Mountainbike route Sint-Pietersberg (Maastricht-West)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

aurelius schreef:
Ramon 73 schreef: Ik kan me natuurlijk ook vergissen, want op afstand vanachter een schermpje is het makkelijk oordelen.
:-q . Wil je straks helpen? Ik zou zeggen, bel of mail Trailz043, en bied je diensten aan!
Laat eerst maar eens horen waar de schoen wringt. Hulp aanbieden zonder de vraag/wens te kennen is niet de beste methode. En nog steeds wordt niet uitgesproken waar de hindernis in zit dat er niet gestart wordt met parcours bouwen/trailcrew werven. Tsja, grote V.... V for Victorie?
Laatst gewijzigd door Ramon 73 op wo 1 maart 2017, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ramon 73 schreef:Laat eerst maar eens horen waar de schoen wringt. Hulp aanbieden zonder de vraag/wens te kennen is niet de beste methode.
Ik gok zomaar dat er gehakt en gegraven moet worden...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Lars TB schreef:Ik gok zomaar dat er gehakt en gegraven moet worden...
Dat weet je niet. Op de site en facebookpagina zie ik 1-2-3 geen oproep voor vrijwilligers staan, dus het zou best kunnen meevallen met de aard en hoeveelheid hulp die nodig is.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Wie in het zuiden woont, en een keer praktische ervaring op wil doen met routewerk, kan ook eens gaan kijken bij Discovery in Parkstad. Daar weten ze trouwens ook dat voordat er een schep de grond in kan, dat er dan altijd eerst heel wat afgepraat moet worden. Disclaimer: ik ben zelf ook lid. Zie http://mtbclub-discovery.nl/jaaroverzic ... blik-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Ik ben maar vast gestart met het verwijderen van wat bomen die in de weg lagen. Rond de observant is weer vrij baan :)
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Let maar op, afgelopen weekend stonden "de Greune" volop te controleren in het bos en gezien je op de St. Pietersberg op meerdere stukken nog steeds niet mag fietsen kan het wel eens een duur grapje worden. Aantal bekenden waren in het Savelsbos al beboet.
¯\_(ツ)_/¯
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

(Savelsbos is wel bekend als absoluut 'no go' gebied, op een paar dwarse doorsteken na, die dan weer niet iedereen kent...
Dus 'doorsteken' vanaf fietspad Molenweg Rijckholt naar Eckelrade/St Geertruid kan op sommige plekken wel, 'evenwijdig' fietsen aan de A2 door het Savelsbos mag nergens. Staat met SBB bordjes trouwens ook aangegeven, of je er wel/niet mag doorkruisen/fietsen).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Over waarom het zo lang duurt: http://www.velozine.nl/2017/03/13/mtb-r ... -van-zelf/" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

:-q . De V van Vergunning dus.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

“Omdat het broedseizoen eraan komt, kunnen we pas in augustus/september met de route aan de slag en 2 maanden later zal deze opgeleverd worden."

Het zal mij benieuwen. Maar ondanks alles denk ik toch wel dat de Sint Pietersberg route klaar is voordat Elon Musk op Mars staat ;)
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Respect dat mensen van de lange adem al zo lang (onbetaald!) bezig zijn met dit traject. Er is al eerder een vergunning afgegeven, maar een bureaucraat heeft ws een extra vergunning bedacht om extra vertraging te scheppen.
Gelukkig hebben wij weer nieuwe informatie gekregen en kennen we de stand van zaken.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

aurelius schreef:(Savelsbos is wel bekend als absoluut 'no go' gebied, op een paar dwarse doorsteken na, die dan weer niet iedereen kent...
Dus 'doorsteken' vanaf fietspad Molenweg Rijckholt naar Eckelrade/St Geertruid kan op sommige plekken wel, 'evenwijdig' fietsen aan de A2 door het Savelsbos mag nergens. Staat met SBB bordjes trouwens ook aangegeven, of je er wel/niet mag doorkruisen/fietsen).

Eigenlijk triest als er paden zijn dat deze niet gebruikt mogen worden. Zal zelf ook wel eens op een pad komen wat misschien niet mag.
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

http://www.rtvmaastricht.nl/nieuws/5345 ... ietersberg" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staat: de vergunning is nu verleend; de start van de aanleg is in september gepland.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Lees op FB dat 11 sept. de eerste schop in de grond gaat...zou in Nov. klaar moeten zijn.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Helden, zou ie er dan gewoon echt komen :o :-q
Plaats reactie