden geweest.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Globe schreef:
Mijn advies is; zorg eerst voor een goede route[ zonder die saaie stukken er in],
Duidelijk.

Nooit in Rheden geweest.
Zeker snel tevreden.

Het zuidelijke gedeelte is zeer interessant, maar in het meer noordelijke gedeelte zitten een aantal mega saaie stukken.

Daarom vind ik Zeddam ook een veel leukere route :wink:
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

blijft wel een route met alles erop en eraan.

Wij beginnen altijd bij Eerbeek en dan is het saaie stuk inderdaad een lekkere warming-up en het laatste stuk fietspad een mooi stuk om uit te fietsen. Kan me voorstellen als je bij de VVV begint dat het middenstuk idd. saai is.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Jass schreef:Daarom vind ik Zeddam ook een veel leukere route :wink:
Ik hoorde vorig jaar zomer van een hardloper daar, dat de route daar (mede) wordt onderhouden door de boswachter omdat hij zelf ook biked. Misschien een lobby opstarten voor meer bikende boswachters. Zeddam blijf ik inderdaad toch een van de leukste routes van Nederland vinden.

Laats Rheden weer sinds lange tijd gereden en inderdaad bij de VVV gestart. Dan is het heide stuk toch vrij lang en suf voor het weer interessant wordt. Misschien de volgende keer inderdaad een ander startpunt kiezen of alleen maar rondjes in het zuidelijke stuk.

Op zich positief dat een boswachter wil 'bemiddelen' tussen bikers en andere recreanten en dat de Posbank toegankelijk is voor MTB'ers. Geloof dat het een Nationaal park :~ is en in aardig wat landen zijn nationale parken off limits voor bikers (die landen hebben dan vaak ook meer bos en bergen dan goed voor ze is, pokke Nederland :( )
Koen1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 5 februari 2004, 10:15
Contacteer:

Natuurlijk is het niet 52 km hoezee, hoezee. maar je kan toch niet ontkennen dat er voor ieder wat wils is. Het is zeker de moeite waard de shortcuts eens te fietsen. Zo kan je flink combineren. Zeddam is zeker erg leuk maar zo zijn er nog wel meer. Schoorl bv. is wat kort maar wel erg fijn (als je er op een doordeweekse dag bent)!!

Ik kan je trouwens als startpunt de Emma piramide aanraden; kan je een beetje warmdraaien alvorens de ellende begint...
Fiets eens naar de website over de Rhedense route: http://home.hetnet.nl/~mtbroute/index.html
Plaats reactie