Nieuwe route Katwijk

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nee, het zou gaan om vervuiling die er nu al mogelijk zit maar pas naar boven zou komen bij ontmanteling. Allemaal nogal hypothetisch.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Ik las op trackstrails.nl het volgende:

"De aanleg van de route Katwijk (kort trainingsrondje op vliegveld Valkenburg) is vertraagd. Er wordt nu ook gekeken naar alternatieve locaties."

Aka jarenlange vertraging? Zou behoorlijk jammer zijn.. :-{
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En dat ís het ook, "behoorlijk jammer". Mooier kunnen we het niet maken. Inmiddels ben ik er niet meer direct bij betrokken (ben voorzitter wielervereniging-af), maar het nieuwe bestuur tracht zich nog steeds hard te maken voor realisatie van een parcours. Nu de "sponsorend" wethouder Sport is vertrokken, hebben we een drijvende kracht verloren en als er zich dan ook nog eens een broedend buizerdpaar meldt... nou, dan weet je het wel.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Bedankt voor de informatie Kapitein, helaas is het slecht nieuws. Laten we hopen dat uiteindelijk alle inspanningen niet voor niets zijn geweest.
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Jammer hoor :(
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Weet iemand de laatste stand van zaken?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja, vergeet Valkenburg maar. Maar er wordt verder gekeken. Meest haalbare is een heeeeeel kort techniekrondje rond ons eigen clubhuis en, groter en uitdagender, een aan te leggen ronde op braakliggend terrein langs de N206 bij de Zanderij. Maar daarvoor moet er wel een pitch worden gewonnen.

Meijendel is ook komen praten, maar het lijkt alsof dat ook verzandt in een Poolse landdag. Heb er al een tijdje niks van gehoord.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Oke,

ja Meijendel gaat pas overstag als er meerdere lokatie's mee werken. Den Haag bv. Dit omdat Meijendel vind dat er te weinig ruimte op Meijendel beschikbaar is om een zelfstandig parcour te realiseren. ( Bij een klein rondje zou je nog steeds conflicten houden tussen mtb'ers en andere recreanten.)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat is zo. Onze club heeft iig toegezegd een flink aantal vrijwilligers te kunnen leveren wanneer dat ervan gaat komen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Dit speelt al zo lang, ik denk dat het nog wel even gaat duren. Meijendel doet alleen mee als er voldoende partners zijn..... En dat zie ik niet zo snel gebeuren, helaas.
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Van de Facebook pagina biken in meiendel!

Beste Allemaal,
We hebben een korte update. Naar aanleiding van de workshop van 1 december heeft de Landschapstafel vorige week besloten een verkennende studie te laten uitvoeren naar de eventuele mogelijkheden van een MTB route Duin Horst & Weide. In overleg met Dunea wordt nu de opdrachtverlening voorbereid en Jan Peter en ik worden hierbij op de hoogte gehouden.

Ter achtergrond: de landschapstafel is het samenwerkingsverband waarin gemeenten en terreinbeherende organisaties gezamenlijk de ontwikkeling en het beheer van het groene landschap bespreken.

Tot zover even; suggesties zijn welkom!
Met vriendelijke groet,
Henk Kooiker (henk.kooiker@gmail.com)
no mud no fun
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Dat zijn de betere berichten;-))
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Dat zijn de betere berichten;-))
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Dat zijn de betere berichten;-))
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zo is er niks, en zo is er iets! Maar we beginnen klein.

Patrick Jansen is gestart met een heel klein rondje rondomhet clubgebouw van de Wielervereniging in Katwijk. Beetje skillpark met wat TTF's, ook om jeugd te interesseren voor het mountainbiken. We hopen dat dit een opmaat is voor een route in/bij Katwijk. Laat het een mooi voorbeeld worden zodat sceptici geen schijn van kans meer hebben!

Voor wie FB heeft: https://www.facebook.com/dick.vanderplas.54?fref=nf" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovenste bericht.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie