Nieuwe MTB route in de Lage Vuursche / Soest

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
pauluz!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: do 25 september 2003, 21:57
Mijn mountainbike: American Eagle Durango 780 [Carbon]
Contacteer:

Dit stond gisteren in de kant:

Afbeelding

Alleen dat "ruige rakkers"..... :-?
Het leven is net een neus...
Je moet eruit halen wat erin zit.
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Welke krant was dat???
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
MR
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 21 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Focus Black Raider, Marzocchi Z2 Atom, XT/LX

Gooi- en Eemlander, regionaal suffertje.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

mooi bericht, als ik het dan zo lees zijn de plannen om een groot parcours tot aan amerongen te maken gelukkig nog niet van de baan.

Mooi deze ontwikkelingen en prettig om te lezen dat het niet bij die 12 km op Lage Vuursche blijft, dat gaat ook snel vervelen.
Gebruikersavatar
Gideon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: do 27 november 2003, 15:13
Mijn mountainbike: . Giant Super Sierra '88
Contacteer:

Heb het even gedigitaliseerd.


Gooi en Eemlander 14 januari 2004

Paden voor ‘ruige rakkers’
Mountainbikeroute in bossen Lage Vuursche en Soest

door Henk Runhaar
Lage Vuursche, Soest - Staatsbosbeheer werkt momenteel hard aan de aanleg van een gloednieuwe mountainbikeroute in de bossen rond Lage Vuursche. Het gaat om een parcours van twaalf kilometer, dat moet aansluiten op de nog aan te leggen terreinfietsroute van de Gemeente Soest.
Boswachter Rein Berends, verantwoordelijk voor de bossen rond Lage Vuursche, benadrukt dat een mountainbikeroute geen overbodige luxe is. Het is een verschrikkelijk druk gebied, waar jaarlijks toch zo’n 1,7 miljoen komen recreëren. Dan zit je elkaar al gauw in de weg. "Toch konden de boswachters in het gebied tot nog toe niet optreden tegen de mannen en vrouwen op de nog steeds aan populairiteit groeiende ruige fietsen. Berends: "je mag in het bos gewoon fietsenn over de bospaden". Dus een mountainbike mag daar ook komen, je kunt er niets van zeggen, zolang je geen alternatief biedt. Het alternatief, een speciale route voor mountainbikers, moet begin maart klaar zijn. Begin- en eindpunt van de route is de recreatiekuil Drakestein. Daarvandaan voert de route de fietsers naar De Stulp, het Paardenbos vlakbij Baarn, De Zeven Linden en dan weer terug naar het recreatieterrein bij Lage Vuursche. Het is mogelijk om het transferpunt met theeschenkerij, dat de Gemeente Baarn op de hoek van de Hoge Vuurscheweg en de Hilversumsestraatweg wil maken, in de route op te nemen.
De mensen van Boswachterij De Vuursche zijn inmiddels een heel eind op streek met het slaan van paaltjes, omdat Staatsbosbeheer nog in overleg is met de Gemeente Soest over de bordjes die op de paaltjes moeten komen. De route rond Lage Vuursche moet namelijk aansluiten op de ‘ruige rakker’- paden die Soest wil aanleggen. Voorbij de snelweg A28 moet de Soester route weer aanhaken op de al bestaande route bij Austerlitz. Daardoor wordt het mogelijk voor de echte bikkels om van Baarn helemaal naar Amerongen te ploeteren.
Soest beheert zelf een uitgestrekt natuurgebied en is van plan een eigen route te maken voor mountainbikers, omdat ook hier de verschillende categorieën recreanten elkaar danig in de weg kunnen zitten - ruiters, hondenuitlaters, fietsers, mountainbikers noem maar op. Voor het zanderige Soest geldt bovendien dat de ruige fietsers nogal eens hun eigen route maken, daarbij natuur vernielend.
Marcoooooo
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: di 15 oktober 2002, 20:46
Mijn mountainbike: Santos SCC02, XT2004, Marzocchi MXC 63 mm, R. Ralph

Gideon schreef:Heb het even gedigitaliseerd.
Nee, je hebt het niet gedigitaliseerd, dat deed degene die het artikel inschande. Jij hebt de OCR erover heen gehaald en de informatie omgezet van beeld punten naar karakters
[/betweter mode]

[on topic]

Wel mooi als de route van Amerongen tot daar doorgetrokken gaat worden, dat gaat mij een mooi trainings rondje opleveren :-q
pauluz!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: do 25 september 2003, 21:57
Mijn mountainbike: American Eagle Durango 780 [Carbon]
Contacteer:

Goed gedaan Gideon, nu kunnen we het goed lezen! Inderdaad mooi als die route helemaal tot Amerongen gaat lopen. Nu alleen maar wachten wanneer de route exact geopend wordt. Kan nog wel eens wijzigen is mijn ervaring... :cry:

de route is zeker goed voor mensen hier in de buurt. (Gooi en omstreken) want anders valt hier weinig te beleven! :~
Het leven is net een neus...
Je moet eruit halen wat erin zit.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

pauluz! schreef:de route is zeker goed voor mensen hier in de buurt. (Gooi en omstreken) want anders valt hier weinig te beleven! :~
Officieel bevalt er anders idd weinig te beleven, maar onofficieel? Oelala :wink: .
Ff serieus, zeker goed dat er nu een route is en ik ben vooral blij dat ze de routes allemaal op elkaar aansluiten. Dat was al gepland, maar vaak komt er van zulke voornemens weinig terecht. Gelukkig dat het nu wel allemaal doorgaat :-q . Misschien kan er nu wel een keer een bikersdag in deze streek worden georganiseerd.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Sjase schreef:Misschien kan er nu wel een keer een bikersdag in deze streek worden georganiseerd.
Geen bikersdag, maar een Let's Ride komt eraan :-D

De route zoals ie nu gaat komen zit ook al eeuwen in de koker. Hij is er nu mooi wel. Zoals de plannen in het krantenartikel staan, zo heb ik ze ook ooit gehoord. Het geheel zou rond afgelopen zomer klaar zijn. Maar er gebeurde niets. Ik was dus ook verbaast dat er een parcourtje van ongeveer 12km kwam in de bossen van Lage Vuursche. Maar goed, iets is beter dan niets.

Maar nu ik het artikel gezien heb, heb ik er weer vertrouwen in. Die aansluiting met Amerongen gaat er wel komen, alleen even geduld hebben (en niet een paar maanden).

Veel bikeplezier.
€win H
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 28 juli 2003, 19:37
Mijn mountainbike: S-works...
Contacteer:

Gelukkig weer eens een + punt voor bikers,
en dat is beter dan dat gezeik over "ruige rakkers"
die veel te hard door de bossen rijden en daarmee
de natuur en wandelaars het leven zuur maken !

Ken de bossen rond Soest nog niet goed maar het belooft een
mooi rondje te worden. Nu hopen dat de bewegwijzering
goed voor mekaar is en dat een ieder er met zijn poten af blijft !

Als de plannen door gaan,hoeveel km wordt dan ongeveer de totalen
ronden tot en met amerongen ? 12 km Lage Vuursche + 16 km amerongen + .... km verbinding is een totaal van ..... ?
Ben benieuwd !
-MTB Team Putten-
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

€win H schreef:Als de plannen door gaan,hoeveel km wordt dan ongeveer de totalen
ronden tot en met amerongen ? 12 km Lage Vuursche + 16 km amerongen + .... km verbinding is een totaal van ..... ?
Ben benieuwd !
Baarn/Soest rondje: 12 km
Soest: ? Schat een km of 15 + 1,5 km Soesterhoogt
Austerlitz: 8,5 km
Lombokbos: 3 km
Zuylensteijnsebos: 7,5 km
Amerongsebos: 16,2 km
Verbidningsroutes: +- 6,3

=70 km 8)
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Sjase schreef:
€win H schreef:Als de plannen door gaan,hoeveel km wordt dan ongeveer de totalen
ronden tot en met amerongen ? 12 km Lage Vuursche + 16 km amerongen + .... km verbinding is een totaal van ..... ?
Ben benieuwd !
Baarn/Soest rondje: 12 km
Soest: ? Schat een km of 15 + 1,5 km Soesterhoogt
Austerlitz: 8,5 km
Lombokbos: 3 km
Zuylensteijnsebos: 7,5 km
Amerongsebos: 16,2 km
Verbidningsroutes: +- 6,3

=70 km 8)
En weer terug!
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Moraal van het verhaal: meer wildrijden in bossen zonder route, dan wordt er wel eentje voor je gemaakt.
Don't just train... train right.
€win H
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 28 juli 2003, 19:37
Mijn mountainbike: S-works...
Contacteer:

Sjase schreef: Baarn/Soest rondje: 12 km
Soest: ? Schat een km of 15 + 1,5 km Soesterhoogt
Austerlitz: 8,5 km
Lombokbos: 3 km
Zuylensteijnsebos: 7,5 km
Amerongsebos: 16,2 km
Verbidningsroutes: +- 6,3

=70 km 8)
Shit,dat zal wel strak zijn !
Gewoon een marathon afstand (2 keer +/- 70 km) !
En een vrij gevarieèrd parcour met van alles wat.

Dit gaat een mooien lente worden !
-MTB Team Putten-
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

ja inderdaad een marathonafstand maar meer ook niet. Ik schat in totaal 150 hoogtemeters (amerongen).
Plaats reactie